+664 آموزش
چطور برندی بسازید که مردم عاشقش باشند؟ ✔هدف برندتان را مشخص کنید. ✔برندهای رقیب در صنعت خود را برسی کنید. ✔مخاطبان هدف برندتان را مشخص کنید. ✔یک بیانیه ماموریت برند تدوین کنید. ✔ویژگی ها و مزایای مهم برندتان را مشخص کنید. ✔لحنی منحصر به فرد برای برندتان تعیین کنید. ✔شخصیت درخشانی به برندتان بدهید. ✔یک داستان برند و یک پیام برند داشته باشید. ✔یک لوگو و شعار برای برندتان تعیین کنید. ✔برندتان را در همه جنبه های کسب و کار لحاظ کنید. ✔ به برندسازی متعهد باشید.
پرسونای مخاطب یک برندینگ موفق بر درک درست از پرسونای مخاطب تکیه دارد. تعدادی از ویژگیهایی که میتوانید در توصیف مشتریان ایدهآلتان مشخص کنید: ✅سن ✅جنسیت ✅مکان ✅درآمد ✅سطح تحصیلات برای اینکه به تعریف عمیقتری از پرسونای خریدار دست پیدا کنید، میتوانید به جزئیات بیشتری در مورد شخصیت و رفتار او بپردازید. مثلا: ✅انگیزهها ✅اهداف بلندمدت ✅مشکلات ✅الگوها و … شناسایی درست مخاطب هدف اقدامی است که میتواند علاوه بر اینکه موفقیت برندینگ شما را تضمین کند، برای برنامههای احتمالی بازاریابی شما بسیار مفید باشد. شما در دیجیتال مارکتینگ میخواهید که محتوای شما توسط فرد درستی خوانده شود، فرد درستی روی تبلیغاتتان کلیک نماید و وارد لیست ایمیلهای شما شود.
برندهای رقیب صنعت خود را بشناسید و تحلیل کنید شما نباید همان کاری را که برندهای بزرگ در صنعت شما انجام میدهند تقلید کنید. آنها را خوب بشناسید تا بتوانید خودتان را از آنها متمایز کنید. شما باید از نقاط قوت و ضعف آنها خبر داشته باشید. یادتان باشد که هدف شما این است که از رقبا متمایز شوید و مشتریها را قانع کنید که بهجای آنها از شما خرید کنند. درباره رقبای اصلیتان پژوهش کنید و از سایر برندهای تازهکار ایده بگیرید. ببنید آنها در طول زمان چگونه برنامهی برندینگ موفق خود را پیش بردهاند. پژوهش رقبا نتایج پژوهش رقبا را روی کاغذ بیاورید. میتوانید از سؤالات زیر کمک بگیرید: -آیا رقیب شما در کانالهای مختلف ارتباطیاش دارای ساختار پیام و هویت بصری هماهنگ و منسجمی است؟ -کیفیت محصولات یا خدمات آنها چطور است؟ -آیا انتقادات و نظرات مشتریان آنها دردسترس شما قرار دارد و میتوانید آنها را بررسی کنید؟ -روشهای بازاریابی انها چیست؟ چه آنلاین چه آفلاین. خلاصه هرچه در مورد رقبایتان وجود دارد لیست و طبقهبندی کنید تا به بهترین شناخت ممکن از آنها برسید. در این مرحله به نمونههای خارجی کسبوکارتان هم نظری بیندازید و همه چیز را رصد کنید. تحلیل رقبا کمک میکند که بتوانید راه متمایز شدن از آنها را بهتر پیدا کنید. تمایز، شناسایی و یادآوری شما توسط مشتریان را آسان میکند.
استراتژی برند شما این است که چگونه ، چه چیزی ، کجا ، چه زمانی و به چه کسانی قصد برقراری ارتباط و ارسال پیام های برند خود را دارید. جایی که تبلیغ می کنید بخشی از استراتژی برند شماست. کانال های توزیع شما نیز بخشی از استراتژی برند شما است. و آنچه شما بصری و کلامی ارتباط برقرار می کنید نیز بخشی از استراتژی برند شما است. برند تجاری ثابت و استراتژیک منجر به ارزش ویژه برند می شود ، این به معنای ارزش افزوده ای است که برای محصولات یا خدمات شرکت شما به ارمغان می آورد و به شما امکان می دهد مبلغی بیش از آنچه محصولات یکسان و بدون برند سفارش می دهند برای برند خود هزینه کنید. بارزترین نمونه آن نوشابه است. از آنجا که کوکاکولا ارزش ویژه ای از برند خود ساخته است ، می تواند هزینه بیشتری را برای محصول خود دریافت کند - و مشتریان این قیمت بالاتر را پرداخت می کنند. ارزش افزوده ذاتی ارزش ویژه برند غالباً به شکل کیفیت ادراک شده یا وابستگی عاطفی است. به عنوان مثال ، نایک محصولات خود را با ورزشکاران ستاره مرتبط می کند ، امیدوار است که مشتریان وابستگی عاطفی خود را از ورزشکار به محصول منتقل کنند. برای نایک ، فقط ویژگی های کفش نیستند که کفش را می فروشند.