#کارکنان 3 پست

الهام یاوری
 مدیریت کسب وکار علامه طباطبایی
6 ماه قبل  قبل

مدیریت ذره بینی (micro management)، نمونه‌ای از ضعف مدیریتی است که مبین کنترل بیش از اندازه و غیر ضروری #کارکنان توسط #مدیریت و توجه شدید مدیر به جزئیات کاری است. مدیران ریزبین (micromanager) به دلیل غرق شدن در مسائل جزئی، توانایی تحلیل کل سیستم و توجه به بهره‎وری کلی را ندارند.

احساس عدم اطمینان و شک و تردید مدیر نسبت به دیگران، باعث #کنترل شدید #پرسنل شده و همین امر موجب تکرار کار‌ها، اتلاف وقت و انرژی و تحمیل هزینه‌های اضافی بر #سازمان و کسب و کار می‌شود. برخی از مدیران میکرو، معتقدند برای انجام درست کار‌ها باید شخصاً خود اقدام کنند.

آن‌ها خود را بهترین #تصمیم‌گیرندگان می‌دانند، تمام کار‌ها و وظایف را در دست می‌گیرند و اجازه نمی‌دهند که تصمیم‌گیری به زیردستان تفویض شود. برخی دیگر از مدیران ذره‌بین نیز کسانی هستند که کارکنان را ابزار تحقق اهداف می‌دانند. تا زمانی که کارکنان انتظارات آن‌ها را برآورده سازند، این مدیران مشکلی ندارند، اما چنانچه کاری اشتباه انجام گیرد، آن‌ها مستبد و زورگو می‌شوند و رفتار‌های وسواس‌گونه خود را نشان می‌دهند.

یکی از نشانه‌های بارز مدیران ریزبین، تأکید بیش از اندازه آن‌ها بر گزارش کاری است. آن‌ها می‌خواهند کارکنان لحظه به لحظه زمان کاری خود را گزارش دهند. علاوه بر این مدیران ذره‌بینی کارکنانی را که شبیه خودشان هستند، ارتقا می‌دهند. بنابراین کارکنان چنین مدیرانی یاد می‌گیرند برای پیشرفت و ارتقا، ریزبین و دقیق باشند و به این ترتیب آن‌ها نیز تبدیل به افرادی ذره‌بین می‌شوند


مهدی رحیمی
مدیریت بازاریابی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر }
2 سال قبل  قبل

۱۶ مسئله‌ای که کارمندان را در محیط‌های کاری آزرده می‌کند!

مدیریت یک کسب‌وکار موفق، قبل از هر چیز با شناخت نیازها و خواسته‌های کارکنان ارتباط دارد. علاوه بر آن، توجه به کارکنان و ایجاد روابط مؤثر با آنها از اهمیت بسیاری برخوردار است.

شاید بدانید که بسیاری از کارفرماها درباره‌ی حقوق، تعطیلات و رشد کارکنان عدالت را رعایت نمی‌کنند، اما آیا می‌دانستید که بسیاری از همین کارفرماها حتی وقت کافی صرف نمی‌کنند تا اسم کارکنان‌شان را یاد بگیرند؟!

در این مطلب به بررسی برخی از شایع‌ترین مسائل و ناراحتی‌هایی که کارکنان در محل کار با آنها مواجه هستند می‌پردازیم.

۱) به مشکلات و اختلافات آنان رسیدگی نمی‌شود.
۲) کارمند کار می‌کند، مدیر برداشت می‌کند!
۳) رشد و پیشرفتی در کار وجود ندارد.
۴) کارفرما در آنها اشتیاقی ایجاد نمی‌کند.
۵) از کارمندان به‌قدر کافی قدردانی نمی‌شود.
۶) به استراحت کارمندان توجه نمی‌شود.
۷) دستورات و وظایف‌ کارمندان نامشخص است.
۸) بسیاری از مدیران برای کارمندان وقت نمی‌گذارند.
۹) کارفرماها توجه کافی به کارمندان ندارند.
۱۰) مدیریت سازمان نقاط ضعف زیادی دارد.
۱۱) دریافت حقوق ناعادلانه است.
۱۲) کارمندان احساس بی‌ارزشی می‌کنند.
۱۳) در مورد پرداختی‌ها و مسائل کاری شفافیت وجود ندارد.
۱۴) کارمندان هیچ بازخوردی از مدیر دریافت نمی‌کنند.
۱۵) مدیریت ذره‌بینی باعث تضعیف روحیه کارمندان می‌شود.
۱۶) تبعیض باعث کاهش بهره‌وری کارکنان می‌شود.

مشکلاتی از این دست سبب می‌شوند کارمندان احساس ناخوشایندی در محل کار داشته باشند و در صورت تغییر نکردن شرایط، دیر یا زود از شغل‌شان کناره می‌گیرند.
برخی از کارمندان برای شرکت بسیار کارآمد هستند و از دست دادن آنها برای کسب‌وکار گران تمام خواهد شد.


#منابع_انسانی
#کارکنان


آموزش مدیریت آکادمی گفتگو:

https://telegram.me/joinchat/B....QTb4Tu2xJcfSgMM7LXCa

image

🔳⭕️کارکنان در اغلب مواقع تنبل نیستند، بلکه اهدافی برایشان توسط سازمان و سیستم ترسیم شده است که انگیزه‌ای برای حرکت و تغییر در آن‌ها ایجاد نمی‌کند.

#کارکنان
#اهداف
#انگیزه