#متا 3 پست

📣روسیه گوگل و متا را بخاطر عدم حذف محتوا ده‌ها میلیون دلار جریمه کرد


🔰دادگاهی در شهر مسکو روسیه اعلام کرد که برای اولین بار گوگل را به خاطر عدم حذف محتواهای غیرقانونی از روی سرویس‌های این شرکت بر اساس درآمد، ۹۸ میلیون دلار جریمه کرده است. این دادگاه همچنین شرکت متا (فیسبوک سابق) را به دلایل مشابهی به پرداخت ۲۷.۱۵ میلیون دلار جریمه محکوم کرده است.

به گزارش رویترز، روسیه فشار بر شرکت‌های بزرگ دنیای فناوری را افزایش داده تا کنترل بیشتری بر فضای اینترنت داشته باشد و در جدیدترین اقدام نیز دو جریمه سنگین برای گوگل و متا درنظر گرفته شده است. نهاد نظارت بر ارتباطات روسیه می‌گوید گوگل در حذف ۲۶۰۰ محتوای غیرقانونی و فیسبوک و اینستاگرام در حذف ۲۰۰۰ محتوا ناموفق عمل کرده‌اند.

🔹گوگل در بیانیه‌ای اعلام کرد که با بررسی نتیجه پرونده درباره برداشتن قدم‌های بعدی تصمیم‌گیری خواهد کرد. متا هنوز به درخواست رسانه‌ها برای اظهارنظر در این مورد واکنشی نشان نداده است. روسیه در طول سال ۲۰۲۱ جریمه‌های کوچکی را بر شرکت‌های فناوری تحمیل کرده بود، اما در اقدام اخیر خود برای نخستین بار درصدی از درآمد سالانه شرکت‌ها در روسیه را به عنوان جریمه از آن‌ها طلب کرده است.

اولین جریمه در روسیه بر اساس درآمد شرکت‌های فناوری
درصد جریمه به‌طور رسمی از سوی دادگاه اعلام نشده، اما محاسبات رویترز نشان می‌دهد که گوگل بیش از ۸ درصد درآمد خود را باید به عنوان جریمه بپردازد. محتواهایی که روسیه خواستار حذف آن‌ها شده بود شامل ترویج مصرف مواد مخدر، تفریحات خطرناک، آموزش ساخت اسلحه‌های خانگی و اطلاعات مربوط به گروه‌های منتسب به افراطی یا تروریست است.

گوگل تا این‌جای سال بیش از ۳۲ میلیون روبل به روسیه جریمه داده و بر سر مسائل مختلفی با این کشور اختلاف دارد. هفته گذشته یک تاجر روسی که در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار دارد، مدعی شد که در دادگاه علیه گوگل پیروز شده و احتمالا این شرکت را با یک جریمه سنگین دیگر روبرو می‌کند.

🔹مسکو به ۱۳ شرکت فناوری که اکثر آن‌ها آمریکایی هستند دستور داده که تا تاریخ ۱ ژانویه ۲۰۲۲ نماینده خود را در خاک این کشور مستقر کنند، در غیر این صورت با محدودیت‌های احتمالی یا ممنوعیت فعالیت‌ها مواجه خواهند شد.
منبع خبر:
www.digiato.com
#اخبار_تکنولوژی #گوگل #متا

image

📣متا سیاست نمایش تبلیغات در فیسبوک و اینستاگرام را تغییر می‌دهد

🔰متا (فیسبوک سابق) از نمایش تبلیغات براساس نژاد، قومیت، دیدگاه‌های مذهبی، عقاید سیاسی و برخی دیگر پارامترها که جزو موضوعات حساس محسوب می‌شوند، ممانعت به عمل می‌آورد. با این وجود، کاربران همچنان بر اساس جنسیت، موقعیت مکانی و سن قابل ردیابی خواهند بود.

🔹با چنین تغییری، تبلیغات متناسب با موضوعات حساس بر اساس علایق شخصی و دیدگاه‌های کاربران نمایش داده نمی‌شوند. برای مثال برای فردی که در مورد سرطان در حال مطالعه است، تبلیغاتی در مورد آگاهی در مورد سرطان ریه نمایش داده نخواهد شد. همچنین نمایش تبلیغات براساس دیدگاه‌های مذهبی، سیاسی و دیگر مقوله‌های حساس فردی متوقف خواهد شد.
«گراهام ماد»، معاون بازاریابی و تبلیغات متا با انتشار پستی اعلام کرد که کارشناسان نگرانی‌هایی را در مورد سوگیری تبلیغات مطرح می‌کنند و می‌گویند چنین رویکردهایی باعث ایجاد تجربه منفی در کاربران می‌شود. این شرکت قصد دارد چنین نگرانی‌هایی را به حداقل برساند.

متا تاکید می‌کند سوگیری تبلیغات بر اساس فعالیت‌های افراد می‌تواند برای کاربران خوشایند نباشد و تاثیر منفی روی کاربران داشته باشد. متا می‌گوید در حال برنامه‌ریزی برای حذف بسیاری از این گزینه‌های هدف‌گیری سوگیرانه در تبلیغات است.

دلیل این تغییر سیاست می‌تواند با سلامت روان کاربران ارتباط داشته باشد، البته از دید کلی، چنین رویکردی به دلیل سیاست‌های احتمالی آینده اتحادیه اروپا است که تبلیغات مبتنی بر ردیابی را ممنوع می‌کند.

🔹در سه ماهه سوم ۲۰۲۱، مجموع درآمد متا از تبلیغات به رقمی بالغ بر ۲۸.۲ میلیارد دلار رسید که می‌تواند نشان دهد چرا این شرکت چنین رویکردی را در پیش گرفته است. این تغییر از تاریخ ۱۹ ژانویه ۲۰۲۲ (۲۹ دی ۱۴۰۰) در تمامی سرویس‌های متا اعم از فیسبوک، اینستاگرام و مسنجر اعمال خواهد شد. با این وجود، هنوز متا نتوانسته از هدف قرار دادن کاربران بر اساس سن، جنسیت و موقعیت مکانی جلوگیری کند.
منبع خبر:
www.digiato.com
#اخبار_تکنولوژی #فیسبوک #متا #اینستاگرام

image

♨️♨️♨️ نام جدید فیسبوک meta است.

مارک زاکربرگ در جریان رویداد Connect اعلام کرد که نام جدید این شرکت «متا» (Meta) است. او می‌گوید که نام فیسبوک تمام فعالیت‌های این شرکت را پوشش نمی‌دهد و فقط به یک محصول اشاره دارد. اما حالا مارک زاکربرگ می‌خواهد به‌عنوان مدیرعامل یک شرکت متاورس دیده شود.

در رابطه با متاورس تعریف‌های متفاوتی وجود دارد اما مدیران این شرکت می‌گویند متاورس مجموعه‌ای از فضاهای مجازی است که شما می‌توانید با سایر افرادی که در یک فضای فیزیکی در کنار شما حضور ندارند به خلق محتوا و گشت‌و‌گذار بپردازید.

زاکربرگ همچنین مالک نام کاربری Meta در توییتر و سایت meta.com است که با مراجعه به این آدرس، راهی فیسبوک می‌شوید. روی هم رفته فیسبوک با تغییر نام خود می‌خواهد بر روی خلق یک متاورس تمرکز کند. چند ماه قبل او در جریان مصاحبه‌ای گفت که قصد دارد دیدگاه مردم را عوض کند تا فیسبوک صرفا به عنوان یک شرکت فعال در حوزه‌ی شبکه‌های اجتماعی شناخته نشود.

به نظر می‌رسد مانند گوگل که در سال ۲۰۱۵ با خلق شرکت آلفابت زیر نظر آن قرار گرفت، فیسبوک هم با ایجاد برند متا می‌خواهد چنین کاری انجام دهد و شبکه اجتماعی فیسبوک در کنار اینستاگرام، واتساپ و هدست‌های واقعیت مجازی Oculus زیر سایه‌ی متا قرار می‌گیرند.

#اخبار_تکنولوژی
#فیسبوک #متا #meta #facebook

image