پیشرفت در زمینه استارتاپ ها با خواندن بهترین کتاب های استارتاپی چند برابر می شود. کتاب نوپای ناب اثر اریک ریس می تواند کمک زیادی به شما کند.

کتاب هایی برای مدیران استارتاپ ها

در هر زمینه ای خواندن کتاب های مفید می تواند ارزشمند باشد و کمک شایانی به پیشرفت در آن زمینه کند. در دنیای استارتاپ کتاب های کمی پیدا می شود تا افراد بتوانند جذب آن شوند و به آنها کمک کنند تا استارتاپ خود را پابرجا نگه دارند. هدف از نوشتن این متن، کمک به مدیران استارتاپ است تا بتوانند با سختی های کار کنار بیایند و در آخر استارتاپ خود را به موفقیتی دست نیافنی برسانند.

 یادداشت های شروع کار یا چگونگی ساختن آینده


نویسنده:

بلک مسترز ، پیتر تیل


مترجم:

علی بهزادیان‌نژاد


درباره کتاب :

اگر می خواهید آینده بهتری بسازید ، باید به اسرار اعتقاد داشته باشید.
راز بزرگ زمان ما این است که هنوز مرزهای ثبت نشده برای کشف و اختراعات جدید جهت ایجاد، وجود دارد. در صفر به یک ، کارآفرین و سرمایه گذار افسانه ای پیتر تیل نشان می دهد که چگونه می توان روش های واحدی برای ایجاد آن چیزهای جدید پیدا کرد.
تیل با این پیش فرض شروع می کند که ما در عصر رکود تکنولوژیکی زندگی می کنیم ، حتی اگر دستگاه های موبایل براق بیش از حد حواسمان را پرت کرده و متوجه آن نشویم. فناوری اطلاعات به سرعت پیشرفت کرده است ، اما دلیلی ندارد که پیشرفت باید محدود به رایانه ها یا دره سیلیکون باشد. در هر صنعت یا حوزه کاری می توان پیشرفت کرد. این مهمترین مهارتی است که هر رهبر باید بر آن تسلط داشته باشد: یادگیری فکر کردن برای خود.

 

 

انجام کاری که شخص دیگری از قبل می داند چگونه انجام دهد ، جهان را از 1 به n می برد ، و چیزهای بیشتری را به آن می افزاید. اما وقتی کار جدیدی انجام می دهید ، از 0 به 1 می روید. بیل گیتس بعدی سیستم عاملی ایجاد نمی کند. لاری پیج یا سرگئی برین بعدی موتور جستجو خلق نمی کند. قهرمانان فردا با رقابت بیرحمانه در بازار امروز پیروز نخواهند شد. آنها به طور کلی از رقابت فرار خواهند کرد ، زیرا تجارت آنها منحصر به فرد خواهد بود.
صفر تا یک بلافاصله یک دیدگاه خوش بینانه از آینده پیشرفت در آمریکا و یک طرز تفکر جدید درباره نوآوری ارائه می دهد: این کار با یادگیری پرسیدن سوالاتی شروع می شود که شما را در یافتن ارزش در مکان های غیر منتظره سوق می دهد.
این کتاب می گوید برای موفقیت در یک استارتاپ باید یک فرآورده انحصاری داشته باشید که در آینده بتواند سود تولید کند. در متن این کتاب به واژه ی مونوپولی monopoly به مفهوم یک کالا یا خدمت انحصاری تاکید زیادی شده است. کتاب با این مفهوم آغاز می‌شود که چرا داشتن کالا یا محصول انحصاری تا این حد حساس و دارای اهمیت است .
درباره نویسندگان:
پیتر تیل متولد سال ۱۹۶۷ در فرانکفورت آلمان، بنیان‌گذار پی پال در سال ۱۹۹۸ است. او از اولین سرمایه‌گذاران فیس‌بوک است و در سال ۲۰۱۴ در فهرست ثروتمندان جهان قرار گرفت. پیتر تیل کارنامه‌ی درخشانی در خلق کسب‌وکارهای موفق دارد. طوری‌که یک کارآفرین مشهور و موفق جهانی است.

 


پیشنهاد می شود مقاله 8 کتاب مدیریت منابع انسانی را در روبرد مطالعه کنید.


 

 

نویسنده دیگر این کتاب بلیک مستر یکی از شاگردان پیتر تیل در دانشگاه استنفورد است. او در تمام کلاس‌های پیتر شرکت می‌کرد و از صحبت‌های او به دقت یادداشت برداری می‌کرد. کتاب صفر به یک (zero to one) هم بر اساس جمع‌آوری این یادداشت‌ها و کامل کردن آن‌ها نوشته شده است.


بخشی از کتاب:

سرمایه‌گذاران خطر پذیر تلاش می‌کنند تا شرکت‌های نوپای نویدبخش را شناسایی و در آن‌ها سرمایه‌گذاری کنند و از آن منتفع شوند. آن‌ها از بنگاه‌ها و افراد ثروتمند پول می‌گیرند، در یک صندوق می‌گذارند و در شرکت‌های فناور که اعتقاد دارند ارزشمند خواهند شد، سرمایه‌گذاری می‌کنند. اگر نظرشان درست از کار درآید، بخشی از سرمایه بازگشتی را برمی‌دارند. یک صندوق خطرپذیر وقتی پول به دست می‌آورد که یکی از شرکت‌های سبدش از طریق سهامی عام شدن یا فروخته شدن به شرکتی بزرگ‌تر ارزشمندتر شود. معمولا مدت زمان سرمایه‌گذاری صندوق‌های خطرپذیر در یک شرکت برای آنکه رشد کرده، سودآور شود و از آن خارج شود 10 سال است؛ اما خیلی از شرکت‌هایی که پشتیبانی سرمایه دارند، عرضه‌ی عمومی یا خریده نمی‌شوند بسیاری از آن‌ها بلافاصله بعد از راه‌اندازی، شکست می‌خورند. براساس این شکست‌های زودهنگام، صندوق‌های خطرپذیر بیشتر در ابتدا، پول از دست می‌دهند. س.خ. امیدوارند که در طول چند سال با رسیدن به نقطه‌ی سربه‌سر و عبور از آن، سرمایه‌شان به شدت افزایش یابد؛ وقتی شرکت‌ها سبدشان به رشد نمایی برسد، از آن سبد خارج می‌شوند و دوارن رشدشان آغاز می‌شود. سئوال اینجاست: این نقطه عزیمت کجاست؟ برای بسیاری از صندوق‌ها پاسخ این است :«هرگز» بسیاری از استارتاپ‌ها سقوط می‌کنند و خیلی از صندوق‌ها هم با آن‌ها فروکشیده می‌شوند. هر سرمایه‌گذار خطرپذیری می‌داند که وظیفه‌اش پیدا کردن شرکت‌هایی است موفق خواهند شد؛ اما آن‌ها درجه‌ی تفاوت را دست کم می‌گیرند.


 نوپای ناب (lean startup)


نام نویسنده:

اریک ریس


مترجم:

محمد جواد احمدپور


درباره کتاب:

بیشتر استارت آپ ها شکست می خورند. اما بسیاری از این شکست ها قابل پیشگیری هستند. نوپای ناب رویکرد جدیدی است که در سراسر جهان اتخاذ می شود تا روش تولید شرکت ها و راه اندازی محصولات جدید را تغییر داده و بهبود بخشد.
اریک ریز یک استارت آپ را به عنوان سازمانی تعریف می کند که به ایجاد محصول یا چیزی جدید در شرایط عدم اطمینان شدید اختصاص دارد. این مورد برای یک نفر در یک گاراژ یا گروهی از متخصصان با تجربه در یک اتاق هیئت مدیره لوکس نیز به همان اندازه صدق می کند. وجه مشترک آنها تلاش برای موفقیت در آن غبار عدم اطمینان و کشف راهی سریع برای دسترسی به یک تجارت پایدار است.

 


برای آشنایی با رشته تبدیل انرژی، مقاله‌ی تبدیل انرژی چیست را مطالعه کنید.


 

رویکرد نوپای ناب باعث رشد شرکتهایی می شود که هم از نظر سرمایه از قدرت عمل بالاتری برخوردار هستند و هم از خلاقیت افراد به طور موثرتری استفاده می کنند. با الهام از درسهای نوپای ناب ، آموزش موثر، آزمایش سریع علمی و همچنین تعدادی از روشهای غیر شهودی که دوره های تولید محصول را کوتاه می کنند ، پیشرفت واقعی را بدون استفاده از معیارهای غیرکاربردی اندازه گیری می کنند و می آموزند که مشتری واقعاً چه چیزی را از آنها میخواهد . این شرکت ها را قادر می سازد تا با چابکی جهت حرکت خود را تغییر دهند ، برنامه ها را گام به گام ودقیقه به دقیقه بروز کنند.

به جای اتلاف وقت در ایجاد برنامه های کاری دقیق ، نوپای ناب به کارآفرینان - در شرکت های با اندازه های مختلف - راهی برای آزمایش مداوم نگرش آنها به مسائل، تطبیق و تعدیل آنها قبل از اینکه دیر شود ارائه می دهد. اریک ریز در این کتاب یک رویکرد علمی برای ایجاد و مدیریت استارتاپ های موفق در عصری فراهم می کند که شرکت ها بیش از هر زمان دیگری نیاز به نوآوری دارند.


درباره نویسنده:

اریک ریس کارآفرین موفق آمریکایی و نویسنده یکی از پروفروش ترین کتاب های نیویورک تایمز یعنی کتاب پیش رو، نوپای ناب است. او پایه گذار و بنیان گذار رویکرد نوپای ناب میباشد که همین رویکرد وی به یک جنبش جهانی در دنیای تجارت تبدیل شده است و توسط افراد و شرکت های سراسر جهان انجام میشود. همچنین این روش الهام بخش تأسیس LTSE و كتابهای The Leader’s Guide و The Startup Way بود.

 

 


پیشنهاد می شود مطلب 7 وظیفه اصلی مدیر منابع انسانی را در روبرد مطالعه کنید.


 

اریک ریس تعدادی استارتاپ را نیز تاسیس کرده است ، از جمله IMVU ، جایی که وی به عنوان CTO (مدیر فنی) خدمت می کرد ، و در مورد استراتژی تجارت و محصول برای شرکت های نوپا ، شرکت های سرمایه گذاری خطرپذیر و شرکت های بزرگ ، از جمله GE که با آنها برای ایجاد برنامه FastWorks (کار سریع) همکاری کرده است ، مشاوره داده است. اریک به عنوان یک کارآفرین مقیم در مدرسه بازرگانی هاروارد ، IDEO و Pivotal خدمت کرده است و او بنیانگذار و مدیر عامل بورس بلند مدت سهام است.

 

 ایده عالی مستدام


نویسنده:

چیپ هیث ، دن هیث


مترجم:

سید رامین هاشمی


درباره کتاب:

از مشاهدات مارک تواین این بود که "یک دروغ می تواند نیمی از دنیا را بچرخد قبل از اینکه حقیقت حتی چکمه هایش را بپوشاند." مشاهدات وی درست به نظر می رسد نمونه آن افسانه های شهری ، نظریه های توطئه و اخبار ساختگی است که بدون زحمت پخش می شوند. در همین حال ، افرادی با ایده های مهم - کارآفرینان ، معلمان ، سیاستمداران و روزنامه نگاران - برای "بیان" آنها تلاش می کنند.
در ایده عالی مستدام ، چیپ و دن هیت آناتومی ایده هایی را نشان می دهند که به بهترین نحو بیان شده اند و روش هایی برای بیان بهتر و ارائه دقیق تر ایده ها را توضیح می دهند ، مانند استفاده از اصل مقیاس انسانی ، استفاده از تئوری حافظه ولکرو و ایجاد شکاف های کنجکاوی.


در این کتاب 6 کلید طلایی مطرح میشود که افراد دارای ایده میتوانند با استفاده از آنها ایده خود را به بهترین شکل ممکن بیان کنند، این 6 کلید طلایی در کتاب ایده عالی مستدام باعث میشود ایده های شما در جهت موفق شدن پرورش پیدا کنند و همین موضوع این کتاب را به یک کتاب پرورشی تبدیل کرده است. بسیاری از ما در نشر و ایجاد تمایز برای ایده هایی که داریم نیاز به راهنمایی و کمک داریم، این کتاب شاید همان راهنمایی و کمکی باشد که شما نیاز دارید تا ایده های خود را پرورش دهید و آنها را به مرحله اجرا برسانید.

 

 

درباره نویسندگان:

چیپ هیت استاد دانشکده تحصیلات تکمیلی استنفورد در زمینه تجارت و تدریس دوره های استراتژی و سازمان های بازرگانی است و برادرش دان یک عضو ارشد مرکز CASE دانشگاه دوک است ، که از کارآفرینان اجتماعی پشتیبانی می کند. آنها نویسنده مشترک چهار کتاب هستند. آخرین کتاب آنها (پرفروش ترین کتابهای فوری نیویورک تایمز و وال استریت ژورنال) "قدرت لحظه ها: چرا برخی از تجربیات تأثیر فوق العاده ای دارند" در پاییز 2017 منتشر شد. در سال 2013 و در شماره 1 در لیست پرفروش ترین های وال استریت ژورنال و شماره 2 در نیویورک تایمز حضور یافت. کتاب 2010 آنها ، سوییچ: چگونه چیزها را تغییر دهیم وقتی تغییر سخت است ، شماره 1 را در هر دو لیست پرفروش ها قرار دهید. اولین کتاب آنها با نام “ایده عالی مستدام" ، دو سال را در لیست پرفروش ترین هفته تجارت قرارداشت و یک کتاب تجاری برتر آمازون برای ویراستاران و خوانندگان بود. کتاب های آنها به بیش از 30 زبان از جمله تایلندی ، عربی و لیتوانیایی ترجمه شده است.

 

 


پیشنهاد می شود مقاله سوالات مصاحبه شغلی را در روبرد مطالعه کنید.


 

بخشی از کتاب:

معلم زیست‌شناسی یک ساعت برای توضیح میتوز وقت صرف می‌کند و هفتهٔ بعد فقط سه دانش‌آموز به یاد می‌آورند که میتوز چیست. مدیری برای رونمایی از استراتژی جدید شرکت سخنرانی غیرجذابی می‌کند و کارمندان با ذوق و شوق سرشان را تکان می‌دهند و روز بعد کارکنان تولید را می‌بینید که همچنان همان کار قبلی را انجام می‌دهند.
اغلب، ایده‌های خوب، سخت موفق می‌شوند. اما داستان مسخرهٔ دزدی کلیه، بدون وجود هیچ منبعی که آن را تأیید کند، مدام منتشر می‌شود. چرا؟ آیا به این دلیل است که داستان کلیهٔ سرقت‌شده نسبت به سایر موضوع‌ها خریدار بیشتری دارد؟ یا آیا می‌توان ایده‌ی درست و مفید را هم به‌خوبی ایده‌ی نادرست منتشر کرد؟

 

 کارعمیق


نویسنده:

کال نیوپورت


مترجم:

ناهید ملکی


درباره کتاب:

 

 

کار عمیق توانایی تمرکز بدون حواس پرتی بر یک وظیفه است. این مهارتی است که به شما امکان می دهد به سرعت بر اطلاعات پیچیده مسلط شوید و در مدت زمان کمتری نتیجه بهتری کسب کنید. کار عمیق شما را در انجام کار، بهتر می کند و احساس تحقق بازدهی بالای کار شما را فراهم می کند. به طور خلاصه ، کار عمیق مانند یک قدرت فوق العاده در اقتصاد قرن بیست و یکم ماست که به طور بهتری وارد رقابت در دنیای کسب وکار با یکدیگر شویم. در هرحال ، اکثر مردم توانایی عمیق شدن را از دست داده اند و روزهای خود را به جای تمرکز روی کارشان، پر از عصبانیت ناشی از دریافت ایمیل های گوناگون و رسانه های اجتماعی می گذرانند و حتی نمی دانند که راهی بهتر برای گذران اوقاتشان وجود دارد.

در کتاب کار عمیق ، نویسنده و استاد کال نیوپورت روایت موثری از دوره ای زندگی را ارائه می کند. پروفسور نیوپورت به جای اینکه استدلال کند حواس پرتی بد است ، قدرت مخالف آن را جشن می گیرد و از مزایای تمرکز میگوید. او با تقسیم این کتاب به دو بخش ، ابتدا این قضیه را مطرح می کند که تقریباً در هر حرفه ای ، رعایت یک اصول اخلاقی عمیق ، فواید زیادی به همراه خواهد داشت. وی سپس یک نظام آموزشی دقیق را ارائه می دهد که به عنوان یک سری با چهار قانون ارائه شده است تا ذهن و عادت های شما را برای حمایت از این مهارت تغییر دهد.
کارعمیق در ترکیبی از انتقادات فرهنگی و توصیه های عملی، خواننده را به سفری در داستان های به یاد ماندنی می برد - از کارل یونگ برای ساختن یک برج سنگی در جنگل برای تمرکز ذهن خود ، تا یک پیشگام در شبکه های اجتماعی که بلیط رفت و برگشت کلاس تجارت را به توکیو برای نوشتن کتابی عاری از حواس پرتی در هوا تهیه کرده بود - و توصیه های دیگر ، مانند این که اکثر متخصصان جدی باید از شبکه های اجتماعی دست بکشند و یا اینکه شما باید صبور بودن خود را تمرین کنید.

 

در باره نویسنده:

کال نیوپورت استاد دانشگاه جورج تاون در علوم کامپیوتر است. وی علاوه بر تحقیقات دانشگاهی در خصوص تلاقی فناوری و فرهنگ دیجیتال به نوشتن مطلب میپردازد. نیوورت نویسنده 7 کتاب از پرفروش ترین های نیویورک تایم است از جمله کتاب های جهانی بدون ایمیل ، مینیمالیسم دیجیتال و کار عمیق.

کارهای او که به بیش از 25 زبان دنیا ترجمه شده، مورد توجه نشریاتی مثل نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال، واشینگتون پست، نیویورکر و اکونومیست قرار گرفته است. کال نیوپورت بیش از 10 سال است که دیدگاه ها و یافته هایش را در وبلاگ خود به آدرس calnewport.com منتشر می کند. او که طرفدار و مبلغ زندگی متمرکز و به دور از حواس پرتی های روزمره است، از مخالفان استفاده از شبکه های اجتماعی است و در نتیجه در هیچ شبکه اجتماعی حضور ندارد!


بخشی از کتاب:

در تاریخ کمی نزدیک‌تر، وودی آلن نویسنده و کارگردان معروف را در نظر بگیرید. در چهل و چهار سال بین 1969 تا 2013 او چهل و یک فیلمنامه نوشت و کارگردانی کرد که بیست و سه بار نامزد دریافت جایزه‌ی اسکار شد. این حجم از نبوغ در کار هنری واقعا غیرقابل باور است. در آن سال‌ها، وودی آلن اصلا رایانه نداشت و به دور از مزاحمت‌های وسایل الکترونیکی، فیلم‌نامه‌هایش را با ماشین تایپ قدیمی، مدل المپیا اس ام 3 می‌نوشت. پیتر هیگز، فیزیکدان و نظریه‌پرداز هم مثل وودی آلن به دور از دنیای رایانه‌ها کار می‌کرد به طوری‌که وقتی اعلام شد جایزه‌ی نوبل را کسب کرده، روزنامه‌‌نگار‌ها نمی‌توانستند او را پیدا کنند.

 

 گاو بنفش


نویسنده:

ست گادین


مترجم:

افسانه درویشی


درباره کتاب:


شما یک گاو بنفش هستید یا نیستید. شما قابل توجه هستید یا نامرئی؟ انتخاب کنید کدام باشید.

 


پیشنهاد می شود مطلب لیست شبکه های اجتماعی و شبکه اجتماعی چیست را در روبرد مطالعه کنید.



استارباکس و JetBlue و KrispyKreme و Apple و DutchBoy و Kensington و Zespri و Hard Candy چه چیزی دارند که شما ندارید؟ چگونه برند های معتبر قدیمی را در رقابت از بین میبرند، همچنان منتقدان را سردرگم کرده و به رشد چشمگیری دست پیدا می کنند؟ چک لیست قدیمی شامل P ها که توسط بازاریابان استفاده می شود - قیمت گذاری ، تبلیغ ، مکان و محصول - دیگر کار نمی کند. دوران طلایی تبلیغات به پایان رسیده است و وقت آن رسیده که یک P جدید یا گاو بنفش (Purple Cow ) به این چک لیست اضافه کنیم.

 

 

گاو بنفش چیزی خارق العاده را توصیف می کند ، چیزی که غیرقابل حدس، هیجان انگیز و کاملاً باورنکردنی است. ست گادین در کتاب پرفروش جدید خود از شما می خواهد که گاوی بنفش را در هر چیزی که می سازید و هر کاری که می کنید قرار دهید تا چیزی واقعاً قابل توجه ایجاد کند. این یک مانیفست برای هر کسی است که می خواهد به ایجاد محصولات و خدماتی کمک کند که در وهله اول ارزش بازاریابی را دارند.
دیدن گاوها بعد از یک، دو یا نهایتا ده مرتبه کسل کننده خواهد بود اما یک گاو بنفش چیزیست که این کسل شدن را از بین میبرد. هر روز ، مصرف کنندگان با بسیاری از چیزهای کسل کننده - بسیاری از گاوهای قهوه ای روبرو می شوند – اما شما میتوانید کاری کنید که آنها یک گاو بنفش از شما ببیند و آن را فراموش نکنند و این یک عملکرد بازاریابی نیست که بتوانید بر روی محصول یا خدمات خود آنرا اجرا کنید بلکه گاو بنفش ذاتی است و درست درون محصول یا کسب وکار شما قرار گرفته است.


درباره نویسنده:

ست گودین نویسنده نوزده کتاب پرفروش بین المللی است که به بیش از 35 زبان دنیا ترجمه شده است و طرز تفکر مردم در مورد بازاریابی و کار را تغییر داده است. کتاب "گاو بنفش" از ست گادین پرفروش ترین کتاب بازاریابی دهه است. وی اخیراً عضو تالار مشاهیر بازاریابی است و همچنین عضوی از تالار مشاهیر بازاریابی مستقیم و تالار مشاهیر بازاریابی چریکی است.
کتاب قبایل از گادین، یک کتاب پرفروش در سراسر دنیا بود و در لیست های پرفروش آمازون ، نیویورک تایمزو وال استریت ژورنال قرار گرفت. این در مورد قدرتمندترین شکل بازاریابی و این است که چگونه هر کسی اکنون می تواند به یک رهبر تبدیل شود و جنبشهایی مهم را در بازار ایجاد کند.

کتاب مهره های حیاتی گادین در سال 2008 منتشر شد و سریع ترین فروش کتاب حرفه ای او بود. مهره های حیاتی شما را به چالش می کشد تا بایستید ، کارهایی را انجام دهید که مهم هستند و به جای پایین رفتن به بالا بروید. این کتاب یک تغییر گسترده در اقتصاد را توصیف می کند ، یک تغییر اساسی در معنای داشتن شغل و کسب وکار.
علاوه بر نوشتن و صحبت کردن ، ست گادین بنیانگذار و مدیرعامل Squidoo.com بود. وبلاگ وی ازمحبوب ترین وبلاگ های بازاریابی در جهان است. پیش از آغاز کار خود به عنوان نویسنده و وبلاگ نویس ، گادین معاون بازاریابی مستقیم در یاهو بود! شغلی که پس از فروش استارتاپ آنلاین رو به رشد خود، Yoyodyne ، در دهه 1990 به دست آورد.

بخشی از کتاب:

پروازی به آن سوی کشور داشتم، در این پرواز زن شصت ساله‌ای را دیدم که تیشرتی از شرکت هورتز به تن داشت که این شعار روی آن نوشته شده بود:«کهنگی‌اش دلپذیر، در عین حال کثیف هم هست.» چیزی که در ارتباط با بی‌نزاکتی یا فانتزی بودن شرکت هورتز وجود دارد، این است که توانسته آن قدر فانتزی باشد که برای این خانم، خاص باشد تا این تیشرترا بدون هیچ نگرانی بپوشد.... آیا هرکسی پوشاک هورتز را می‌پسندد؟ نه هرکسی، و این بخشی از کار است که آن را فوق العاده می‌سازد. اگر همه، کارهای آن‌ها را می‌پسندیدند، کسالت بار می‌شد.

یادآوری: مهم نیست که شما چگونه آن را بیان می‌کنید، مهم سخنی است که می‌گویید. شما با رفتارهای بد برای مدت کوتاهی می‌توانید توجه افرادی را که فکر می‌کنید به شما توجه ندارند، جلب کنید، اما این کار چندان دوام نخواهد داشت و راهبرد طولانی مدتی نیست. بی‌نزاکتی به تنهایی کاری از پیش نمی‌برد زیرا عطسه کنندگان سخن مثبتی درباره‌ شما نخواهند گفت.

شما احتمالا از اینکه خیلی خجالتی باشید احساس گناه می‌کنید، اما از جسارت زیاد نه. برای رنجاندن، جسارت کنید. تمرین خوبی است. اما خیلی این کار را انجام ندهید زیرا معمولا کاری از پیش نمی‌برید، اما روش خوبی است تا احساس کنید در مرز هستید. احساس داشتن هیجان و یا انجام کاری خاص.

 

 


 پیشنهاد می شود مطلب انواع محیط کاری برای شخصیت های متفاوت را در روبرد مطالعه کنید.


 

 

نویسنده:

نظر

مقالات مرتبط: