مصاحبه شغلی یکی از مهم ترین موقعیت هایی است که اگر درست انجام گیرد می تواند زندگی افراد را تغییر دهد. پس همراه ما باشید تا ببینیم چه عواملی بر افزایش اعتماد به نفس در مصاحبه شغلی کمک می کند.

افزایش اعتماد به نفس در مصاحبه شغلی

اعتماد به نفس در مصاحبه شغلی می تواند به اندازه نشان دادن مهارت های شما و نشان دادن صلاحیت های منحصر به فرد شما مهم باشد. تمرین نحوه برقراری اعتماد به نفس و حرفه ای بودن بسیار مهم است، زیرا این امر می تواند عملکرد شما را در هنگام مصاحبه بهبود بخشد و همچنین باعث آرامش اعصاب شود. این مقاله نکاتی را برای نشان دادن اطمینان به مصاحبه کنندگان شغلی شما ارائه می دهد.
پس از سفر طولانی و طاقت فرسای جستجو و درخواست برای مشاغل جدید، به شما یک فرصت طلایی مصاحبه داده اند. اما بعد از لحظه ای کوتاه از جشن، وحشت به وجود می آید: قلب شما می تپد، کف دستانتان عرق می کند و می ترسید. آیا مدیران استخدام مانند کوسه هستند؟ آیا آن ها می توانند بوی ترس را ببایند؟
اگر فکر نشستن روبروی یک مدیر استخدام معده شما را بهم ریخت، شما تنها نیستید. اما اجازه ندهید استرس بهترین نتیجه را از شما بگیرد! یکی از این راهکارها را امتحان کنید؛ به شما کمک می کند احساس آرامش و خونسردی پیدا کنید. حداقل باعث می شود ظاهر شما چنین باشد.


چرا اعتماد به نفس در یک مصاحبه شغلی مهم است؟

اعتماد به نفس نقش زیادی در عملکرد مصاحبه شما دارد. وقتی به خود اعتماد می کنید، طبیعتاً اطرافیان راحت تر به شما اعتماد می کنند. و از آنجا که مصاحبه کاملاً درمورد تعیین این است که آیا شرکت می تواند به شما در انجام کار خوب اعتماد کند، بسیار ضروریست که از خود مطمئن نباشید.
برای اینکه واضح باشد، مدیران استخدام و استخدام کنندگان می فهمند که مصاحبه ها اضطراب آور هستند و مایلند از چند مورد ناخوشایند مصاحبه چشم پوشی کنند. اگر شما برای یک نقش فشار آور و یا مشتری روبرو هستید، مطمئناً انتظارات متقاضیان برای شخصیت آرام بیشتر خواهد بود. گرچه ممکن است فکر کنید اعتماد به نفس چیزی است که یا با آن متولد شده اید یا به طور کل ندارید، اما درست نیست. مطمئناً، برخی به طور طبیعی در پوسته خود راحت ترند، اما اعتماد به نفس یک مهارت است. هرچه بیشتر آن را تمرین کنید، بهتر خواهد شد.
اعتماد به نفس در عمل اعتماد به خود است. هدف این است که با مصاحبه کننده خود ارتباط برقرار کنید و بدانید که می توانید این کار را به خوبی انجام دهید. با این حال، احساس عصبی بودن هنگام مصاحبه امری طبیعیست، بنابراین سعی کنید کمی وقت بگذارید و تمرین کنید که چگونه قبل از جلسه اعتماد به نفس پیدا کنید.

 


برای آشنایی با روش های مدیریت تیم، پیشنهاد می شود مقاله مفهوم مدیریت تیم را مطالعه کنید.



چگونه در مصاحبه شغلی مطمئن ظاهر شویم؟

از این نکات برای تحت تأثیر قرار دادن مصاحبه کنندگان استفاده کنید:

  1. ارتباط چشمی برقرار کن
  2. حالت خوب را حفظ کن
  3. دست دادن را تمرین کن
  4. تکنیک های تنفس را تمرین کن
  5. پاسخ های خود را تهیه و تمرین کن
  6. آرام حرف بزن
  7. لباس مناسب مصاحبه بپوش
  8. مثبت بیاندیش

 

1. تماس چشمی برقرار کن

برای نشان دادن اعتماد به نفس در مصاحبه استخدامی، با تمرین تماس چشمی خود با مصاحبه کننده شروع کنید. حفظ تماس چشمی طبیعی و ثابت در طول مصاحبه راهی عالی برای اطمینان از پروژه است. هدف این است که به جای برقراری تماس چشمی که احساسی با شدت یا طولانی مدت دارد، تماس طبیعی چشم داشته باشید. قبل از توجه به مدیر استخدام، گاه گاهی سعی کنید به رزومه یا مطالب دیگری که با خود آورده اید، نگاه کنید.
عدم تماس چشمی مستقیم، نگاه کردن به پایین، نگاه کردن به دور و مستقیم نگاه نکردن مواردی است که نشان می دهد شما در هنگام مصاحبه اعتماد به نفس کافی را ندارید.
یکی از راه های یادآوری خود برای برقراری تماس منظم چشمی تمرکز بر روی نقطه ای بین چشم مصاحبه کننده است.برای اینکه این تماس چشمی طبیعی باشد شما باید از قبل این کار را تمرین کرده باشید.

 

2. زبان بدن خود را اصلاح کن

بعد از اینکه روی تماس چشمی خود کار کردید، ممکن است برای شما مفید باشد که حالت بدنی خوب را نیز تمرین کنید. زبان بدن بُعد مهمی در برقراری ارتباط با اعتماد به نفس در طول مصاحبه شماست.
برای اینکه حالت بدن به آرامش شما کمک کند چند دقیقه قبل از مصاحبه در حالی که پاها به اندازه عرض شانه باز است، سینه و چانه بلند، پشت صاف و مشت هایتان روی کمر است می تواند احساس آرامش و اعتماد به نفس در هنگام مصاحبه شغلی شما را افزایش بدهد.


 پیشنهاد می شود مطلب 11 سوال مصاحبه شغلی را در روبرد مطالعه کنید.


 

3. دست دادن خود را تمرین کن

یک راه عالی برای نشان دادن اعتماد به نفس در مصاحبه شغلی، یک دست دادن محکم و قاطع با مصاحبه کننده است. دست دادن محکم تجربه و اعتماد به نفس را نشان می دهد و اولین برداشت خوب را به مصاحبه کننده می دهد.

 

 

به نکات زیر را توجه کنید:

  • مصاحبه کننده باید کسی باشد که اول اقدام به دست دادن می کند.
  • هنگام دست دادن بایستید و به چشم مصاحبه کننده نگاه کنید.
  • لبخندی صمیمانه ارائه دهید تا نشان دهد از حضور در آنجا خوشحال هستید.
  • اگر کف دست شما مرطوب است، قبل از دست دادن سریع آن را خشک کنید.
  • سعی کنید زمان دست دادن طولانی نشود.

 

4. تکنیک های تنفس را تمرین کنید

در حالی که منتظر استقبال مصاحبه کننده هستید، چند لحظه وقت بگذارید تا کمی نفس بکشید. با این کار می توانید احساسات دردسرساز را (مثل عصبانیت یا ترس) کنترل و بتوانید روی چیز دیگری تمرکز کنید. هنگامی که عصبی می شوید، خون از مغز شما خارج شده و به عضلات می رود تا حالت جنگ داشته باشد. این کمبود خون در مغز می تواند بر عملکردهای شناختی تأثیر بگذارد. با این حال، وقتی نفس های عمیق و آهسته می کشید، اکسیژن را به مغز خود بر می گردانید تا به شما کمک کند فکر کنید. از آنجا که تنفس چیزی است که می توانیم آن را کنترل و تنظیم کنیم، ابزاری مفید برای دستیابی به آرامش روانی است.


موثرترین روش تنفس برای آرامش اعصاب را ذکر کردیم، این مراحل را دنبال کنید:

  •  از طریق بینی نفس عمیق بکشید.
  •  سعی کنید هوا را به اندازه کافی وارد کنید تا احساس آرامش به شما درست بدهد.
  •  به آرامی از طریق دهان بازدم را بیرون دهید.
  •  این فرآیند را سه بار تکرار کنید و در حین بازدم تمرکز خود را معطوف به فکر خود کنید.

5. پاسخ های خود را تهیه و تمرین کنید

یک راه عالی برای بالا بردن اعتماد به نفس در مصاحبه، آماده سازی پاسخ های خود به سوالات رایج مصاحبه است. وقتی با دانش و آمادگی خود وارد مصاحبه می شوید، می تواند فشار را برداشته و به شما کمک کند تا اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید. در نظر بگیرید که با یک دوست یا یکی از اعضای خانواده خود بنشینید و به پاسخ های خود فکر کنید. آن ها نیازی به یادآوری ندارند. بلکه هدف آمادگی کافی است تا بتوانید پاسخی به یاد بیاورید.
اگر با پاسخ های آماده مصاحبه کنید، فشار را از روی دوش شما بر می دارد و با اطمینان به خود در مصاحبه حاضر می شوید. به مهارت ها، تجربه، دانش و خصوصیات شخصی خود نگاه کنید و به مثال هایی فکر کنید که چگونه این ها را توسعه داده اید. این روش به اعتماد به نفس شما کمک بسیاری خواهد کرد.

 

6. آرام صحبت کنید

آرام صحبت کنید!
افراد با اعتماد به نفس هنگام پاسخ دادن به سوالات تمایل دارند زمان کمی از وقت خود را به فکر کردن اختصاص دهند. اگر احساس می کنید برای نوشتن افکار خود به زمان احتیاج دارید، آزادانه بگویید: "این سوال خوبی است. بگذارید یک لحظه به آن فکر کنم." همچنین از توضیح مصاحبه کننده برای واضح کردن سوال نترسید.

شما باید با اعتماد به نفس به سوالات مصاحبه کننده پاسخ دهید، این بدان معناست که کوتاه پاسخ ندهید، خیلی سریع صحبت نکنید و عجله نداشته باشید. افراد عصبی تمایل دارند سریع تر صحبت کنند، بنابراین وقتی در حال مصاحبه با مصاحبه کننده هستید، اگر بتوانید سرعت آرام پاسخ های خود را حفظ کنید، اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت.

افراد با اعتماد به نفس نمی ترسند بگویند، "این سوال عالی است ، بگذارید لحظه ای فکر کنم ..."

بهتر است پس از هر سوال مصاحبه کننده، یک یا دو ثانیه فکر کنید. فقط یک ثانیه متوقف و مطمئن شوید که سوال را فهمیده اید و به این فکر کنید که چه نوع پاسخی به نظر بهترین خواهد بود. هنگامی که در مصاحبه پاسخی دادید، نمی توانید آن را پس بگیرید. بنابراین هرگز از مکث نترسید. این خیلی بهتر از عجله در جواب بد دادن به سوالی است که متوجه نشدید.

 


پیشنهاد می شود مطلب مصاحبه استخدامی چیست را در روبرد مطالعه کنید.


 

7. لباس مناسب مصاحبه بپوشید

داشتن لباس مناسب مصاحبه می تواند تا حد زیادی به افزایش اعتماد به نفس شما کمک کند. به دنبال لباس هایی با رنگ های کلاسیک و خنثی مانند مشکی، سرمه ای یا قهوه ای باشید. اگر شرکت غیر رسمی باشد، لباس مناسب مصاحبه می تواند شامل شلوار جین، شلوار جین تیره، پیراهن های دکمه دار و پیراهن های یقه دار باشد. در صورت تردید، پوشیدن لباس رسمی تر عاقلانه است.
همچنین مراقب باشید که موهایتان زیبا به نظر برسند، لباس هایتان تمیز و بدون چین و چروک باشد و بوی آن تازه باشد (اما به طرز چشمگیری مانند عطر یا ادکلن نیست). همه این موارد به طور طبیعی باعث می شوند هنگام دیدار با مصاحبه کننده اطمینان بیشتری داشته باشید.

 

8. مثبت فکر کنید

روش نهایی برای آرام سازی اعصاب و تقویت اعتماد به نفس شما مثبت اندیشی است. یک قدم که می توانید برای مثبت اندیشی بردارید این است که روی مناطقی تمرکز کنید که اعتماد به نفس کافی ندارید و تمرین می کنید که آن ها را بهتر کنید. این موضوع ها می توانند شامل موارد زیر باشند:

  • دست دادن با مصاحبه کننده
  • شروع مصاحبه
  • شروع به صحبت کردن
  • پاسخ دادن به سوالات

 می توانید طرحی برای نحوه رسیدگی به آن ها تنظیم کنید. برای کار بر روی نمونه های قبلی می توانید:

  • با دوستان دست دادن را تمرین کنید.
  • برای مصاحبه ساختگی با خانواده بنشینید.
  • مصاحبه های ساختگی خود را برای بررسی آنها ضبط کنید.
  • پاسخ دادن به انواع مختلف سوالات مصاحبه را تمرین کنید.
  • مثبت فکر کنید.

 

 


برای آشنایی با شغل های غیر استخدامی و فریلنسری پیشنهاد می‌شود مقاله دانشجویان فریلنسر را مطالعه نمایید.


 

 Press Pause

بعضی از ما وقتی عصبی هستیم تمایل به غوغا داریم. این می تواند خطرناک باشد زیرا هنگامی که با عصبانیت شروع به صحبت می کنیم، به سادگی از موضوع خارج می شویم و بیشتر از آنچه لازم است حرف می زنیم. یا حتی بدتر، بیش از آنچه مناسب است!
من برای جلوگیری از هرگونه داد و بیداد، سعی می کنم هر سوال را فقط با یک فکر یا ایده همزمان پاسخ دهم. به عنوان مثال، اگر از شما بخواهند سرپرست قبلی که دوستش ندارید توصیف کنید، می توانید بگویید، "من دریافتم که گرایش او با بهره وری من مغایرت دارد." سپس مکث کنید. این شما را از حرف های غیرضروری مانند "او یک کنترل گر منفی بود که ناتوانی در تصمیم گیری او باعث شد من بخواهم با فحاشی فریاد بزنم و سالن را ترک کنم" باز می دارد. حتی اگر این صادقانه ترین جواب باشد.


قبل از مصاحبه با خود مهربان باشید

مهم است که مانند بهترین دوست دلسوزانه با خود صحبت کنید و هرگونه افکار انتقادی را که مانع آن می شود، از بین ببرید. "از فروش خود نترسید. مردم نگران این هستند که متکبر به نظر برسند اما مصاحبه کنندگان، خوانندگان ذهن نیستند و به طور خودکار نمی دانند چه پیشنهادی را می خواهید ارائه دهید، بنابراین این شما هستید که باید به آن ها بگویید."


خود را تصور کنید که موفق می شوید

به تصویر کشیدن موفقیت در مصاحبه شغلی آینده، اعتماد به نفس و عزت نفس شما را تقویت می کند. قبل از شروع تجسم یک مصاحبه موفق: تصور کنید چگونه به اتاق می روید، دست مصاحبه کننده را می فشارید و با اطمینان اعتماد به سوالات را پاسخ می دهید. این روش به آرامش اعصاب قبل از مصاحبه کمک می کند.
اگر شما اعتقاد جدی دارید که بهترین فرد برای این کار هستید، با اعتماد به نفس آرامش پیدا می کنید، این می تواند به شما کمک کند.


با اضطراب خود دوست شوید و لبخند بزنید

چارلی مورلی، معلم  آگاهی ذهن می گوید، یک روش اطمینان عالی این است که "با اضطراب خود دوست شوید". "قبل از مصاحبه ، با خود فکر کنید: دوست قدیمی من، اضطراب! از آمدن شما بسیار سپاسگزارم. من می دانم که شما آنجا هستید و شما را کاملاً تصدیق می کنم. کمی احمقانه به نظر می رسد، اینطور نیست؟ در واقع یک روش عالی برای لبخند زدن به اضطراب است، نه تلاش برای سرکوب آن یا غلبه بر آن. به جای اینکه بخواهید عصبانیت خود را در اعماق خود فرو ببرید، فقط باید احساسات اضطراب آمیز خود را تصدیق و با آن ها صلح کنید.

با خود بگویید، "من بخاطر مصاحبه ام اضطراب دارم و مشکلی نیست! من همچنان اعتماد به نفس و موفقیت خواهم داشت."

شاید دیوانگی به نظر برسد، اما صلح با اضطراب به جای تلاش برای غلبه بر آن، به شما کمک می کند احساسات ناخوشایند خود را بهتر درک کنید و به طور موثرتری با آن ها کنار بیایید.

 


 پیشنهاد می شود مطلب نحوه استخدام کارمندان به روش 7c را در روبرد مطالعه کنید.


چگونه اعتماد به نفس را در مصاحبه شغلی نشان دهم؟


1. لبخند بزنید و سعی کنید از روند کار لذت ببرید

افراد با اعتماد به نفس لبخند می زنند. افراد عصبی صورت خود را گرفته و با چین و چروک نشان می دهند و بسیار جدی یا حواس پرت به نظر می رسند. بنابراین همراه با برقراری ارتباط چشمی مانند آنچه قبلاً در مورد آن صحبت کردیم، لبخند بزنید و سعی کنید صورتی با حالت آرام داشته باشید.

 
2. با کارفرما مصاحبه کنید

آیا می خواهید در مصاحبه خود مطمئن باشید؟ طوری رفتار کنید که فرصت های شغلی زیادی دارید. بدین ترتیب افراد برتر جویای کار مانند شکار با شغل خود رفتار می کنند. شما به دنبال اولین جایی نیستید که شما را استخدام کنند؛ بلکه به دنبال شغل "درست" هستید. این یکی از بهترین روش ها برای اعتماد به نفس در مصاحبه و جذابیت بیشتر برای کارفرمایان است. در حالی که آن ها با شما مصاحبه می کنند شما با آن ها مصاحبه می کنید و این نکته را القا می کنید که به دنبال فرصت های بی شماری برای یافتن بهترین شرایط هستید.

اگر برای مدیر استخدام جذابیت بیشتری داشته باشید و نشان دهید که در یافتن تناسب صحیح خواهید بود، نه فقط هر شغلی که می توانید به دست آورید، این باعث می شود که آن ها بیشتر به پاسخ های شما اعتماد کنند. برای این کار لازم نیست دروغ بگویید. اگر به تازگی جستجوی کار خود را شروع کرده اید و آن ها از شما می پرسند که آیا مصاحبه دیگری داشته اید یا اوضاع چگونه پیش می رود، می توانید بگویید: "شما تنها شرکتی هستید که برای مصاحبه با آن ملاقات کرده ام."


3. بدانید که در یک کار چه می خواهید

اگر آن ها بپرسند "چرا برای این موقعیت درخواست کردید؟" یا "چرا این شغل را می خواهید؟" نیاز به یک پاسخ خوب دارید آن ها نمی خواهند کسی را استخدام کنند که به نظر نمی رسد برایش مهم باشد که چه نوع شغلی را می گیرد. هرچه درباره شرکت و موقعیت تحقیق کرده باشید، اعتماد به نفس بیشتری پیدا خواهید کرد بنابراین قبل از هر مصاحبه، باید به وب سایت شرکت مراجعه کنید. بدانید چه چیزی می فروشند و چگونه درآمد کسب می کنند.

بعلاوه، شما می خواهید مصاحبه کنندگان را تحت تأثیر قرار دهید، و دانستن همه چیز در مورد فرهنگ، ارزش ها و انتظارات آن ها از این نقش به شما کمک می کند تا پاسخ هایی تهیه کنید که شما را به عنوان یک فرهنگ عالی و کارمند ارزشمند معرفی کند.

 

 


اگر دانشجوی مهندسی مکانیک هستید پیشنهاد میشه مقاله تبدیل انرژی چیست را مطالعه کنید.


4. بیش از حد کامل نباشید

گاهی اوقات، یک داوطلب در مصاحبه شغلی چنان تلاش می کند که بی عیب به نظر برسد، به این ترتیب استخدام کننده یا مدیر استخدام را از خود بیگانه می کند. ما نمی توانیم درک واقعی از سطح دانش یا اعتماد به نفس این شخص در مصاحبه داشته باشیم. بنابراین برای اطمینان از نکات بالا استفاده کنید و به کارفرمایان نشان دهید که می توانید از پس چالش های نقش درخواستی آن ها برآیید، اما این نکته منفی در اعتماد به نفس را در مصاحبه نیز درک کنید. اگر واقعاً چیزی را نمی دانید، همیشه باید هدف شما این باشد که انسان به نظر برسید و اشکالات یا شکاف های دانش را بپذیرید.

اگر درباره موضوعی در مصاحبه دانش کافی ندارید بیشتر مدیران استخدام به سرعت متوجه می شوند. ساختن اعتماد به نفس یک چیز است، اما دانش جعل نکنید. اعتماد به نفس در مصاحبه خود به ترکیبی از زبان بدن قوی، تحقیقات و دانش قبل از مصاحبه و تمرین قسمت های مختلف مصاحبه (مصاحبه، سوالاتی که می پرسید، نحوه جمع آوری اطلاعات و غیره) نیاز دارد.

از مرحله بالا استفاده کنید تا اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنید و پیشنهادات شغلی بیشتری دریافت کنید. اگر از این مراحل در مصاحبه های خود استفاده کنید، احساس اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت. بنابراین برد - برد است. آرامش بیشتری خواهید داشت و می توانید پاسخ های بسیار بهتری بدهید. قبل از اینکه به مصاحبه بروید، تمام دلایل لیاقت خود را برای این شغل را با صدای بلند برای خود بگویید: شما همه شرایط صحیح را دارید، باهوش هستید و سخت کوشی می کنید.

ارائه این صحبت های سرگرم کننده فقط به شما نگرش مثبتی را که در مورد آن صحبت کرده ایم نمی دهد، بلکه به شما کمک می کند خود را به کارفرمایان بفروشید و مصاحبه ها در مورد فروش خود به بهترین شکل ممکن است.

 


برای آشنایی با رشته آموزش ابتدایی مقاله معرفی رشته آموزش ابتدایی را مطالعه کنید.


 

5. برداشت خود را تغییر دهید

یکی از دلایل عدم اعتماد به نفس و احساس عصبی بودن در مصاحبه این است که مصاحبه کننده را تهدید می دانیم. به همین دلیل است که آن واکنش های ناخوشایند جنگ یا عصباانیت (دست های عرق کرده، خشکی دهان و غیره) شروع می شوند. ترفند این است که تجربه را از نو بسازید. از شما بازجویی نمی شود. فقط درمورد مزایای متقابل احتمالی آغاز یک رابطه حرفه ای با یک بزرگسال دیگر صحبت می کنید.

مصاحبه شغلی فرصتی برای مدیر استخدام یا استخدام کننده است تا اطلاعات بیشتری درباره نامزدها کسب کند. اما این یک فرصت برای داوطلبان نیز هم است تا در مورد شرکت اطلاعات بیشتری کسب کنند. وقت بگذارید تا بفهمید آیا این نقش با علایق شما مطابقت دارد یا خیر؟ فرهنگ شرکت به خوبی با شخصیت و سبک کار شما سازگار است و آیا شما از گذراندن 40 ساعت در هفته در این مکان لذت می برید؟

 

نامزد شو

توجه در حین مصاحبه بسیار مهم و شاخص خوبی برای میزان اعتماد به نفس فرد است. من به تیم های مصاحبه گوش داده ام. درباره نامزدهایی صحبت می کنند که متمرکز به نظر نمی رسند و آن ها تصور می کنند دلیل آن عصبی بودن یا عدم اعتماد به نفس بوده است. این ممکن است بوده باشد یا نبوده باشد. این یک مهارت آموخته شده است و تسلط بر آن زمان می برد، بنابراین تمرین را ادامه دهید تا زمانی که طبیعی تر به نظر برسید. من توصیه می کنم سعی در حفظ سرعت مکالمه ثابت داشته باشید و در عین حال هر از گاهی نگاهی به رزومه یا دفتر کار بیندازید. به یاد داشته باشید، با تمرین کامل می شود.

ممکن است استراتژی های دیگری داشته باشید که در گذشته برای شما مفید بوده است، بنابراین باید از آن ها استفاده کنید. روش های بیشتری برای اعتماد به نفس وجود دارد [حتی وقتی چنین نظری ندارید]. این ها فقط چند پیشنهاد آزمایش شده است که در طول سال ها برای من مفید واقع شده است. من برای بسیاری از نامزدها مربیگری کرده ام تا در شرایطی که اضطراب به سراغشان می آید، انتظارات، نحوه آماده سازی و کارهایی که می توانند را برای موفقیت انجام دهند. به یاد داشته باشید، شما به همان اندازه که با شما مصاحبه می کنند با آن شخص و سازمان مصاحبه می کنید.

 


 پیشنهاد می شود مطلب رزومه چیست را در روبرد مطالعه کنید.


 

ژست قدرت

وی در ویدیوی امی کودی، زبان بدن شما به شما شکل می دهد، ادعا می کند که نه تنها زبان بدن بر چگونگی دید دیگران بر شما تأثیر می گذارد، بلکه بر چگونگی دیدن خود ما نیز تأثیر می گذارد. مطالعات او نشان می دهد که "ایجاد قدرت" (ایستادن با حالت اعتماد به نفس، حتی وقتی احساس اطمینان نمی کنید) بر سطح تستوسترون و کورتیزول مغز شما تأثیر می گذارد و باعث می شود اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید. نتیجه ای که تحقیقات او گرفت این بود که که تغییر وضعیت بدن شما بر چگونگی دیدن دیگران تأثیر می گذارد و حتی هورمون های بدن شما را نیز تغییر می دهد.

مطرح کردن قدرت قبل از مصاحبه یا قبل از هر رویدادی که نیاز به افزایش اعتماد به نفس داشته باشید احساس شما و دید دیگران را تا حد زیادی بهبود می بخشد.

 

آینه اعتماد به نفس

در یکی از مقاله های منتشر شده دانشگاه رادفورد، مصاحبه های رفتاری: این چیزی نیست که شما می دانید، بلکه همان چیزی است که شما انجام داده اید، اعتماد به نفس به شدت با جذابیت ارتباط دارد. مطالعات متعدد همچنین نتیجه را می گیرند که نامزدهای شغلی "جذاب" پیشنهادات بیشتری دریافت می کنند و درآمد بیشتری کسب می کنند. جذاب نشان دادن خود در حین مصاحبه با یک مصاحبه راحت و محکم، تماس مستقیم چشم، حالت خوب، سبک ارتباطی آرام اما پرشور و یک لبخند واقعی به شما نسبت به سایر نامزدها برتری می بخشد.

 

موقعیت یابی بدن

به طور طبیعی می توانید بدن خود را برای اطمینان تنظیم کنید و از این س askingال بپرسید: "اگر من واقعاً به آنچه مصاحبه کننده ام می گفت علاقه مند بودم ، چگونه می نشستم؟" شگفت زده خواهید شد که هر چند وقت یک بار باید بدن خود را دوباره تنظیم کنید و بعد از آن چقدر احساس اطمینان بیشتری می کنید.

 

حافظه احساسی

من به عنوان کارگردان تئاتر از تکنیکی به نام خاطره عاطفی استفاده کردم تا به بازیگرانم کمک کنم با شخصیت هایشان ارتباط برقرار کنند و یک عملکرد ثابت، واقعی و با اعتماد به نفس ایجاد کنند. این روند بخش اصلی بازیگری است، سیستمی که توسط کارگردان و بازیگر فقید تئاتر روسیه، کنستانتین استانیسلاوسکی پیشگام شد. از بازیگران می خواهد جزئیات حافظه شخصی خود را از موقعیتی مشابه با شخصیت های خود بخوانند. با استفاده از تجارب مثبت شخصی، می توان از همین روش به طور تاثیر گذار در تمرینات مصاحبه شغلی استفاده کرد، خصوصاً هنگام تمرین در چهار دقیقه اول حساس.

چشمانت را ببند زمانی را بخاطر بیاورید که یک مصافحه محکم و مطمئن داشتید. چشم و صورت یک فرد صمیمی و مهربان را که قبلاً می شناسید یا با او مصاحبه کرده اید، ببینید. سخنان اطمینان بخش آن ها را بشنوید. انرژی یک مصاحبه، جلسه یا تبادل نظر مثبت و موفق را در گذشته داشته باشید. توجه داشته باشید که وضعیت بدن، تنفس و ضربان قلب شما چگونه است. این مصاحبه را در سر، قلب و دستان خود تکرار و تجربه کنید.

این تمرین به طور کامل انجام شده است، با اتصال آن به تجربیات مثبت و موفقی که قبلاً در زندگی خود داشته اید، به شما اطمینان می دهد تا مصاحبه آینده خود را انجام دهید. شما دیگر در یک شرایط ناشناخته و شاید ترسناک قدم نخواهید گذاشت. در واقع، اگر به درستی انجام شود، ذهن شما نمی تواند تفاوت این دو را تشخیص دهد.

 


اگر تمایل دارید به یک کارآفرین تبدیل بشید، مقاله رشته کارآفرینی را حتما مطالعه کنید و پی ببرید مهارت های مورد نیاز رشته کارآفرینی چیست.


 

 

تسلط

همانطور که در حرفه، دانش و تخصص خود رشد می کنید و موفقیت های بیشتری در زندگی کسب می کنید، به طور طبیعی هنگام مصاحبه اعتماد به نفس بیشتری پیدا می کنید. تجربه و اعتماد به نفس معمولاً دست به دست هم می دهند.

اگر در اوایل کار خود هستید و یا تجربه، دانش یا موفقیت کوتاهی دارید که باید برای شغل مورد نظر خود کاملاً اطمینان داشته باشید، از کتاب های مربوطه، وب، دوره های آموزشی و مربی کمک بگیرید. منابع خوب و تعهد به مطالعه، اعتماد به نفس لازم را به شما می دهد.


ورزش و لباس

تناسب اندام و لباس مناسب برای مصاحبه روش های مفیدی است. هر دو اعتماد به نفس بیشتری به شما می دهند و ورزش منظم همیشه انرژی بیشتری به شما می دهد و احساس بهتری نسبت به خود خواهید داشت.


صحبت خود را دوباره بنویسید

اعتماد به نفس پایین شما هنگام مصاحبه در چیست؟ (به عنوان مثال، ورود به ساختمان، دست دادن با مصاحبه کننده خود، نشستن برای شروع مصاحبه، شروع به صحبت کردن، پاسخ دادن به سوالات) اکنون آن ها را بنویسید. سپس آنچه را که هنگام وقوع این وقایع با خود می گویید و احساستان را به آن اضافه کنید. هر "گفتگوی درونی" منفی را خط بزنید و جملات را به روشی مثبت و قاطعانه دوباره بنویسید. راهی که باعث می شود هنگام خواندن و گفتن آن ها نسبت به خود احساس اعتماد به نفس و خوبی داشته باشید. "من هرگز این شغل را پیدا نخواهم کرد" را به "من بهترین شخص برای این کار هستم. این شرکت به من احتیاج دارد. " تبدیل کنید.

دکتر وین دایر، معلم مشهور خودیاری توصیه می کند، "اگر نوع نگاه به مسائل را تغییر دهید، چیزهایی که نگاه می کنید تغییر می کنند." و این راز وجود دارد که چگونه شما می توانید تأثیر کم اعتماد به نفس در زندگی خود را معکوس کنید.

با نوشتن دوباره صحبت های خود، احساس و رفتار خود را تغییر خواهید داد. گفتگو با خود به شکل منفی باعث ایجاد اعتماد به نفس و عزت نفس پایین می شود در حالی که گفتگو با خود به شکل مثبت نتیجه عکس می دهد. در طول زندگی خود صحبت درونی مثبت داشته باشید تا سطح اعتماد به نفس شما افزایش یابد.

 

حضور داشته باشید

کلید اعتماد به نفس هنگام مصاحبه آماده سازی و حضور در محل، متصل و کاملاً درگیر فرآیند و آنچه شما باید در مورد خود بیان کنید، است. با ارائه پاسخ های مفید به سوالات و ابراز علاقه فعالانه به صحبت های آن ها، با مصاحبه کننده خود ارتباط برقرار کنید. هرچه بیشتر تمرکز کنید روی آنچه می خواهید به انجام برسانید؛ ناامنی ها، عصبی بودن و عدم اعتماد به نفس در اتاق کمتر رخ می دهد.

 

سخن آخر: 

انسان بدون اعتماد به نفس نمی تواند موفق باشد؛ با توجه به توضیحاتی که داده شد، اعتماد به نفس یکی از اصلی ترین رکن های زندگی است. در مصاحبه شغلی نیز این امر اهمیت بسیاری را دارا می باشد. از همه مهم تر، به یاد داشته باشید که گرچه برای کسب امتیاز باید مطمئناً آرام و با اعتماد به نفس داشته باشید، مصاحبه یک وضعیت مرگ یا زندگی نیست. مدیران استخدام نیز انسان هستند و آن ها می توانند چند چشم انداز کوچک عصبی را درک کنند و ببخشند. بنابراین با توجه به این موضوع، آرام باشید، قدرت خود را جمع کنید و با اعتماد به نفس تازه وارد آن مصاحبه شوید. در آخر، با یادآوری به خودتان که لیاقت حضور در آنجا را دارید، اعصاب خود را آرام کنید.

 


  پیشنهاد می شود مطلب مهارت های مورد نیاز بازار کار را در روبرد مطالعه کنید.


 


نویسنده:

نظر

مقالات مرتبط: