آمازون با جوایز نیم میلیون دلاری کارکنانش را به تزریق واکسن کرونا تشویق میکند
آمازون برای اینکه کارمندانش واکسن کرونا بزنند، یک قرعهکشی یا بختآزمایی برای افرادی درنظر گرفته که واکسن زدهاند. جوایز این قرعهکشی در مجموع ارزشی برابر ۲ میلیون دلار دارند و دو نفر میتوانند برنده جایزه نیم میلیون دلاری شوند.
آمازون به دنبال واکسیناسیون هرچه سریعتر کارمندانش است و به همین دلیل تصمیم گرفته برای بخشی از آنها یک لاتاری درنظر بگیرد. به گزارش بلومبرگ، در این مسابقه که «Max your Vax» نام دارد، کارگران انبارها و لجستیکها، کارمندان ساعتی Whole Foods Market، آمازون Fresh و دیتاسنترهای سرویس وب آمازون (AWS) میتوانند شرکت کنند.
در این مسابقه حداکثر ۱۸ جایزه وجود دارد که مجموع ارزش آنها به گفته آمازون به ۲ میلیون دلار میرسد. این جوایز شامل دو جایزه نیم میلیون دلاری، ۶ جایزه ۱۰۰ هزار دلار، ۵ خودروی جدید و ۵ پکیج تعطیلات میشود.
در حالی که کمپانیهای بزرگ مانند دیزنی و والمارت اخیرا تزریق واکسن را برای شمار بالایی از کارمندانش اجباری کردهاند، آمازون هنوز دست به چنین کاری نزده است. این غول آنلاین در ماه مارس کلینیکهای واکسیناسیون داخلی را راهاندازی کرد، اما از ماه ژوئیه تصمیم به توقف تست کووید-۱۹ کارگران انبارها گرفت.
به نظر میرسد آمازون بجای اجبار برای واکسیناسیون، راه کمتر تهاجمی را در پیش گرفته. اگر این فروشگاه اینترنتی کارمندانش را مجبور به تزریق واکسن کرونا کند، شاید شماری از آنها استعفا دهند. بنابراین شاید با لاتاری اخیر این شرکت بدون از دست دادن کارکنانش، بتواند به هدفش یعنی تسریع در روند واکسیناسیون دست پیدا کند.
این کمپانی اخیرا اعلام کرده که تمام کارگران انبارها بدون توجه به وضعیت واکسیناسیون باید از امروز ماسک بزنند. علت چنین موضوعی، شیوع گونه بسیار مسری دلتا است که بسیاری از کشورهای جهان را مانند آمریکا درگیر کرده. این فروشگاه اینترنتی علاوه بر اجبار استفاده از ماسک، امکان دورکاری کارکنان تا پایان سال جاری میلادی را هم فراهم کرده است.
منبع خبر: www.digiato.com
#اخبار_تکنولوژی #آمازون #جوایز_نیم_ملیون_دلاری #کرونا
آمازون به خاطر نقض قوانین GDPR در اروپا ۸۸۷ میلیون دلار جریمه شد
آمازون با انتشار گزارش درآمدهای خود در سهماهه دوم ۲۰۲۱ اطلاعاتی را در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ثبت کرده که شامل جریمه بسیار سنگین ۸۸۷ میلیون دلاری از سوی کمیسیون ملی حفاظت از اطلاعات لوکزامبورگ است.
کمیسیون ملی حفاظت از اطلاعات لوکزامبورگ (CNPD) در تاریخ ۱۶ ژوئیه در حکمی آمازون را به خاطر نقض قوانین GDPR با جریمهای تاریخی روبرو کرد. طبق این حکم آمازون باید ۷۴۶ میلیون یورو جریمه بپردازد و اقدامات اصلاحی لازم را اتخاذ کند. CNPD از نظر قانونی موظف به صدور عمومی این حکم نبوده و مشخص نیست که چه اصلاحاتی را از آمازون طلب کرده است.
کمیسرهای اتحادیه اروپا در ماه نوامبر ۲۰۲۰ گفته بودند به باور آنها کسب و کار فروشگاهی آمازون از دادههای غیرعمومی برای رقابت با سایر فروشندگان فرانسه و آلمان سوءاستفاده کرده است. سخنگوی آمازون در واکنش به این جریمه سنگین میگوید: «جریمه صادره حتی با تفاسیر خود این کمیسیون اصلا منطقی و مناسب نیست.» با این حال قوانین GDPR به نهادهای نظارتی اجازه داده که حدود ۴ درصد از درآمد شرکتها را بهعنوان جریمه طلب کنند. این رقم حالا ۴.۲ درصد از درآمد ۲۱.۳ میلیارد دلاری آمازون در سال ۲۰۲۰ است.
این شرکت حالا قرار است رای CNPD را به دادگاه تجدیدنظر ببرد. قوانین GDPR از کشورها میخواهد که پیش از استفاده از دادههای خصوصی کاربران به دنبال کسب رضایت از آنها باشند، در غیر این صورت جریمه میشوند. سختگیریها در خصوص شرکتهای فناوری در چند وقت اخیر افزایش یافته و پروندههای متعددی در زمینه رفتارهای انحصارطلبانه و ضدرقابتی در جریان است.
چند وقت پیش نهاد نظارت بر رقابت در فرانسه در یکی از بزرگترین جریمهها، گوگل را به خاطر نقض کپی رایت ناشران و خبرگزاریها حدود ۵۰۰ میلیون یورو جریمه کرد. از این شرکت خواسته شده بود که با حسن نیت با ناشران مذاکره کند تا حقوق آنها را بپردازد، ولی ظاهرا گوگل در این امر ناموفق عمل کرده بود.
منبع خبر: www.digiato.com
#اخبار_تکنولوژی #آمازون #نقض_قوانین #gdpr