#انواع_کارآفرینی 5 پست

5
ادامه
#انواع_کارآفرینی
9. #کارآفرینی_کوچک
وقتی که سیستم تولید در یک تشکیلات اقتصادی ساده بوده، سرمایه اصلی و تعداد کارگران کم باشد و تشکیلات نیز کوچک باشد، به آن #کارآفرینی_کوچک گفته می‌شود. موارد زیر، ازجمله ویژگی‌های مهم این نوع کارآفرینی است:
1️⃣ کارآفرینی کوچک، بیشتر در قالب کارگاهی انجام شده و فعالیت فیزیکی زیادی می‌طلبد.
2️⃣ این نوع کارآفرینی، مبنای مهم #تمرکززدایی قدرت اقتصادی، #خوداتکایی، #اشتغال، #توسعه متعادل و متناسب منطقه‌ای و استفاده مناسب از #منابع محلی است.
3️⃣ از کارآفرینی کوچک برای صنایع روستایی (غیرشهری) و کوچک استفاده می‌شود. کارآفرینان کوچک و مردم محلی با کمک یکدیگر، توسعه صنایع روستایی و خانگی را در کشور تسهیل کرده و بدین ترتیب، فرصت‌های اشتغال زیادی ایجاد می‌کنند.

10. #کارآفرینی_بزرگ
برخلاف #کارآفرینی_کوچک، وقتی که سیستم اولیه پیچیده بوده و مقدار سرمایه اصلی و تعداد کارگران زیاد و اندازه تشکیلات نیز بزرگ باشد و کمیت تولید نیز بالا باشد، از ماشین‌آلات مدرن و تکنیک‌های جدید و نیز مدیران متخصص و حرفه‌ای استفاده شود، به آن #کارآفرینی_بزرگ گفته می‌شود.
کارآفرینی بزرگ از یک طرف، فرصت‌های کاری و #اشتغال را بسیار افزایش می‌دهد، اما از طرف دیگر، #انحصار ایجاد می‌کند؛ مسئله‌ای که برای جامعه و اقتصاد، مساعد و سودمند نیست.
#مدیریت #کارآفرینی #کارآفرینی_کوچک #کارآفرینی_بزرگ


4
ادامه
#انواع_کارآفرینی
7. #کارآفرینی_متمرکز
اگر اکثر تشکیلات اقتصادی به‌دلیل دسترسی به تسهیلات زیرساختی مانند آب، برق، جاده، وسایل حمل‌ونقل، ارتباطات، محیط مطلوب کاری، تاسیس واحدهای مرتبط در آن محل و… در یک محل یا ناحیه تاسیس شوند، به آن کارآفرینی متمرکز گفته می‌شود.
به عبارت دیگر، #کارآفرینی_متمرکز یعنی اینکه حتی اگر کارآفرینان جدید ترجیح بدهند که کسب‌وکارشان را در حوزه جدیدی راه‌ا‌ندازی کنند و یا در همان حوزه قبلی، کارهای جدیدی انجام بدهند، بازهم به‌دلیل استفاده از مزایای تسهیلات موجود و در دسترس، کسب‌وکارشان را در کنار سایر کسب‌وکارها راه‌اندازی کنند.
از دیدگاه اقتصادی، سوددهی کارآفرینی متمرکز، مقدار مشخص و محدودی داشته و درعوض، مشکلات و موانع زیادی دارد.

8. #کارآفرینی_غیرمتمرکز
وقتی که کارآفرینان مختلف، تشکیلات اقتصادی خود را در مکان‌ها، بخش‌ها و نواحی مختلف کشور، تاسیس می‌کنند، به آن کارآفرینی غیرمترمرکز گفته می‌شود.
هدف چنین کارآفرینی‌هایی، توسعه برنامه‌ریزی شده، توسعه حوزه‌های عقب‌مانده صنایع، افزایش اشتغال و توزیع باکیفیت درآمد و رفاه اجتماعی است.
دولت برای تشویق کارآفرینان به کارآفرینی غیرمتمرکز، تسهیلات، یارانه‌ها و محرک‌های مختلفی را ارائه می‌دهد.
#مدیریت #کارآفرینی #کارآفرینی_متمرکز #کارآفرینی_غیرمتمرکز


3
ادامه
#انواع_کارآفرینی
5. #کارآفرینی_سنتی
اگر در کشوری، تولید در تشکیلات اقتصادی برمبنای شیوه‌های سنتی بوده، روند تغییرات به کندی انجام شده و به فعالیت‌های مربوط به تحقیق و توسعه توجهی نشود، کارآفرینی‌های موجود در آن کشور، تحت عنوان کارآفرینی سنتی شناخته می‌شوند. ویژگی‌های اصلی این نوع کارآفرینی به قرار زیر است:
◻ در کارآفرینی سنتی، اعتقاد بر حفظ روند طبیعی #توسعه است.
◻ این نوع افراد، علاقه‌ای به پذیرش #ریسک‌ های بزرگ ندارند.
◻ آنها به #نوآوری توجهی نمی‌کنند.
◻ چنین کارآفرین‌هایی علاقه‌ای به داشتن #تکنولوژی‌ها، ابزارآلات و ماشین‌های جدید ندارند.
◻ آنها تمایل دارند که تنها به یک حوزه صنعتی ورود کنند.

6. #کارآفرینی_مدرن یا #کارآفرینی_انقلابی
درست برخلاف #کارآفرینی_سنتی، اگر کارآفرینان در روند کاری خویش، #ریسک‌ های بزرگ را بپذیرند، تصمیمات شجاعانه بگیرند و از #تکنیک‌ های جدید تولید استفاده کرده و کسب‌وکار را با سرعت زیاد #توسعه دهند، به آن، #کارآفرینی_انقلابی گفته می‌شود.
برخی کشورها مانند روسیه، چین و اروپای شرقی، بالاترین میزان توسعه صنعتی‌شان را تنها ازطریق کارآفرینی انقلابی به‌دست آورده‌اند.
#کارآفرینی #مدیریت #انواع_کارآفرینی #کارآفرینی_سنتی #کارآفرینی_مدرن #کارآفرینی_انقلابی


2
ادامه
#انواع_کارآفرینی
3. #کارآفرینی_مشترک
هنگامی دولت و بخش خصوصی، به‌طور مشترک در یک تشکیلات اقتصادی یا کسب‌وکار سرمایه گذاری می‌کنند، به آن، #کارآفرینی_مشترک گفته می‌شود. موارد زیر، ویژگی‌های چشمگیر این نوع کارآفرینی هستند:
این نوع کارآفرینی، ترکیبی از مالکیت خصوصی و دولتی است.
در این سیستم، فرصت‌هایی برای سرمایه‌گذاری در تشکیلات اقتصادی بخش خصوصی ارائه می‌شود، اما نقش اصلی آن را دولت ایفا می‌کند که این بدان معناست که هم دولت و هم کارآفرینان خصوصی و جامعه در این سرمایه‌گذاری شریک بوده و هرکدام سهم مشخص خود را دارند.

4. #کارآفرینی_مشارکتی
هنگامی که افراد مختلفی با کمک یکدیگر، در کسب‌وکاری سرمایه‌گذاری کرده، ریسک‌ها را می‌پذیرند و برمبنای شراکت و همکاری، نوآوری‌هایی را در کار دخیل می‌کنند، به آن #کارآفرینی_مشارکتی گفته می‌شود. هدف اصلی این نوع کارآفرینی، تشویق جامعه به اشاعه #استقلال_شخصی و نیز #رفاه_اجتماعی عموم مردم و شهروندان است.
#کارآفرینی #مدیریت #انواع #کارآفرینی_مشترک #کارآفرینی_مشارکتی


1
#انواع_کارآفرینی
انواع کارآفرینی و به طور متقابل، کارآفرین ها را بر اساس موارد مختلفی مانند نوع مالکیت، مقدار سرمایه، نوآوری، زمینه کاری و… به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. این شیوه‌های کارآفرینی ممکن است سرمایه کم یا سرمایه زیادی لازم داشته باشند.

1. #کارآفرینی_خصوصی
هنگامی که یک شخص یا گروهی از افراد، در بخش خصوصی کسب‌وکاری را آغاز می‌کنند، ریسک‌ها را می‌پذیرند و نوآوری می‌کنند، به آن کارآفرینی خصوصی می‌گویند. هدف اصلی این نوع کارآفرینی، #کسب_سود است. توسعه چنین کارآفرینی‌هایی از طریق سرمایه گذاری‌های خصوصی امکانپذیر است. کارآفرینی خصوصی در کشورهایی مانند انگلستان، آمریکا، آلمان، ژاپن و فرانسه بسیار محبوب است.

2. #کارآفرینی_دولتی ( #کارآفرینی_عمومی )
هنگامی که #دولت به‌منظور رفاه عمومی، شروع به سرمایه‌گذاری کسب و کار در بخش دولتی یا عمومی می‌کند و ریسک‌های مربوط به آن را می‌پذیرد، درواقع کارآفرینی دولتی یا عمومی انجام شده است.
این نوع کارآفرینی‌ها بیشتر در کشورهای سوسیالیست و کمونیستی مانند روسیه، چین و یوگسلاوی رواج دارد. کارآفرینی عمومی پس از استقلال هند نیز به‌سرعت در این کشور توسعه پیدا کرده است.
#کارآفرینی #مدیریت #انواع #کارآفرینی_خصوصی #کارآفرینی_دولتی