🔳⭕️مدیریت به سبک هاروارد
اولویت بندی اهداف
🔴 اهداف از نظر میزان اهمیت و زمانی که باید محقق شوند باهم فرق دارند. طبقه بندی اهداف به ما کمک می کند تا میان اهداف توازن ایجاد کنیم. در ادامه انواع اهداف را به ترتیب اهمیت توضیح می دهیم.
1⃣ اهداف حیاتی
2⃣ اهداف توانمندساز
3⃣ اهداف خوب
اهداف حیاتی برای ادامه کار ما ضروری هستند. این اهداف باید برای تداوم درست کارها و یا حفظ مزیت رقابتی مورد توجه قرارگیرند.
اهداف توانمندساز شرایط مطلوب تری برای کسب و کار خلق کرده و یا فرصت جدیدی را برای شرکت ایجاد می کند.این اهداف مهم هستند اما در بلندمدت شرایط بهتری را در سازمان ایجاد میکنند تا اینکه به توفیق کسب و کار در حال حاضر کمک کنند.
اهداف خوب بهبود هایی ایجاد می کنند که باعث تقویت کسب و کار می شوند. این اهداف به انجام سریعتر و یا آسان تر کارها مربوط می شوند.
#مدیریت
#هاروارد
#اهداف
2
یکی از جامعترین تعاریف #کارآفرینی که در دانشکدهی بازرگانی #هاروارد مورد استفاده قرار میگیرد، توسط هوارد استیونسن (Howard Stevenson) مطرح شده است. تعریف کارآفرینی از دیدگاه #استیونسن چنین است:
📌کارآفرینی پیگیری #فرصت هایی است که فراتر از #منابع در دسترس وجود دارند.📌
#شومپیتر (ملقب به #پدر_کارآفرینی) در سال ۱۹۲۸ تعریف #کارآفرینی را به صورت زیر مطرح کرده است:
🔍عصاره کارآفرینی در #درک و# بهره_برداری از فرصتهاست.🔎
البته شومپیتر به تدریج در سیاست هم ورود پیدا کرد و بعد از آن، تعریفهای بعدیاش کمی جنبهی کلانتر به خود گرفت. به عنوان مثال تأکید میکرد که کارآفرینان کسانی هستند که اقتصاد و سازمانها را زنده میکنند. نگاه #شومپیتر به کارآفرینی صرفاً در این تعریف خلاصه نمیشد. او ابعاد کارآفرینی را فراتر از مفهومِ #فرصت_جویی و #فرصت_پروری میدید. شومپیتر به رابطه بین #کارآفرینی و #نوآوری توجه ویژه داشت. او پنج شیوه نوآوری را مد نظر داشت:
1. معرفی یک کالای جدید
2. بهکارگیری یک شیوهی جدید برای تولید یک محصول قدیمی
3. ایجاد یک بازار جدید برای یک محصول موجود
4. کشف و بهکار گیری یک منبع جدید برای تأمین مواد اولیه
5. ایجاد یک ساختار جدید برای یک صنعت موجود
او چنان دقیق به ویژگیهای کارآفرینان و شیوههای عملکرد آنها میپردازد که امروزه در نوشتههای آکادمیک، گاهی به جای اصطلاح تعریف کارآفرینی توسط شومپیتر از اصطلاح کلیترِ #کارآفرین_شومپیتری استفاده میکنند تا تمام آنچه او مد نظر داشته حفظ شود و از قلم نیفتد
و در نهایت، #پیتر_دراکر ( #پدر_علم_مدیریت) تعریف #کارآفرینی را اینگونه بیان میکند:
📍کارآفرین کسی است که فعالیت اقتصادی کوچک و جدیدی را با سرمایه خود شروع میکند، کارآفرین ارزش ها را تغییر میدهد و آنها را دچار تحول مینماید و به سمت بهتر شدن هدایت میکند.📍
#کارآفرینی #مدیریت #تعریف #مبانی
🔳⭕️مدیریت به سبک هاروارد اولویت بندی اهداف
🔴 اهداف از نظر میزان اهمیت و زمانی که باید محقق شوند باهم فرق دارند. طبقه بندی اهداف به ما کمک می کند تا میان اهداف توازن ایجاد کنیم. در ادامه انواع اهداف را به ترتیب اهمیت توضیح می دهیم.
1⃣ اهداف حیاتی
2⃣ اهداف توانمندساز
3⃣ اهداف خوب
اهداف حیاتی برای ادامه کار ما ضروری هستند. این اهداف باید برای تداوم درست کارها و یا حفظ مزیت رقابتی مورد توجه قرارگیرند.
اهداف توانمندساز شرایط مطلوب تری برای کسب و کار خلق کرده و یا فرصت جدیدی را برای شرکت ایجاد می کند.این اهداف مهم هستند اما در بلندمدت شرایط بهتری را در سازمان ایجاد میکنند تا اینکه به توفیق کسب و کار در حال حاضر کمک کنند.
اهداف خوب بهبود هایی ایجاد می کنند که باعث تقویت کسب و کار می شوند. این اهداف به انجام سریعتر و یا آسان تر کارها مربوط می شوند.
#مدیریت
#هاروارد
#اهداف