#فیسبوک 18 پست

📣متا سیاست نمایش تبلیغات در فیسبوک و اینستاگرام را تغییر می‌دهد

🔰متا (فیسبوک سابق) از نمایش تبلیغات براساس نژاد، قومیت، دیدگاه‌های مذهبی، عقاید سیاسی و برخی دیگر پارامترها که جزو موضوعات حساس محسوب می‌شوند، ممانعت به عمل می‌آورد. با این وجود، کاربران همچنان بر اساس جنسیت، موقعیت مکانی و سن قابل ردیابی خواهند بود.

🔹با چنین تغییری، تبلیغات متناسب با موضوعات حساس بر اساس علایق شخصی و دیدگاه‌های کاربران نمایش داده نمی‌شوند. برای مثال برای فردی که در مورد سرطان در حال مطالعه است، تبلیغاتی در مورد آگاهی در مورد سرطان ریه نمایش داده نخواهد شد. همچنین نمایش تبلیغات براساس دیدگاه‌های مذهبی، سیاسی و دیگر مقوله‌های حساس فردی متوقف خواهد شد.
«گراهام ماد»، معاون بازاریابی و تبلیغات متا با انتشار پستی اعلام کرد که کارشناسان نگرانی‌هایی را در مورد سوگیری تبلیغات مطرح می‌کنند و می‌گویند چنین رویکردهایی باعث ایجاد تجربه منفی در کاربران می‌شود. این شرکت قصد دارد چنین نگرانی‌هایی را به حداقل برساند.

متا تاکید می‌کند سوگیری تبلیغات بر اساس فعالیت‌های افراد می‌تواند برای کاربران خوشایند نباشد و تاثیر منفی روی کاربران داشته باشد. متا می‌گوید در حال برنامه‌ریزی برای حذف بسیاری از این گزینه‌های هدف‌گیری سوگیرانه در تبلیغات است.

دلیل این تغییر سیاست می‌تواند با سلامت روان کاربران ارتباط داشته باشد، البته از دید کلی، چنین رویکردی به دلیل سیاست‌های احتمالی آینده اتحادیه اروپا است که تبلیغات مبتنی بر ردیابی را ممنوع می‌کند.

🔹در سه ماهه سوم ۲۰۲۱، مجموع درآمد متا از تبلیغات به رقمی بالغ بر ۲۸.۲ میلیارد دلار رسید که می‌تواند نشان دهد چرا این شرکت چنین رویکردی را در پیش گرفته است. این تغییر از تاریخ ۱۹ ژانویه ۲۰۲۲ (۲۹ دی ۱۴۰۰) در تمامی سرویس‌های متا اعم از فیسبوک، اینستاگرام و مسنجر اعمال خواهد شد. با این وجود، هنوز متا نتوانسته از هدف قرار دادن کاربران بر اساس سن، جنسیت و موقعیت مکانی جلوگیری کند.
منبع خبر:
www.digiato.com
#اخبار_تکنولوژی #فیسبوک #متا #اینستاگرام

image

♨️♨️♨️ نام جدید فیسبوک meta است.

مارک زاکربرگ در جریان رویداد Connect اعلام کرد که نام جدید این شرکت «متا» (Meta) است. او می‌گوید که نام فیسبوک تمام فعالیت‌های این شرکت را پوشش نمی‌دهد و فقط به یک محصول اشاره دارد. اما حالا مارک زاکربرگ می‌خواهد به‌عنوان مدیرعامل یک شرکت متاورس دیده شود.

در رابطه با متاورس تعریف‌های متفاوتی وجود دارد اما مدیران این شرکت می‌گویند متاورس مجموعه‌ای از فضاهای مجازی است که شما می‌توانید با سایر افرادی که در یک فضای فیزیکی در کنار شما حضور ندارند به خلق محتوا و گشت‌و‌گذار بپردازید.

زاکربرگ همچنین مالک نام کاربری Meta در توییتر و سایت meta.com است که با مراجعه به این آدرس، راهی فیسبوک می‌شوید. روی هم رفته فیسبوک با تغییر نام خود می‌خواهد بر روی خلق یک متاورس تمرکز کند. چند ماه قبل او در جریان مصاحبه‌ای گفت که قصد دارد دیدگاه مردم را عوض کند تا فیسبوک صرفا به عنوان یک شرکت فعال در حوزه‌ی شبکه‌های اجتماعی شناخته نشود.

به نظر می‌رسد مانند گوگل که در سال ۲۰۱۵ با خلق شرکت آلفابت زیر نظر آن قرار گرفت، فیسبوک هم با ایجاد برند متا می‌خواهد چنین کاری انجام دهد و شبکه اجتماعی فیسبوک در کنار اینستاگرام، واتساپ و هدست‌های واقعیت مجازی Oculus زیر سایه‌ی متا قرار می‌گیرند.

#اخبار_تکنولوژی
#فیسبوک #متا #meta #facebook

image

📣فیسبوک برای دومین قطعی سرویس‌هایش در طول یک هفته از کاربران عذرخواهی کرد

🔰کمتر از یک هفته پیش، سرویس‌های فیسبوک شامل خود فیسبوک، اینستاگرام و واتس‌اپ نزدیک به ۶ ساعت از دسترس خارج شدند که دردسرهای زیادی به همراه داشت. اما تنها به فاصله چند روز، دیشب برخی سرویس‌های این کمپانی دوباره قطع شدند. این قطعی که روی فیسبوک، اینستاگرام و مسنجر تاثیر گذاشته بود، دو ساعت طول کشید و علتش یک تغییر در پیکربندی عنوان شده است.

🔹این مشکل که دیشب برطرف شد، مانع از دسترسی کاربران به سرویس‌های این شرکت شد. حالا فیسبوک در توییتر با اعلام رفع این مشکل، بخاطر بروز آن از کاربران عذرخواهی کرده:

«بسیار متاسفیم اگر نتوانستید دو ساعت به محصولاتمان دسترسی پیدا کنید. ما می‌دانیم تا چه اندازه برای برقراری ارتباط با دیگران به ما تکیه می‌کنید. ما مشکل را برطرف کرده‌ایم و دوباره بخاطر صبوری‌تان در این هفته تشکر می‌کنیم.»

در طی این قطعی، کاربران در بسیاری از کشورها به فید اینستاگرام دسترسی نداشتند و نمی‌توانستند برای دیگران روی فیسبوک مسنجر پیام ارسال کنند. البته این اولین قطعی سرویس‌های فیسبوک در یک هفته اخیر نبود و چند روز پیش یعنی دوشنبه شب هم برای ۶ ساعت سرویس‌های این کمپانی قطع شدند.

🔹قطعی دوشنبه شب بسیار طولانی‌تر و شدیدتر از قطعی دیشب بود. در قطعی اول، برای مدت ۶ ساعت کاربران به فیسبوک، اینستاگرام و واتس‌اپ دسترسی نداشتند و حتی بنابر مشکلات فنی، کارمندان فیسبوک نمی‌توانستند وارد ساختمان این کمپانی شوند و برای ارتباط با یکدیگر هم از سرویس ایمیل اوت‌لوک مایکروسافت استفاده کردند.

علت اختلال اول، تغییرات پیکربندی روترهای فیسبوک اعلام شد. تنها در همان ۶ ساعت، نزدیک به ۱ میلیارد دلار به اقتصاد جهانی آسیب وارد شد و البته سایر شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها مانند توییتر و تلگرام هم بخاطر هجوم کاربران دچار مشکل شدند. تلگرام ادعا کرده که در مدت قطعی سرویس‌های فیسبوک، ۷۰ میلیون کاربر جدید جذب کرده است.

باید منتظر ماند و دید در آینده نزدیک دوباره شاهد اختلال یا قطعی مشابهی در سرویس‌های فیسبوک مانند اینستاگرام و واتس‌اپ خواهیم بود یا خیر.
منبع خبر:
www.digiato.com
#اخبار_تکنولوژی #فیسبوک

image

فیسبوک برای محافظت از زاکربرگ، ۴.۹ میلیارد دلار بیشتر به FTC جریمه پرداخت کرده است

سهامداران فیسبوک در شکایت تازه‌ای ادعا کرده‌اند که این شرکت به صورت آگاهانه مبلغ ۵ میلیارد دلار بیشتر از جریمه صادر شده به کمیسیون تجارت فدرال (FTC) پرداخت کرده تا از مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت در برابر نظارت بیشتر دولت محافظت شود.

در شکایت سهامداران عنوان شده است:

«زاکربرگ، سندبرگ و سایر مدیران فیسبوک موافقت کردند تا به عنوان نوعی مبادله برای محافظت از زاکربرگ در برابر شکایت‌های FTC، توافقنامه چند میلیاردی با این کمیسیون امضا کنند.»
به دنبال رسوایی کمبریج آنالیتیکا در سال ۲۰۱۹ که منجر به جمع‌آوری اطلاعات شخصی ۵۰ میلیون کاربر فیسبوک بدون رضایت آن‌ها شد، FTC فیسبوک را جریمه کرد. این موضوع در حالی اعلام شده است که تنها ۰.۳۱ درصد از کاربران آسیب دیده رضایت خود را اعلام کرده‌اند. همچنین جریمه فیسبوک بسیار بیشتر از رکورد ثبت شده قبلی (۱۶۸ میلیون دلار) برای مجازات‌های مربوط به حریم خصوصی بوده است.

در این شکایت همچنین ادعا شده که مدیران و اعضای هیئت مدیره فیسبوک از جمله زاکربرگ و شریل سندبرگ با عدم پذیرفتن اطلاعات مربوط به پرونده کمبریج آنالیتیکا به معاملات غیرقانونی و نهانی خود پرداختند.

در این رابطه آمده است: «پس از اینکه زاکربرگ از استخراج گسترده داده‌های کاربران فیسبوک مطلع شد، او و نهادهای تحت کنترل او فروش سهام فیسبوک خود را به میزان قابل توجهی تسریع کردند. حوادث چند سال گذشته، از سوایی کمبریج آنالیتیکا گرفته تا نقش این پلتفرم در شورش کنگره آمریکا، چهره عمومی فیسبوک را مخدوش کرده است. ظاهرا زاکربرگ می‌خواهد این وضعیت را تغییر دهد و نیویورک تایمز در گزارش خود عنوان می‌کند که او شخصا حداقل سه طرح جدید را امضا کرده است. یکی از این طرح‌ها با نام Project Amplify شناخته می‌شود که روابط عمومی فیسبوک را به سمت فیدهای کاربران هدایت می‌کند. با این حال فیسبوک گزارش‌های اخیر را نادرست خوانده است.»
منبع خبر:
www.digiato.com
#اخبار_تکنولوژی #زاکربرگ #فیسبوک #ftc

image

فیسبوک اتهامات مطرح شده درباره خطر اینستاگرام برای نوجوانان را رد کرد

«وال استریت ژورنال» پیشتر در گزارشی افشاگرانه‌، ادعا کرده بود که فیسبوک از تاثیر مخرب پلتفرم خود بر نوجوانان اطلاع دارد و مستنداتی داخلی از تحقیقات فیسبوک این موضوع را تایید می‌کند. اما فیسبوک چنین اتهامی را رد می‌کند و می‌گوید اتفاقا تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد اینستاگرام برای نوجوانان نتایج مثبتی را نیز به همراه دارد.

در گزارش وال استریت ژورنال به این موضوع اشاره شده که فیسبوک، تحقیقات داخلی انجام داده و خود به خوبی از تاثیرات منفی شبکه اجتماعی اینستاگرام بر نوجوانان (به ویژه دختران) آگاه است. در گزارش مربوطه که بر اساس مجموعه‌ای از مستندات داخلی شرکت نوشته شده، به نگرانی‌هایی در مورد اپلیکیشن به اشتراک‌گذاری عکس اشاره شده که می‌تواند باعث فشار بیشتر نهادهای قانونگذار آمریکایی روی این پلتفرم شود.
اما اکنون فیسبوک در پست وبلاگ به صورت مفصل به این موضوع پرداخته است و می‌گوید اتفاقا از تحقیقات انجام شده می‌توان نتیجه معکوس گرفت و تمام اتهامات را رد می‌کند. به گفته فیسبوک، تحقیقات داخلی اشاره شده توسط وال استریت ژورنال نشان می‌دهد که نوجوانان در واقع درباره مزایای استفاده از اینستاگرام صبحت کرده‌اند.

«پراتیتی رایچدوری» نایب رئیس و سرپرست تحقیقات فیسبوک می‌گوید:

اینکه تحقیق ما نشان می‌دهد اینستاگرام برای دختران نوجوان «خطرناک» است، صحت ندارد. تحقیقات ما در واقع نشان می‌دهد که بسیاری از نوجوان در هنگام مواجه شدن با لحظات سخت و مشکلاتی که معمولا نوجوانان با آن‌ها روبرو هستند، به اینستاگرام پناه آورده‌اند.

او در ادامه عنوان می‌کند:

تحقیقات داخلی انجام شده بخشی از تلاش ما برای به حداقل رساندن مشکلات و به حداکثر رساندن مزایای این پلتفرم است. ما همچنین سابقه طولانی در استفاده از تحقیقات خود، تحقیقات سایر شرکت‌ها و همکاری نزدیک با هیئت مشاوره ایمنی، مشاوران جوانان و کارشناسان دیگر داشته‌ایم تا برای تغییرات برنامه‌های خود اطلاع کسب کنیم.

با این وجود، سناتور «مارشا بلکبرن» جمهوری خواه اهل تنسی و «ریچارد بلومنتال» دموکرات کنتیکت، قصد دارند تحقیقات خود را در زمینه آگاهی فیسبوک از تاثیر منفی شبکه اجتماعی اینستاگرام در نوجوانان آغاز کنند.
منبع خبر:
www.digiato.com
#اخبار_تکنولوژی #اینستاگرام #فیسبوک

image