💡 چگونه یک استارت آپ را ارزشگذاری کنیم؟ ✅ارزش یک استارتآپ، موضوعي مجازی و شاید تا حدی یک تئوری است و تا زمانی که فردی براساس ارزش تعیین شده اقدام به سرمایه گذاری نکرده، به واقعیت تبدیل نمیشود. در واقع این کارآفرین نیست که قیمت را تعیین میکند، بلکه ارزش شرکت عددی است که هر دو طرفِ کارآفرین و سرمایهگذار به توافق میرسند و هر دو از آن راضی هستند. ✅ به عبارت سادهتر ارزش شرکت عددی است که معامله براساس آن انجام میشود. ارزش براساس یک فرمول نیست، بلکه ترکیبی از فرمول، معاملههای مشابه، تجربه و البته در نهایت ارزشی است که سرمایهگذاران آن را میپذیرند. ✅در ارزش گذاری استارت آپي كه هنوز درآمدی ندارد و حتی در برخی موارد، محصول آماده نیست، ارزشگذاری بسیار مشکل است. پارامترهایی که در اینگونه شركتها مورد توجه قرار میگیرند عبارتند از : 🚩 ماهیت ایده و شرایط بازار که ریسک رقابت و حضور موفق را کاهش میدهد. 🚩 آماده بودن نمونه محصول، این مورد ریسک فنی و تکنولوژی را کاهش میدهد. 🚩 کیفیت و کمیت تیم کارآفرینی، این مورد ریسک اجرا را کاهش میدهد. 🚩 داشتن روابط استراتژیک در بازار که ریسک بازاریابی را کاهش میدهد. 🚩داشتن فروش و یا تضمین فروش که ریسک فروش و درآمد را کاهش میدهد.
یه چیزی رو توی این چند سال از کسب وکار خیلی خوب یاد گرفتم، اونم اینکه 'سیاهی لشکر نیاید به کار، یکی مرد جنگی به از صد هزار'
💡کارآفرینی یعنی خودتــان را از پرتگاهی به پایین پرت کنید و در حال سقوط، هواپیمایی برای خود بسازید! 👤 رِيد هافمن
من این آموزش رو دیدم به شما هم پیشنهادش میکنم✌️
مدرس:Gini von Courter
دسته بندی:آی تی و نرم افزار-فنی و مهندسی
💡 شش گام برای راه اندازی یک کسب و کار موفق: 1-طرح کسب و کار 2-آزمایش ایده 3-داشتن درک بازار 4-شناسایی مشتریان آینده 5-تولید منابع نقدی 6-شناسایی ساختار کسبوکار مناسب
ثبت نیاز تحصیلی جدید
مجتبی کاشانی مقدم
حذف نظر
آیا از حذف این نظر اطمینان دارید؟