📣اینستاگرام امکان اضافه کردن موسیقی به پستهای فید را آزمایش میکند
🔰در حالیکه بسیاری از کاربران اینستارگرام امکان اضافه کردن موسیقی به استوری را در اختیار دارند، این پلتفرم در حال آزمایش قابلیت اضافه کردن موسیقی به پستهای فید است.
برای شروع، امکان اضافه کردن موسیقی به پستهای فید در دسترس تعداد محدودی از کاربران هندی و برخی دیگر از موقعیتهای مکانی قرار میگیرد و پس از انجام بررسیهای لازم، احتمالا اینستاگرام قابلیت مذکور را در دسترس کلیه کاربران خود قرار خواهد داد.
🔹در این صورت کاربران این شبکه اجتماعی محبوب میتوانند میلیونها محتوای صوتی را به پستهایی که از طریق فید منتشر میکنند، اضافه کرده و تجربه کاربری بهتری را در اختیار داشته باشند.
🔹همانطور که گفته شد، این قابلیت در حال حاضر در دسترس تعداد محدودی از کاربران این شبکه اجتماعی قرار گرفته است و این کاربران در هنگام انتشار پست در فید با گزینه جدید اضافه کردن موسیقی روبرو میشوند و میتوانند چند ثانیه از آهنگ موردنظر خود را به پست اضافه کنند که عملکردی مشابه استوری اینستاگرام دارد.
البته باید درنظر داشته باشید با توجه به اینکه این ویژگی هنوز در مرحله آزمایش و تنها به صورت محدود منتشر شده، ممکن است به سرعت در دسترس بقیه کاربران قرار نگیرد و یا حتی از سوی اینستاگرام انتشار چنین قابلیتی منتفی شود.
🔹اینستاگرام روی تغییرات دیگری نیز کار میکند. اکانتهای جعلی و اسپم همواره برای شبکههای اجتماعی بزرگی مثل اینستاگرام مشکلساز بودهاند و اواخر آبان ماه این شرکت اعلام کرد برای جلوگیری از این مشکل در حین ثبت نام از کاربران جدید میخواهد با یک ویدیوی سلفی هویت خود را تایید کنند. البته متا (فیسبوک سابق) قول داده که ویدیوهای دریافتی هرگز روی اینستاگرام منتشر نمیشوند و ظرف ۳۰ روز حذف خواهند شد.
حال باید دید این شبکه اجتماعی چه زمان امکان اضافه کردن موسیقی را به پستهای فید در دسترس همه کاربران قرار میدهد.
منبع خبر: www.digiato.com
#اخبار_تکنولوژی #اینستاگرام#
📣اینستاگرام استفاده از ویدیوهای سلفی برای احراز هویت را آغاز کرد
🔰اکانتهای جعلی و اسپم همواره برای شبکههای اجتماعی بزرگی مثل اینستاگرام مشکلساز بودهاند. این شرکت حالا برای جلوگیری از این مشکل در حین ثبت نام از کاربران جدید میخواهد با یک ویدیوی سلفی هویت خود را تایید کنند.
🔹«مت ناوارا»، کارشناس شبکههای اجتماعی که اولین بار این ویژگی را کشف کرده میگوید اینستاگرام اکنون برای تایید هویت کاربران جدید از آنها ویدیوی سلفی میخواهد. متا (فیسبوک سابق) قول داده که ویدیوهای دریافتی هرگز روی اینستاگرام منتشر نمیشوند و ظرف ۳۰ روز حذف خواهند شد.
این شرکت میگوید در این فرآیند به گردآوری دادههای بیومتری نمیپردازد و از فناوری تشخیص چهره استفاده نمیکند. به عبارت دیگر، اینستاگرام از کاربران میخواهد ویدیوی سلفی خود را به این شرکت بفرستند و بعد با استفاده از الگوریتمهای هوش مصنوعی تایید میکند که کاربر یک فرد واقعی است یا خیر.
اینستاگرام میگوید ویدیوی ارسالی باید سر کاربر را از زاویههای مختلف نشان دهد. این شرکت مدتها بود که کار روی این سازوکار را آغاز و اولین بار آن را در ماه اوت پارسال آزمایش کرده بود، ولی مشکلات فنی باعث شد ادامه کار به مشکل بربخورد. حالا به نظر میرسد که این مشکلات بالاخره برطرف و این پیشنیاز جدید بهصورت عمومی منتشر شده است.
🔹در حال حاضر ظاهرا این ویدیو فقط از کاربران جدیدی خواسته میشود که قصد ثبت نام در اینستاگرام را دارند و اثری از درخواست تایید هویت برای کاربران فعلی نیست. با این حال، نمیتوانیم با اطمینان بگوییم که در آینده کاربران فعلی هم ملزم به ارسال ویدیوی سلفی خواهند شد یا نه.
برخی اپلیکیشنها مثل Bumble از مدتها پیش در سازوکاری مشابه از کاربران خود میخواهند که برای تایید هویت ویدیویی از زوایای مختلف صورتشان را آپلود کنند. با این حال، اجرای چنین سیستم در مقیاس اینستاگرام اهمیت بسیار بالاتری دارد و شاید بتواند جلوی فعالیت اکانتهای جعلی و اسپم را بگیرد. البته این قابلیت میتواند صدای گروههای مدافع حریم خصوصی را هم بلند کند.
منبع خبر: www.digiato.com
#اخبار_تکنولوژی #اینستاگرام
📣متا سیاست نمایش تبلیغات در فیسبوک و اینستاگرام را تغییر میدهد
🔰متا (فیسبوک سابق) از نمایش تبلیغات براساس نژاد، قومیت، دیدگاههای مذهبی، عقاید سیاسی و برخی دیگر پارامترها که جزو موضوعات حساس محسوب میشوند، ممانعت به عمل میآورد. با این وجود، کاربران همچنان بر اساس جنسیت، موقعیت مکانی و سن قابل ردیابی خواهند بود.
🔹با چنین تغییری، تبلیغات متناسب با موضوعات حساس بر اساس علایق شخصی و دیدگاههای کاربران نمایش داده نمیشوند. برای مثال برای فردی که در مورد سرطان در حال مطالعه است، تبلیغاتی در مورد آگاهی در مورد سرطان ریه نمایش داده نخواهد شد. همچنین نمایش تبلیغات براساس دیدگاههای مذهبی، سیاسی و دیگر مقولههای حساس فردی متوقف خواهد شد.
«گراهام ماد»، معاون بازاریابی و تبلیغات متا با انتشار پستی اعلام کرد که کارشناسان نگرانیهایی را در مورد سوگیری تبلیغات مطرح میکنند و میگویند چنین رویکردهایی باعث ایجاد تجربه منفی در کاربران میشود. این شرکت قصد دارد چنین نگرانیهایی را به حداقل برساند.
متا تاکید میکند سوگیری تبلیغات بر اساس فعالیتهای افراد میتواند برای کاربران خوشایند نباشد و تاثیر منفی روی کاربران داشته باشد. متا میگوید در حال برنامهریزی برای حذف بسیاری از این گزینههای هدفگیری سوگیرانه در تبلیغات است.
دلیل این تغییر سیاست میتواند با سلامت روان کاربران ارتباط داشته باشد، البته از دید کلی، چنین رویکردی به دلیل سیاستهای احتمالی آینده اتحادیه اروپا است که تبلیغات مبتنی بر ردیابی را ممنوع میکند.
🔹در سه ماهه سوم ۲۰۲۱، مجموع درآمد متا از تبلیغات به رقمی بالغ بر ۲۸.۲ میلیارد دلار رسید که میتواند نشان دهد چرا این شرکت چنین رویکردی را در پیش گرفته است. این تغییر از تاریخ ۱۹ ژانویه ۲۰۲۲ (۲۹ دی ۱۴۰۰) در تمامی سرویسهای متا اعم از فیسبوک، اینستاگرام و مسنجر اعمال خواهد شد. با این وجود، هنوز متا نتوانسته از هدف قرار دادن کاربران بر اساس سن، جنسیت و موقعیت مکانی جلوگیری کند.
منبع خبر: www.digiato.com
#اخبار_تکنولوژی #فیسبوک #متا #اینستاگرام
📣لینکهای اینستاگرام به همراه پیشنمایش در توییتر نمایش داده میشوند
🔰تا پیش از این، زمانی که کاربران لینک یکی از پستهای اینستاگرام را در توییتر به اشتراک میگذاشتند، فقط آدرس لینک نمایش داده میشد، اما اکنون تصویری به عنوان پیشنمایش نیز قابل رویت خواهد بود. این ویژگی جدید هم اکنون در دسترس کاربران اندروید، iOS و وب قرار گرفته است. با این وجود به نظر میرسد فعال شدن آن برای تمام کاربران، اندکی زمان خواهد برد.
🔹هر دو پلتفرم اینستاگرام و توییتر ویژگی جدید را در حسابهای کاربری خود معرفی کردهاند. با کمک ویژگی پیشنمایش لینک اینستاگرام در توییتر، کاربران تجربه کاربری بهتری خواهند داشت.
اینستاگرام در سال ۲۰۱۲ و پس از اینکه توسط متا (فیسبوک سابق) خریداری شد، امکان مشاهده پیشنمایش پستها در توییتر را غیرفعال کرده بود. «کوین سیستروم» بنیانگذار و مدیر عامل سابق این شبکه اجتماعی در آن زمان عنوان کرد که این تصمیم با او بوده است و به مارک زاکربرگ مدیرعامل متا مربوط نمیشود. او به عنوان دلیل این امر اعلام کرده بود که اینستاگرام قصد دارد کنترل محتوای خود را در دست بگیرد و کاربران تصاویر را به جای توییتر در پلتفرم خود مشاهده کنند.
همچنین باید اشاره کرد که تغییر انجام شده با واکنش منفی کاربران روبرو شد، زیرا ارسال پست در بین پلتفرمها را برای آنها دشوارتر کرد.
🔹با این وجود فقط اینستاگرام نبود که با ایجاد تغییرات جدیدی باعث محدودیت انسجام بین این پلفترم و توییتر شده است. توییتر نیز پیشتر پس از خرید شبکه اجتماعی توسط متا، یکی از قابلیتهای خود را غیرفعال کرده بود که باعث میشد کاربران فالوورهای خود را در آن پیدا کنند.
هرچند ویژگی معرفی شده برای توییتر و اینستاگرام کوچک است، اما احتمالا مورد استقبال بسیاری از کاربران قرار خواهد گرفت، زیرا ارسال پستهای اینستاگرام به توییتر را در بسیاری از موارد آسانتر و راحتتر میکند.
منبع خبر: www.digiato.com
#اخبار_تکنولوژی #اینستاگرام #توییتر