+669 آموزش
636 ساعت آموزش تخصصی در
آموزشـــــــــگاه روبرد
با اشتراک حرفه ای روبرد به همه آموزش ها دسترسی داشته باش!
برندهای رقیب صنعت خود را بشناسید و تحلیل کنید شما نباید همان کاری را که برندهای بزرگ در صنعت شما انجام میدهند تقلید کنید. آنها را خوب بشناسید تا بتوانید خودتان را از آنها متمایز کنید. شما باید از نقاط قوت و ضعف آنها خبر داشته باشید. یادتان باشد که هدف شما این است که از رقبا متمایز شوید و مشتریها را قانع کنید که بهجای آنها از شما خرید کنند. درباره رقبای اصلیتان پژوهش کنید و از سایر برندهای تازهکار ایده بگیرید. ببنید آنها در طول زمان چگونه برنامهی برندینگ موفق خود را پیش بردهاند. پژوهش رقبا نتایج پژوهش رقبا را روی کاغذ بیاورید. میتوانید از سؤالات زیر کمک بگیرید: -آیا رقیب شما در کانالهای مختلف ارتباطیاش دارای ساختار پیام و هویت بصری هماهنگ و منسجمی است؟ -کیفیت محصولات یا خدمات آنها چطور است؟ -آیا انتقادات و نظرات مشتریان آنها دردسترس شما قرار دارد و میتوانید آنها را بررسی کنید؟ -روشهای بازاریابی انها چیست؟ چه آنلاین چه آفلاین. خلاصه هرچه در مورد رقبایتان وجود دارد لیست و طبقهبندی کنید تا به بهترین شناخت ممکن از آنها برسید. در این مرحله به نمونههای خارجی کسبوکارتان هم نظری بیندازید و همه چیز را رصد کنید. تحلیل رقبا کمک میکند که بتوانید راه متمایز شدن از آنها را بهتر پیدا کنید. تمایز، شناسایی و یادآوری شما توسط مشتریان را آسان میکند.