#دیجی_کالا 6 پست

📣گزارش سال ۹۹ دیجیکالا منتشر شد: ۱۵۰ هزار فروشنده، ۴.۵ میلیون تنوع کالایی

🔰دیجی کالا گزارش تفصیلی فعالیت خود را در سال ۱۳۹۹ منتشر و در آن اعلام کرد حالا بیش از ۴ و نیم میلیون تنوع کالایی توسط جامعه‌ای فراتر از ۱۵۰ هزار کسب و کار در این وبسایت عرضه می‌شود. در این گزارش همچنین اعلام شده که این فروشگاه اینترنتی به بازدید یکتای بیش از ۳۰ میلیون بار در ماه رسیده و در حال حاضر ۸۲۰۰ کارمند به صورت مستقیم در این مجموعه مشغول به فعالیت هستند.

🔹دیجی کالا در گزارش آماری خود موارد متعددی را واکاوی کرده که در گزارشی تفصیلی به بررسی و موشکافی تمامی آنها خواهیم پرداخت اما نگاهی گذرا بر این گزارش و موارد مهم موجود در آن نشان می‌دهد که دیجی کالا توانسته در سال کرونا زده ۱۳۹۹ کماکان رشد خود را حفظ کند و با کمک فروشندگان متعدد خود در سراسر کشور، سهم بیشتری از تجارت الکترونیکی در کشور را به خود اختصاص دهد. آنطور که در این گزارش آمده و با استناد به آمار گزارش سالانه مرکز تجارت الکترونیکی که چندی پیش منتشر شد، در ایران ۴۹ هزار و ۸۴۶ فروشگاه آنلاین داری ای‌نماد فعالیت دارند که در کنار آن ده‌ها هزار فروشگاه نیز در شبکه‌های اجتماعی مشغول به کار هستند.
🔹دیجی کالا بر اثر برآوردی که خودش بر اساس داده‌های بانک مرکزی و حجم معاملات شاپرکی کسب و کارهای اینترنتی و همچنین فروش خود این مجموعه داشته، اعلام کرده که سهم تجارت الکترونیکی در کشور به بیش از ۳.۲ رسیده است؛ عددی که نشان از رشد این نوع تجارت در کشور می‌دهد و البته مشخص می‌کند که هنوز ۹۶.۸ درصد بازار در اختیار بازار سنتی قرار دارد.

🔹دیجی‌کالا به عنوان بزرگترین بازیگر تجارت الکترونیکی در کشور در گزارش سال گذشته خود اعلام کرده تا پایان سال ۹۹ با برخورداری از ۵۵ مرکز برای توزیع کالا، خدمات پس از فروش و ۳۲ محل جمع‌آوری کالای فروشندگان سراسر کشور، به توسعه مراکز زیرساختی و توان پردازشی خود ادامه داده‌است. در این گزارش همچنین تاکید شده که دیجی‌کالا سه مرکز پردازش اصلی در تهران دارد. مرکز دانش با مساحت ۵۰ هزار متر مربع یکی از بزرگترین مراکز پردازش در ایران و منطقه است. کالاهای سوپرمارکتی در مرکز شادآباد با مساحت ۳۵هزار متر مربع پردازش م‌شوند و مرکز بادامک با مساحت ۱۰هزار متر مربع به پردازش کالاهای بزرگ مقیاس اختصاص دارد.

🔹آمارهای دیجی کالا نشان می‌دهد که همچنان گوشی موبایل محبوب‌ترین کالای کاربران دیجی کالا است و پس از آن مواردی چون «کفش»، «ماسک تنفسی»، «تلویزیون»، و «لپ‌تاپ» بیشترین کالاهایی بوده که توسط مشتریان در این وبسایت جستجو شده‌اند. وجود کالاهایی همچون گلدان، دستکش، شامپو در این میان قابل توجه است و کالای فرهنگی کتاب نیز در بین ۱۰ کالای بیشتر جستجو شده توسط کاربران دیجی کالا قرار دارد.
رتبه بندی استانی خریداران دیجی کالا در بین مناطق کشور تقریبا مانند سابق است. ساکنین پایتخت کما فی‌السابق بیشترین خریداران دیجی کالایی هستند و پس از آن ساکنین البرز، قم و یزد قرار دارند. مردم سیستان و بلوچستان و کرمان کمترین خریداران سایت دیجی کالا هستند.

منبع خبر: digiato.com
#اخبار_تکنولوژی #دیجی_کالا #گزارش_99

image

♨️ تامین ۲۰ هزار تبلت برای دانش‌آموزان محروم در طرح نهال دیجی ‌کالا و سازمان نصر کشور

🔰 دیجی‌کالا در پویش «نهال» که توسط انجمن نظام صنفی رایانه‌ای کشور برای تامین ۲۰ هزار تبلت برای دانش‌آموزان محروم کشور به راه افتاده مشارکت می‌کند. مردم می‌توانند با خرید کارت‌ هدیه‌های مشخص شده در صفحه این کمپین در سایت دیجی‌کالا، بخشی یا تمام هزینه خرید یک تبلت را پرداخت کنند. در نهایت تبلت‌ها از طریق دیجی‌کالا یا واردکنندگان دیگر تامین خواهد شد.
🔰 در این طرح، دیجی‌کالا زیرساخت فنی و بستر لازم برای خرید تبلت‌هایی را فراهم می‌کند که از سوی انجمن نظام صنفی رایانه‌ای کشور تأمین می‌شود. بر این اساس، انجمن نظام صنفی رایانه‌ای کشور و دیجی‌کالا از تمام علاقه‌مندان و کاربران گرامی دعوت می‌کنند تا در پروژه تأمین ۲۰ هزار تبلت برای دانش‌آموزان محروم از تکنولوژی‌های آموزشی مشارکت کنند. هدف از این پویش کاهش شکاف دسترسی دانش آموزان از فرایندهای آموزش آنلاین و رفع نیاز آنها در تحصیل برابر با همه دانش آموزان ایران است.

🌐 لینک خبر:
https://startup360.ir?p=7644
#خبر #اخبار #اخبار_استارتاپی #اخبار_تکنولوژی #دیجی_کالا #سازمان_نصر #استارتاپ

image

♨️مدیرعامل مزبار در پاسخ به شایعات: دیجی‌کالا روی مزبار سرمایه‌گذاری نکرده است

🔰روزنامه هفت‌صبح در گزارش روز ۱۹ بهمن خود، گمانه‌زنی‌هایی را راجع به مشارکت و یا سرمایه‌گذاری فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا در استارتاپ فروش آنلاین آجیل و فینگرفود «مزبار» مطرح کرد.

🔰این روزنامه نوشت: با اضافه شدن محصولات یک استارتاپ حوزه فینگرفود روی بازارگاه دیجی‌کالا به‌نظر می‌رسد فاز تازه‌ای از فعالیت این فروشگاه اینترنتی و البته رقابت با رقیب بزرگی به نام اسنپ شروع شده است.

🔰هفت صبح در ادامه نوشت این موضوع نشان می‌دهد خرده‌فروشی بزرگ اینترنتی کشور، هنوز نیم‌نگاهی به این بازار جذاب دارد.

🔰ایمان ضیایی، مدیرعامل مزبار در این رابطه به استارتاپ۳۶۰ گفت همکاری با دیجی‌کالا صرفا در قالب فروشنده است و هیچ‌گونه همکاری دیگری از جمله بحث سرمایه‌گذاری میان این دو کسب‌وکار انجام نشده است.

🔰او ضمن تایید شروع فعالیت مزبار در مارکت‌پلیس دیجی‌کالا، گفت: «علیرغم تک‌فروشنده بودن در بخش فینگرفود این سامانه و برخی سامانه‌های دیگر، درحال حاضر صرفا در قالب فروشنده با دیجی‌کالا همکاری می‌کنیم.»

🔰ضیایی با رد خبر سرمایه‌پذیری مزبار تاکید کرد مزبار از زمان شروع فعالیت خود به مدت دو سال و نیم تنها بر پایه سرمایه‌گذاری شخصی فعالیت کرده و سپس با جذب سرمایه در دوران همه‌گیری کرونا توانسته در قالب مارکت‌پلیس حوزه پذیرایی فعالیت خود را ادامه و گسترش دهد. بنیان‌گذار مزبار همچنین گفت همکاری با دیجی‌کالا ادامه همکار‌ی این استارتاپ با پلتفرم‌ها و بازارگاهای بزرگ اینترنتی است که قبلا هم انجام شده است.


✅مزبار یک استارتاپ در حوزه تهیه و ارسال فینگرفود، آجیل و اقلام مهمانی‌هاست.


🌐منبع خبر: startup360
#خبر #اخبار #اخباراستارتاپی #استارتاپ #سرمایهگذاری #دیجی_کالا #مزبار

image

♨️ مایکت فهرست ۱۰ اپلیکیشن پردانلود خود را منتشر کرد

🔹 فروشگاه اپلیکیشن‌های اندرویدی مایکت فهرست اپلیکیشن‌های پردانلود‌ در یک سال اخیر، یعنی از بهمن ۱۳۹۸ تا بهمن ۱۳۹۹ را منتشر کرده است که از تأثیر کرونا بر رفتار کاربران حکایت می‌کند.

🔹 گزارش اپلیکیشن‌های پردانلود‌ مایکت نشان داد واتساپ پردانلودترین اپلیکیشنی است که کاربران مایکت در یک سال گذشته آن را دانلود کرده‌اند. بنابر اطلاعات ارائه‌شده، کاربران روزانه ۲٫۳ میلیون بار بازی و اپلیکیشن ازطریق مایکت دانلود کرده‌‌اند که به‌صورت میانگین ترافیک ماهیانه ۵٫۵ ترابایتی را نشان می‌دهد. مایکت اعلام کرده است که این اطلاعات جزئیات استفاده‌ی کاربران مایکت از بهمن‌ ۱۳۹۸ تا بهمن سال جاری را شامل می‌شود.

🔹 در میان ده اپلیکیشن پردانلود مایکت، چهار عنوان ایرانی شاد، روبیکا، دیجی‌کالا و ایرانسل من به‌چشم می‌خورد که به‌ترتیب در رتبه‌های چهارم، پنجم، نهم و دهم قرار گرفته‌اند. حضور اپلیکیشن شاد در رتبه‌ی چهارم را باید مرهون شیوع کرونا و مجازی‌شدن آموزش در مقاطع مختلف تحصیلی مختلف پیش از دانشگاه عنوان کرد که به‌یک‌باره تعداد زیادی از محصلان را به کاربر این اپلیکیشن تبدیل کرده است.

🔹مایکت اعلام کرده است که در بازه‌ی یک‌‎ساله‌ی گزارش، بیش از هشتصد برنامه‌ی جدید در فروشگاه مایکت منتشر شده‌اند که بخش زیادی از آن‌ها در دسته‌ی پزشکی و آموزش بوده‌اند؛ حال‌آنکه بیشترین رشد ازنظر تعداد اپلیکیشن‌های فعال در دسته‌ی پزشکی و سلامت است.

🔹اپلیکیشن‌های ارتباطی نظیر اسکایپ و گوگل‌میت نیز رشد چشمگیری تجره کرده‌اند که این موضوع نیز ناشی از شیوع کرونا است؛ به‌طوری‌که اسکایپ به‌تنهایی ازنظر نصب، رشدی سه‌برابری را تجربه کرده است. براساس آخرین داده‌های ارائه‎‌شده‌ی مایکت، این فروشگاه اینترنتی بیش از ۲۵ میلیون بار نصب شده است و ۱۰ میلیون کاربر فعال ماهانه از این فروشگاه استفاده می‌کنند.
🌐منبع خبر: زومیت
#خبر #اخبار_استارتاپی #استارتاپ #اسکایپ #مایکت #گوگل_میت #دیجی_کالا #روبیکا #ایرانسل #گزارش #کرونا

image

♨️دیجی‌کالا بزرگترین کمپین محیطی شهر تهران را در دی ماه ۹۹ با همراهی برندهای برتر ایرانی برگزار می‌کند

🔰 به گزارش روابط عمومی دیجی‌کالا این شرکت توانمندسازی کسب‌و‌کارهای ایرانی را مهمترین مسؤولیت اجتماعی خود می‌داند. علاوه بر فراهم‌سازی بستر مارکت‌پلیس برای ورود فروشندگان مختلف به بازار بزرگتر آنلاین در سال‌های گذشته، دیجی‌کالا در آخرین اقدام خود این کمپین محیطی را با نام جشنوراه «بهترین‌ها در کنار هم» با هدف بیشتر دیده شدن برندهای ایرانی، تشویق دیگر کسب‌وکارهای فعال در حوزه خرده‌فروشی و هم‌ افزایی تبلیغات در فضاهای آفلاین و آنلاین اجرا می‌کند.
🔰 این نوع همکاری میان پلتفرم‌های مارکت‌پلیس و برندهای فعال ایرانی می‌تواند نوعی بازی بُرد-بُرد برای هر دو طرف باشد؛ هم دیجی‌کالا به‌عنوان یک پلتفرم مارکت‌پلیس و هم برندها به عنوان کسب‌وکارهای فعال ایرانی از قابلیت‌های یکدیگر برای برندسازی، فروش و آشنایی گستره وسیع‌تری از مخاطبان برخوردار می‌شوند.
🔰 این کمپین تبلیغات محیطی فرصت مناسبی برای تمامی برندهای ایرانی است؛ چرا که در آن بیش از ۲۴ برند ایرانی شرکت دارند و تبلیغ آن‌ها روی بیش از ۱۶۰ بیلبورد، استرابورد، CLB و عرشه پل به صورت ثابت، فعال است. این یک رکورد برای دیجی‌کالا و تمام کسب‌و‌کارها در برگزاری کمپین محیطی هم‌زمان در سطح شهر است.
🔰 به گفته مدیر پروژه این کمپین، شهر تهران به مدت یک ماه از ۲ تا ۳۰ دی‌ماه، میزبان جشنواره «بهترین‌ها در کنار هم» است و کاربران می‌توانند با خرید از محصولات هریک از برندهای همراه دیجی‌کالا، شانس شرکت در قرعه‌کشی جوایز مربوط به آن برند را کسب کنند.
🔰 دیجی کالا امیدوار است که این جشنواره، موفقیت بزرگی برای بیشتر دیده شدن کسب‌وکارهای شرکت کننده باشد و در تلاش است تا میزبان برندهای بیشتر و بزرگتری در فضای شهری باشد.

✅ از جمله برندهای شرکت کننده در این کمپین محیطی می‌توان به پرسیل، بن مانو، یونیلور، درماکلین و چشمه نور اشاره کرد.

🌐 منبع خبر: startup360
#خبر #اخبار #اخبار_استارتاپی #استارتاپ #دیجی_کالا #پرسیل #بن_مارو #یونیلور #درماکلین #چشمه نور #کمپین #تهران

image