#منابع_انسانی 9 پست

علیرضا امیدوند
 دانشجوی دکتری تخصصی مدیریت تکنولوژی

https://omidvand.ir/u6ba

مایکروسافت؛ انقلاب در کسب‌وکار با هوش مصنوعی کوپایلوت

با پیشرفت‌های اخیر فناوری، تعداد کمی از نوآوری‌ها به اندازه‌ی هوش مصنوعی، ظرفیت تغییر شکل کار و بهره‌وری ما را دارند؛ این یکی از بدیهیات عصر حاضر است. ما پیش از این شاهد تکامل این فناوری از یک کلیدواژه‌ی صرف به یک ابزار کاملا محصول‌سازی شده بودیم که توسط بیش از ۱۰۰ میلیون نفر استفاده می‌شود (البته اغلب برای کارهای کم‌ارزش). اما گام بعدی، دگرگون‌سازی نحوه‌ی کار کارمندان یقه سفید است.

یک مقاله‌ی پژوهشی با عنوان «ابزارهای مبتنی بر ال‌ال‌ام اولیه برای کارکنان اطلاعات سازمانی افزایش معناداری در بهره‌وری را فراهم می‌کنند» در زمان حساسی منتشر شده است. این مقاله که توسط تیمی از مایکروسافت شامل الکسیا کامبون (مدیر ارشد تحقیقات)، برنت هشت (مدیر علم کاربردی)، بن ادلمن (اقتصاددان ارشد) و دیگران نوشته شده است و به بررسی تاثیر هوش مصنوعی، به ویژه LLMها بر بهره‌وری محیط‌های کاری می‌پردازد؛ با استفاده از Copilot خود مایکروسافت به عنوان یک مطالعه‌ی موردی تدوین گردیده است. البته با توجه به منشأ این مطالعه، باید با کمی دیده‌ی شک به آن نگاه کرد … اما به هر حال دیدگاه‌های جذابی ارایه می‌دهد.

#هوش_مصنوعی #منابع_انسانی #نیروی_انسانی #مدیریت #بهره_وری #بهره‌وری #ai #hr #مایکروسافت #copilot #کوپایلوت #llm

image

محمد غنچه پور
مدیریت بازاریابی دانشگاه شهید باهنر کرمان }
 در حال مطالعه بهترین روش های پرداخت پاداش براساس اهداف مورد نظر سازمان

بخشی از کتاب مدیریت منابع انسانی دکتر آرین قلی پور
#مدیریت
#منابع_انسانی
#پاداش

image

امیر زمانیها
 بنیانگذار «دورهمی کافه ارتباطات»

❤️ میهمانِ این هفته‌ی کافه ارتباطات، خانم #آرزو_خسروی

◀️ هم‌بنیانگذار و #مدیر عامل #فرش_آنلاین
◀️ مشاور #کسب_و_کار

✅ این سری در بخش ارائه‌ی اختصاصی میهمان ویژه، درباره‌ی «مهارتهای یک مدیرِ کاربلد» مباحث پیشرفته یادمی‌گیریم👍

🔴این هفته روی چه موضوعاتی متمرکز هستیم؟
☑️ #مدیریت_بحران در تغییرات بازار
☑️ مدیریت #منابع_انسانی
☑️ #تفویض_اختیار

✍️ ثبت‌نام در بیستمین دورهمی کافه ارتباطات:
https://evand.com/cafe-ertebatat

image

محمد زرگران  
 Human Resources Generalist

برنامه‌نویس‌ها وقتی باگی توی برنامه‌شون هست، می‌تونن اون رو پیدا کنن و با تغییر چندتا کد به نتیجه مطلوب برسن؛

توی تعمیر و سرویس ماشین‌آلاتی که درست کار نمی‌کنن هم این امکان وجود داره که با محکم کردن یک پیچ یا دستکاری یک قطعه عملکرد اون دستگاه رو به وضعیت مطلوب برگردوند.
تقریباً بصورت صفر و یک: یا ایراد وجود داره یا وجود نداره.

اما وقتی داریم به همکارمون در مورد عملکردش
#فیدبک می‌دیم، کار به این سادگی نیست؛

توی ارتباط با انسان‌ها عوامل متعددی دخیل هستن و همه چیز بصورت دو دو تا چهار تا پیش نمی‌ره.

بجای اینکه فهرستی از ایرادهای #همکار رو ردیف کنیم و از او انتظار داشته باشیم که اونها رو هرچه بهتر و سریعتر برطرف کنه،
لازمه که به شرایط اون محیط کار بخصوص، شرایط کارمند، اهداف اولیه سازمان، اهمیت هرکدام از ایرادها و تاثیرش در رسیدن به اهداف اولیه، توانایی‌های خودمون و همکارمون، محدودیت‌های موجود و ده‌ها عامل دیگه فکر کنیم...

عملکرد هیچ انسانی در خلاء نیست و بهبود عملکرد هم در خلاء اتفاق نمیفته.

#humanresourcesmanagement
#feedbackculture
#feedback
#منابع_انسانی

image

مهدی رحیمی
مدیریت بازاریابی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر }

کارکنان مناسب، راز موفقیت «وارن بافت»

وارن بافت (مدیر ارشد هلدینگ برکشایر هاتاوی) را همه به واسطه خرد و دانشش در حوزه سرمایه‌گذاری می‌‌‌شناسند. اما او ادعا می‌کند که موفقیتش را تا حد زیادی مدیون استخدام افراد مناسب است.

او که حالا ۹۱ سال دارد، به رهبران توصیه می‌کند که هنگام ارزیابی کارجوها در فرآیند مصاحبه، راستی و صداقت را در اولویت همه ویژگی‌‌‌ها قرار دهند:
«ما موقع استخدام به دنبال سه چیز هستیم. به دنبال هوش، انرژی یا ابتکار، و راستی هستیم. و اگر فرد، ویژگی آخر را نداشته باشد، اولی و دومی، شما را خواهند کشت چون اگر می‌‌‌خواهید کسی را که صداقت ندارد استخدام کنید، بهتر است تنبل و کودن باشد.»

منظور او این است که اگر کارمند مربوطه، هوش و انرژی داشته باشد اما صداقت نداشته باشد، آن دو ویژگی ممکن است به ضررتان تمام شود.

مقصود او از انرژی، انرژی روانی است. کسی که همیشه در حال تفکر است و ایده و درون‌‌‌داد برای ارائه دارد.
هوش نیز می‌تواند طیف وسیعی را شامل شود، از هوش هیجانی گرفته تا نبوغ یا مهارت‌‌‌های اجتماعی.
هوش را به سختی می‌توان در فرآیند مصاحبه شناسایی کرد، اما شناسایی انرژی به مراتب آسان‌‌‌تر است.
زبان بدن و حالت صورت و گفتار، فاکتورهای خوبی برای تشخیص انرژی هستند. اما از همه اینها مهم‌تر، صداقت و راستی است.


اهمیت راستی و صداقت

این روزها مدیران استخدام باید فرآیند مصاحبه را خوب بررسی کنند تا مطمئن شوند که فرد مورد نظرشان، دارای راستی و صداقت است. ویژگی‌‌‌ که نمی‌شود از آن کوتاه آمد.

بافت سال‌ها پیش در نامه سالانه‌‌‌ش به سهامداران برکشایر نوشت:
«۲۰ سال طول می‌‌‌کشد که برای خودتان وجهه‌ای دست و پا کنید و ۵ دقیقه کافی‌است تا کاملاً خرابش کنید.»

قطعا کارجوهایی هستند که در مصاحبه، عدم صداقت از خود بروز می‌دهند. این به‌خصوص در دوره کرونا مصداق دارد که شرکت‌ها عجله دارند زودتر نیرو استخدام کنند و ممکن است از رفتارهای غیرصادقانه کارمندها چشم‌‌‌پوشی کنند.


کارجوها بیش از آنچه فکر می‌‌‌کنید دروغ می‌‌‌گویند!

شرکت چکستر که کارش کمک به سازمان‌ها در بهبود تصمیم‌گیری استخدام است، چندی پیش از ۴۰۰ کارجو نظرسنجی کرد. نتیجه، شگفت‌‌‌انگیز بود:
حدود ۷۸‌درصد اقرار کردند درباره قابلیت‌هایشان دروغ گفته یا ممکن است بگویند، مثلاً در مورد معدل، دستاوردها، عنوان‌‌‌های شغلی و حتی معرف‌‌‌ها.

جالب‌‌‌تر اینکه وقتی از مدیران استخدام و کارشناسان منابع انسانی درباره معیارهای اخلاقی سوال شد، ۶۶‌درصد گفتند "اظهارات نادرست یا حتی دروغ را قبول می‌‌‌کنیم، اگر توضیح خوبی برایش وجود داشته باشد، یا اگر نتوانیم کارجوی بهتری پیدا کنیم."
این یعنی بعید است نیروی کار شرکت شما، متشکل از افراد دارای انرژی و هوش و راستی باشد.  

بافت این را می‌‌‌داند. به همین علت است که این‌قدر به راستی اهمیت می‌دهد.
شاید استخدام فرد مناسب طول بکشد اما در نهایت، زمانی که صرف کردید می‌تواند یک سرمایه‌گذاری با ارزش باشد.



#منابع_انسانی
#بازاریابی
#وارن_بافت

image