چالش های استارتاپ ها
چالش های استارتاپ ها

چالش های استارتاپ ها

@StartupChallenges

⭐️دغدغه پنجم:
سلااااااام
امیدوارم که حالتون خوب باشه
بعد از یه مدت طولانی برگشتم، ولی خب خوش برگشتم، روبرد خیلی تغییر کرده و به نظرم خییلی روندش مثبته و داره خوب کار میکنه
از همینجا به تیم روبرد دستمریزاد میگم، خدا قوت

و اما دغدغه پنجم چیه؟!
به عنوان اولین دغدغه تیم رو گفته بودم و به نظرم موندگارترین دغدغه تیم و منابع انسانیه
اینکه بدونی چه کسی رو استخدام کنی؟ چه کسی رو اخراج؟
جلوی رفتن کدوم نیروتو بگیری؟ کدوم نیروتو نگه داری؟!
همه و همه به چالش های بزرگ تبدیل میشه که میتونه به روند رشد شما سرعت بده یا مثل دست انداز از سرعتت کم کنه
پس خیلی بهش دقت کنید.
دفعه بعدی در مورد نحوه همکاری با کوفاندرا حرف میزنم که اونم خییییلی مهمه

#استارتاپ


⭐دغدغه چهارم:

سعی کنید برند خود را در ذهن مخاطبین خود بسازید. نا آگاهی مشتریانتان از برند و هویت شما ضربه بزرگی در بلند مدت به شما وارد میکند. شاید در ابتدای کار متوجه تاثیر آن بر مشتریانتان نباشید؛ اما این یک حقیقت است که زمانی که مشتری هایتان از برند شما آگاهی دارند، زمان کمتری برای خرید محصول یا خدمت شما صرف می‌کنند چون دیگر نگرانی از اعتماد به شما ندارند و حتی این مسیری است که مشتریانتان طی میکنند تا نسبت به برند شما وفادار شوند و نتیجه ی آن کاهش هزینه های مارکتینگ و کلی شما خواهد بود. بدیهی است که آگاهی مخاطبین شما از برندتان یک روزه و در یک گام اتفاق نمی افتد و لازم است در ابتدا گام هایی را بردارید.


🤩 نکته طلایی:
"شاخص بودن" با "شناخته شدن" شروع میشود.

image

⭐دغدغه سوم:

چشم انداز و ماموریت هر استارتاپ محرک و جهت دهنده تک تک فعالیت ها، ایده ها، طرز فکر همه افراد آن مجموعه و در نهایت رشد کل سیستم است که فقدان آن به یک چالش تبدیل می شود. چالشی که در دراز مدت خودش را نشان میدهد.
اما این چالش چه چیزی است؟
اگر افراد مجموعه از چشم انداز سیستم با خبر نباشند و ندانند که سیستم به سمت چه هدفی حرکت میکند دچار سردرگمی میشوند. و ریز پیکان های افکارشان بدون تمرکز و جهت مشخص به اطراف پرتاب میشوند و نمیتوانند برای شما خلق ارزش کنند.
و این چالشی است که باعث کاهش تمرکز و در نهایت کاهش بهره وری افراد میشود و رغبت افراد برای کارکردن را به حداقل میرساند.

و اما راه حل:
چشم انداز و ماموریت سازمان و استارتاپتان را مشخص کنید و اجازه دهید کارکنانتان و حتی مشتری هایتان از آن با خبر شوند؛ در نتیجه فعالیت های کل افراد تیم یک جهت مشترک پیدا می کند و رشد اتفاق میوفتد.

image