#کاربران 9 پست

📣دعوت مرکز ملی فضای مجازی برای ایجاد کلاب هاوس بومی

🔰معاون حقوقی و امور مجلس مرکز ملی فضای مجازی از بخش خصوصی دعوت کرد تا مشابه داخلی شبکه اجتماعی «کلاب هاوس» را در کشور ایجاد کنند.

🔹امیر خوراکیان با دعوت از بخش خصوصی برای ایجاد خدمتی مشابه «کلاب هاوس» در داخل کشور تاکید کرد: ایجاد سرویس و خدماتی مشابه این شبکه اجتماعی در داخل کشور با توجه به زیرساخت‌های داخلی به راحتی مقدور است.

🔹وی با بیان این که در فضای مجازی ایده‌ها و نوآوری‌ها، پدیده ساز و تعیین کننده هستند، افزود: هر سرویس جدیدی متناسب با ویژگی‌هایی که دارد با اقبال کاربران و مخاطبان مواجه می‌شود. راه اندازی برخی از این سرویس‌ها به دانش فنی بالا، زیرساخت‌های ارتباطی گسترده و هزینه‌های بسیار زیاد نیاز دارد اما ویژگی‌های فنی و ترافیکی برخی دیگر، به گونه‌ای است که راحت تر می‌شود به نمونه داخلی آن دست پیدا کرد.

🔹خوراکیان تاکید کرد: سطح دانش فنی و تجربه کشور به گونه‌ای است که هم اکنون ایجاد سرویسی مشابه کلاب هاوس به سادگی در داخل کشور مقدور است.

🔹وی با بیان این که لازم نیست حتماً سرویسی مسدود شود و بعد به فکر راه اندازی مشابه داخلی آن بیفتیم، افزود: ایجاد سرویس‌ها و خدمات داخلی در فضای مجازی لزوماً به معنای نفی سرویس‌های خارجی نیست بلکه ایجاد این گونه خدمات در داخل کشور اولاً ضریب استقلال کشور را افزایش می‌دهد و ثانیاً موجب رشد و ارتقای دانش فنی در کشور می‌شود، هم اینک ایجاد مشابه کلاب هاوس برای بسیاری از شرکت‌ها و مجموعه‌های فعال و موجود در کشور به راحتی امکان پذیر است.

🔹خوراکیان ادامه داد: ما ضمن دعوت از بخش خصوصی برای ایجاد چنین خدمتی تاکید می‌کنیم ایجاد ضمانت‌های حقوقی برای پرهیز از مداخلات غیرمنطقی بخش‌های مختلف در این گونه امور، اطمینان بخش و بهترین مشوق برای بخش خصوصی است که به چنین اقداماتی ورود کند.

🔹وی با اشاره به این که اگر می‌گوئیم سرویس داخلی ایجاد شود، به معنای بستن مشابه خارجی آن نیست، گفت: می‌خواهیم کشور از یک استقلال نسبی در این حوزه‌ها برخوردار شود. بالاخره این شرکت‌ها با ما تعامل ندارند و کاملاً تحت نفوذ دولت‌های متخاصم قرار دارند و به صورت ابزار برای آنها عمل می‌کنند لذا ما با تقویت سرویس‌های داخلی باید در مواقعی که آنها برای ما محدودیت و مشکل ایجاد می‌کنند، بتوانیم نیازهای کاربران را تأمین کنیم.

🌐منبع خبر:startup360
#کلاب_هاوس #کاربران #خدمات #سرویس ها #فضای_مجازی


📣اسنپ قابلیت تسویه‌ حساب در لحظه را برای رانندگانش فعال کرد

🔰احتمالاً شما هم به‌عنوان مسافر تاکسی‌های اینترنتی با درخواست کارت به کارت از سوی کاربران راننده مواجه شده‌اید. استدلال اغلب آن‌ها این است که اگر آنلاین پرداخت کنید، پول دیر به حسابشان واریز می‌شود. پیشتر اسنپ به‌صورت روزانه با کاربران راننده‌ی خود تسویه حساب می‌کرد و اکنون امکان تسویه حساب در لحظه را نیز راه‌اندازی کرده است. با استفاده از این قابلیت، درآمد کاربران راننده‌ در کمتر از ۵ دقیقه به حسابشان واریز می‌شود.

🔹اغلب مسافران هنگام استفاده از تاکسی‌های اینترنتی ترجیح می‌دهند هزینه‌ی سفرشان را آنلاین پرداخت کنند، اما گاهی کاربران راننده درخواست پرداخت نقدی یا کارت به کارت را مطرح می‌کنند. این روزها بیشتر ما پول نقد همراه نداریم و اگر هم داشته باشیم یا پول خُرد نیست یا به دلیل شیوع کرونا ترجیح می‌دهیم دست‌هایمان کمتر با اسکناس تماس داشته باشد.

🔹از سوی دیگر، اسنپ همواره به مسافران توصیه می‌کند از پرداخت کارت به کارت خودداری کنند، زیرا اگر مشکلی در این فرایند به وجود آید، این شرکت امکان پیگیری موضوع را نخواهد داشت. دلیل این مسئله را می‌توانید اینجا مطالعه کنید.

🔹با افزوده شدن امکان تسویه در لحظه، بهترین راه پرداخت هزینه‌ی سفر پرداخت آنلاین است. در این شیوه هم مسافر امکان پیگیری مشکلات مربوط به پرداخت را دارد و هم راننده می‌تواند حساب خود را در لحظه تسویه کند. همچنین در پرداخت‌های آنلاین از شیوع کرونا نیز جلوگیری می‌شود.

🔹کاربر راننده می‌تواند بین «تسویه در لحظه» یا «تسویه روزانه» یکی را انتخاب کند. اگر تسویه روزانه را انتخاب کند مانند گذشته حساب او روزانه تسویه می‌شود. اما در صورت انتخاب تسویه در لحظه، تا ۳ بار در روز می‌تواند درخواست تسویه حساب دهد و در کمتر از چند دقیقه، مبلغ به حساب بانکی او واریز می‌شود. به این ترتیب کاربر راننده ۷روز هفته و در هر زمانی می‌تواند با اسنپ تسویه حساب کند.

🔹نقطه‌ی قوت تسویه در لحظه‌ی اسنپ پوشش‌دهی وسیع‌ آن است. در حال حاضر ۷ بانک شامل بانک‌های ملی، ملت، سپه، سامان، صادرات، پاسارگاد و شهر که اکثر مردم در یکی از آن‌ها حساب دارند از تسویه حساب در لحظه‌ی اسنپ پشتیبانی می‌کنند و به‌زودی به تعداد این بانک‌ها افزوده خواهد شد.

🌐منبع خبر: startup360
#اسنپ #قابلیت_تسویه_حساب #کاربران #مسافران #اسنپ

image

📣 رقابت نفس‌گیر در ماراتن پُر سکۀ «لنز» ادامه دارد

🔰 با گذشت یک هفته از نوروز ۱۴۰۰، رقابت نفس‌گیر کاربران «لنز»، تلویزیون تعاملی ایرانسل، در کمپین نوروزی این اپلیکیشن، همچنان ادامه دارد.

🔹به گزارش روابط عمومی ایرانسل، کمپین نوروزی لنز که با عنوان «ماراتن پُر سکه» در حال برگزاری است، به کاربرانی که دارای بیشترین زمان تماشای برنامه‌های منتخب لنز باشند، هدایای ویژه‌ای می‌دهد.

🔹در این کمپین، به ۱۴ برندۀ منتخب، ۲ سکه تمام بهار آزادی و ۱۲ ربع سکه بهار آزادی هدیه داده می‌شود. هرچه ساعات تماشای کاربران در لنز بیشتر باشد، امتیازهای بیشتری دریافت می‌کنند و شانس بیشتری برای دریافت هدیۀ فوق خواهند داشت.

🔹برای شرکت در کمپین نوروزی لنز، کاربران لنز لازم است در فاصله زمانی ۳۰ اسفند تا ۱۳ فروردین، حداقل ۶ ساعت از برنامه‌های منتخب را در لنز تماشا کنند. بر این اساس، به‌ازای هر ساعت تماشای شبکۀ «لنزفیلم» ۵۰ امتیاز، هر ساعت تماشای فیلم و سریال‌های منتخب ۵۰ امتیاز، هر ساعت تماشای شبکۀ «لنز اسپورت» ۲۰ امتیاز و خرید هر کتاب صوتی ۱۰ امتیاز به کاربر تعلق می‌گیرد.

🔹لنز، علاوه بر برگزاری این کمپین، ویژه‌برنامه‌های دیگری را نیز در نوروز ۱۴۰۰، برای کاربران خود در نظر گرفته است. از جمله این برنامه‌ها، می‌توان به ویژه‌برنامۀ «بهاریه» اشاره کرد.

🔹«بهاریه» عنوان یک برنامۀ گفت‌وگو محور است که به مناسبت نوروز، از اول تا ۱۵ فروردین ماه، با حضور شاعران و ادیبانی مانند عبدالجبار کاکایی و افشین علاء، هر روز ساعت ۱۰ صبح از لنز پخش می‌شود.

🔹اپلیکیشن لنز، (Lenz.ir) تلویزیون اینترنتی ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران است که کاربران می‌توانند آن را بدون هزینه دانلود کنند و هر لحظه و هر کجا، به مجموعه‌ای از جدیدترین فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی و خارجی (دوبله و با زیرنویس فارسی)، برنامه‌های زندۀ تلویزیونی، پخش مستقیم مسابقه‌های ورزشی (پخش زنده فوتبال، پخش زنده شبکه سه و…)، پادکست، کتاب‌های صوتی، موسیقی و آلبوم‌های جدید و… ، روی گوشی تلفن همراه یا در منزل روی تلویزیون دسترسی داشته باشند.

🌐 منبع خبر: startup360
#مارتن #ایرانسل #کاربران #اپلیکیشن_لنز# تلویزیون_اینترنتی# اپلیکیشن


📣 اپلیکیشن پیندو در استورهای مختلف برای دانلود مستقیم در دسترس قرار گرفت

🔰پیندو پلتفرم ثبت آگهی آنلاین خرید و فروش و ارائه خدمات، به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های گروه دیجی‌کالا در روزهای پایانی اسفند ۱۳۹۹ آغاز به کار کرد و اکنون در اپ استورهای مختلف برای تمامی کاربران اندروید و iOS قابل دانلود است.

🔹این اپلیکیشن با هدف بهبود تجربه کاربران در خرید و فروش کالاهای نو و دست دوم و همین‌طور ارائه‌ی خدمات فعالیت خود را آغاز کرده و در این مرحله تمام امکانات آن رایگان است.

🔹کاربران پیندو می‌توانند آگهی خود را به ۴ میلیون تنوع کالایی در دیجی‌کالا بچسبانند. در نتیجه آگهی کاربران علاوه بر پیندو، در دیجی‌کالا نیز به نمایش در می‌آید و در دسترس ۴۰ میلیون بازدید‌کننده‌ی ماهانه‌ی دیجی‌کالا هم قرار می‌گیرد. به این ترتیب، بازدیدکنندگان می‌توانند در کنار کالاهای نو، آگهی کاربران را هم برای همان کالا مدنظر قرار دهند و چه بسا تصمیم بگیرند با قیمت مناسب‌تری خرید کنند.

🔹وصل شدن آگهی‌ها به کالاهای دیجی‌کالا در اپلیکیشن پیندو یک مزیت دیگر نیز دارد و آن عدم نیاز به وارد کردن اطلاعات و مشخصات برای کالاها و تسهیل دسترسی به مشخصات یک محصول و همچنین مشاهده و بررسی نظرات کاربران در مورد آن محصول در دیجی‌کالاست.

🔹هدف اصلی پیندو، بهبود تجربه کاربران پلتفرم مارکت‌پِلیس دیجی‌کالا، دسترسی به قیمت‌های بهتر برای مشتریان و امکان فروش کالاهای مرجوعی برای فروشندگان به عنوان کالای دست دوم و با ذکر مشخصات دقیق و فراهم کردن بستری جدید برای رفع نیاز مشتریان و فروشندگان برای خرید و فروش کالاها و خدماتشان است.

🔹تمامی کاربران اندروید و iOS می‌توانند از طریق
www.pindo.ir و استورهای مختلف به صورت مستقیم نسبت به دانلود و استفاده از اپلیکیشن پیندو اقدام کنند.

🌐منبع خبر: startup360
# اپلیکیشن_پیندو #کاربران #کاربران_اندروید #مشتریان

image

📣نخستین گام مدیرعامل جدید بازار؛ کمیسیون فروش یک میلیارد تومانی توسعه‌دهندگان نصف می‌شود

🔹بازار خبر داد با هدف رونق بیشتر صنعت برنامه‌ها و بازی‌های موبایلی، و کمک به رشد توسعه‌دهندگان، بازار سهم خود از فروش اولین ده میلیارد ریال هر توسعه‌دهنده در هر سال را از ۳۰ به ۱۵ درصد کاهش می‌دهد.

🔹بازار با بهره‌مندی از نظرات توسعه‌دهندگان خود، و پابه پای تحولات صنعت برنامه‌های موبایلی در جهان، همواره کوشیده است گام‌هایی مفید و مؤثر در راستای توسعه و رونق اکوسیستم موبایلی در ایران بردارد.

🔹مهدی امیری،‌ مدیرعامل بازار، می گوید: ما مسئولیت و مأموریت خود را کمک به توسعه‌دهنده و رشد صنعت می‌دانیم. امیدواریم این تصمیم، به‌ویژه برای توسعه‌دهندگانی که در مراحل نخستین رشد خود هستند و به منابع بیشتری برای سرمایه‌گذاری و خلاقیت جهت رساندن محصول خود به دست کاربران ایرانی نیاز دارند مفید باشد.

🔹«بازار در ۱۰ سال گذشته در کنار پلی‌استور گوگل و اپ‌استور اپل رشد کرده و با ایجاد مزیت‌هایی با محتوای بومی، نظارت بر پرداخت امن، و پشتیبانی فعال از ۲۶ هزار توسعه‌دهنده، و به رغم محدودیت‌های محتوایی و نداشتن امکان نصب پیش‌فرض و دسترسی‌های سیستمی، ۴۵ میلیون کاربر ایرانی را با خود همراه کرده است.»

🌐منبع خبر: startup360
#کمیسیون #مدیر_عامل _بازار #کاربران #گوگل

image