#گزارش_99 1 پست

📣گزارش سال ۹۹ دیجیکالا منتشر شد: ۱۵۰ هزار فروشنده، ۴.۵ میلیون تنوع کالایی

🔰دیجی کالا گزارش تفصیلی فعالیت خود را در سال ۱۳۹۹ منتشر و در آن اعلام کرد حالا بیش از ۴ و نیم میلیون تنوع کالایی توسط جامعه‌ای فراتر از ۱۵۰ هزار کسب و کار در این وبسایت عرضه می‌شود. در این گزارش همچنین اعلام شده که این فروشگاه اینترنتی به بازدید یکتای بیش از ۳۰ میلیون بار در ماه رسیده و در حال حاضر ۸۲۰۰ کارمند به صورت مستقیم در این مجموعه مشغول به فعالیت هستند.

🔹دیجی کالا در گزارش آماری خود موارد متعددی را واکاوی کرده که در گزارشی تفصیلی به بررسی و موشکافی تمامی آنها خواهیم پرداخت اما نگاهی گذرا بر این گزارش و موارد مهم موجود در آن نشان می‌دهد که دیجی کالا توانسته در سال کرونا زده ۱۳۹۹ کماکان رشد خود را حفظ کند و با کمک فروشندگان متعدد خود در سراسر کشور، سهم بیشتری از تجارت الکترونیکی در کشور را به خود اختصاص دهد. آنطور که در این گزارش آمده و با استناد به آمار گزارش سالانه مرکز تجارت الکترونیکی که چندی پیش منتشر شد، در ایران ۴۹ هزار و ۸۴۶ فروشگاه آنلاین داری ای‌نماد فعالیت دارند که در کنار آن ده‌ها هزار فروشگاه نیز در شبکه‌های اجتماعی مشغول به کار هستند.
🔹دیجی کالا بر اثر برآوردی که خودش بر اساس داده‌های بانک مرکزی و حجم معاملات شاپرکی کسب و کارهای اینترنتی و همچنین فروش خود این مجموعه داشته، اعلام کرده که سهم تجارت الکترونیکی در کشور به بیش از ۳.۲ رسیده است؛ عددی که نشان از رشد این نوع تجارت در کشور می‌دهد و البته مشخص می‌کند که هنوز ۹۶.۸ درصد بازار در اختیار بازار سنتی قرار دارد.

🔹دیجی‌کالا به عنوان بزرگترین بازیگر تجارت الکترونیکی در کشور در گزارش سال گذشته خود اعلام کرده تا پایان سال ۹۹ با برخورداری از ۵۵ مرکز برای توزیع کالا، خدمات پس از فروش و ۳۲ محل جمع‌آوری کالای فروشندگان سراسر کشور، به توسعه مراکز زیرساختی و توان پردازشی خود ادامه داده‌است. در این گزارش همچنین تاکید شده که دیجی‌کالا سه مرکز پردازش اصلی در تهران دارد. مرکز دانش با مساحت ۵۰ هزار متر مربع یکی از بزرگترین مراکز پردازش در ایران و منطقه است. کالاهای سوپرمارکتی در مرکز شادآباد با مساحت ۳۵هزار متر مربع پردازش م‌شوند و مرکز بادامک با مساحت ۱۰هزار متر مربع به پردازش کالاهای بزرگ مقیاس اختصاص دارد.

🔹آمارهای دیجی کالا نشان می‌دهد که همچنان گوشی موبایل محبوب‌ترین کالای کاربران دیجی کالا است و پس از آن مواردی چون «کفش»، «ماسک تنفسی»، «تلویزیون»، و «لپ‌تاپ» بیشترین کالاهایی بوده که توسط مشتریان در این وبسایت جستجو شده‌اند. وجود کالاهایی همچون گلدان، دستکش، شامپو در این میان قابل توجه است و کالای فرهنگی کتاب نیز در بین ۱۰ کالای بیشتر جستجو شده توسط کاربران دیجی کالا قرار دارد.
رتبه بندی استانی خریداران دیجی کالا در بین مناطق کشور تقریبا مانند سابق است. ساکنین پایتخت کما فی‌السابق بیشترین خریداران دیجی کالایی هستند و پس از آن ساکنین البرز، قم و یزد قرار دارند. مردم سیستان و بلوچستان و کرمان کمترین خریداران سایت دیجی کالا هستند.

منبع خبر: digiato.com
#اخبار_تکنولوژی #دیجی_کالا #گزارش_99

image