#فرصت 3 پست

کارآموزی یکی از بهترین راه‌های کسب تجربه عملی در زمینه‌های مختلف است. علاوه بر کسب تجربه، کارآموزی همچنین به فرد این امکان را می‌دهد که با یک شرکت و فعالیت‌های آن آشنا شود و در کسب و کار آن شرکت تجربه کسب کند.

برای داشتن یک کارآموزی جذاب، بهتر است از فرصت‌هایی استفاده کنید که در زمینه علاقه شما هستند. به عنوان مثال، اگر علاقه‌مند به طراحی وبسایت هستید، می‌توانید به شرکت‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، درخواست کارآموزی دهید و تجربه کسب کنید.

همچنین، برای داشتن یک کارآموزی جذاب، بهتر است با مدیران و کارمندان شرکتی که قصد دارید در آنجا کارآموزی کنید، صحبت کنید و نحوه کار آن‌ها را بشناسید. برای این منظور، می‌توانید با آن‌ها مصاحبه کنید و از آن‌ها بپرسید که چه فرصت‌هایی برای کارآموزی وجود دارد و چه مهارت‌هایی باید داشته باشید تا بتوانید در آن شرکت کارآموزی کنید.

در نهایت، برای داشتن یک کارآموزی جذاب، بهتر است به دنبال فرصت‌هایی باشید که به شما امکان کار با تکنولوژی‌های جدید و نوآورانه را می‌دهند. این فرصت‌ها به شما این امکان را می‌دهند که با تکنولوژی‌های جدید آشنا شوید و مهارت‌های جدیدی را کسب کنید که در آینده می‌تواند به شما در کار و توسعه شغلی کمک کند.

پیشنهاد من اینه حتما تجربه کنید ارادتمند همه
#کاراموز #کارآموزی #فرصت #تجربه #مهارت


Mohammadhadi Alavi
پزشکی دانشگاه فردوسی مشهد }
2 سال قبل  قبل

“برای #شکست هایتان زیاد ناراحت نشوید،

برای #فرصت هایی که بدون #امتحان کردنشان از دست می‌دادید ناراحت باشید.“


2
یکی از جامع‌ترین تعاریف
#کارآفرینی که در دانشکده‌ی بازرگانی #هاروارد مورد استفاده قرار می‌گیرد، توسط هوارد استیونسن (Howard Stevenson) مطرح شده است. تعریف کارآفرینی از دیدگاه #استیونسن چنین است:
📌کارآفرینی پیگیری #فرصت هایی است که فراتر از #منابع در دسترس وجود دارند.📌

#شومپیتر (ملقب به #پدر_کارآفرینی) در سال ۱۹۲۸ تعریف #کارآفرینی را به صورت زیر مطرح کرده است:
🔍عصاره کارآفرینی در #درک و# بهره_برداری از فرصت‌هاست.🔎
البته شومپیتر به تدریج در سیاست هم ورود پیدا کرد و بعد از آن، تعریف‌های بعدی‌اش کمی جنبه‌ی کلان‌تر به خود گرفت. به عنوان مثال تأکید می‌کرد که کارآفرینان کسانی هستند که اقتصاد و سازمان‌ها را زنده می‌کنند. نگاه #شومپیتر به کارآفرینی صرفاً در این تعریف خلاصه نمی‌شد. او ابعاد کارآفرینی را فراتر از مفهومِ #فرصت_جویی و #فرصت_پروری می‌دید. شومپیتر به رابطه بین #کارآفرینی و #نوآوری توجه ویژه داشت. او پنج شیوه نوآوری را مد نظر داشت:
1. معرفی یک کالای جدید
2. به‌کارگیری یک شیوه‌ی جدید برای تولید یک محصول قدیمی
3. ایجاد یک بازار جدید برای یک محصول موجود
4. کشف و به‌کار گیری یک منبع جدید برای تأمین مواد اولیه
5. ایجاد یک ساختار جدید برای یک صنعت موجود

او چنان دقیق به ویژگی‌های کارآفرینان و شیوه‌های عملکرد آن‌ها می‌پردازد که امروزه در نوشته‌های آکادمیک، گاهی به جای اصطلاح تعریف کارآفرینی توسط شومپیتر از اصطلاح کلی‌ترِ #کارآفرین_شومپیتری استفاده می‌کنند تا تمام آنچه او مد نظر داشته حفظ شود و از قلم نیفتد

و در نهایت، #پیتر_دراکر ( #پدر_علم_مدیریت) تعریف #کارآفرینی را اینگونه بیان می‌کند:
📍کارآفرین کسی است که فعالیت اقتصادی کوچک و جدیدی را با سرمایه خود شروع می‌کند، کارآفرین ارزش ها را تغییر می‌دهد و آن‌ها را دچار تحول می‌نماید و به سمت بهتر شدن هدایت می‌کند.📍

#کارآفرینی #مدیریت #تعریف #مبانی