در‌واقع داشتن سایت به شما کمک می‌کند تا کسب و کارتان را به طور کامل معرفی کنید، و درباره‌ی ارائه خدمات و مزایای حرفه‌ی خود توضیح دهید. با راه‌اندازی یک سایت می‌توانید مشتری بیشتری جذب کنید و درآمد بالاتری را کسب کنید.

این روز‌ها شبکه‌های اجتماعی به خصوص اینستاگرام، به تنهایی نقش موثری در کسب و کار‌ها ایفا می‌کنند. بنابراین شاید این سوال پیش بیاید که چرا باید سایت داشته باشیم؟

در سال‌های اخیر با پیشرفت فناوری بسیار ی از افراد برای دریافت اطلاعات و یا تحقیقات خود از اینترنت استفاده می‌کنند. در نتیجه شما با داشتن وب‌سایت می‌توانید شانس دیده شدن کسب و کارتان را افزایش دهید.

در‌واقع داشتن سایت به شما کمک می‌کند تا کسب و کارتان را به طور کامل معرفی کنید، و درباره‌ی ارائه خدمات و مزایای حرفه‌ی خود توضیح دهید. همچنین با راه‌اندازی یک سایت می‌توانید مشتری بیشتری جذب کنید و درآمد بالاتری را کسب کنید. در ادامه مقاله شما را با دلایلی که چرا باید سایت داشته باشیم آشنا خواهیم کرد.

چرا سایت مهم است؟

اهمیت سایت در بازاریابی دیجیتال

وب‌سایت‌ها یک از اجزای حیاتی در هر استراتژی و برنامه بازاریابی محسوب می‌شوند. وب‌سایت شما کلید یک استراتژی بازاریابی دیجیتال موفق است، زیرا فعالیت‌های بازاریابی شما، کاربران را با هدف تبدیل کاربران به مشتری به وب‌سایت شما هدایت می‌کند.

اگر شما تنها در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام، تلگرام و سایر موارد فعالیت کنید، ممکن است در نهایت پول زیادی را برای فعالیت های بازاریابی و تبلیغات خرج کنید که کارایی نداشته باشد. بنابراین داشتن یک سایت البته در کنار اینستاگرام ، می‌تواند به رونق کسب و کار شما کمک بزرگی باشد.

وب‌سایت‌ها نقش مهمی در بازاریابی دیجیتال بر عهده دارند. همه فعالیت‌های بازاریابی از جمله دریافت اطلاعات در مورد محصولات و خدمات، رزرو یا خرید محصولات و یا دریافت اطلاعات تماس، همگی تکنیک‌هایی برای جذب مشتریان بالقوه به وب‌سایت شما هستند. مردم کسب و کار شما را بر اساس وب‌سایت شما تجسم می‌کنند.

از این رو وب‌سایت‌هایی با عملکرد ضعیف یا قدیمی می‌توانند بر کسب و کار شما تأثیر منفی بگذارند. به طور کلی یک وب سایت نشان دهنده کسب و کار شما است و فرصتی برای برقراری ارتباط پیشنهادات تجاری شما با مخاطبان هدف و مشتریان بالقوه به حساب می‌آید.

4 دلیل برای داشتن سایت در کنار اینستاگرام

در حال حاضر، مردم زمان قابل توجهی را در اینترنت صرف می‌کنند. این می‌تواند برای خرید یک محصول یا استفاده از خدمات باشد، و یا حتی سفارش طراحی سایت شرکتی یا تماشای یک فیلم باشد.

با افزایش گزارش شده در میزان زمان صرف شده در اینترنت، کسب و کارها به اهمیت انتخاب مسیر آنلاین پی برده‌اند. یک وب‌سایت به انجام چندین استراتژی بازاریابی دیجیتال کمک می‌کند که کسب و کار را قادر به رشد می‌کند.

به طور کلی اهمیت وب‌سایت در دیجیتال مارکتینگ یک شکل موثر از تبلیغات است. در بخش بعدی، 4 دلیل برای داشتن سایت در کنار اینستاگرام را بررسی خواهیم کرد. پس در ادامه مقاله همراه ما باشید.

1- برند‌سازی و کسب اعتبار

یکی از دلایل اصلی داشتن یک وب‌سایت افزایش اعتبار کسب و کار شما است. در هر صورت، چندین کسب و کار وجود دارند که محصولات یا خدمات مشابه شما را در بازار ارائه می‌دهند. یک وب‌سایت جذاب و با طراحی خوب بهترین راه برای جدا شدن از رقبا است. یک وب‌سایت موثر، حضور آنلاین قوی دارد و اطلاعات با کیفیت را به مشتریان منتقل می‌کند.

نداشتن وب سایت سوالاتی را در مورد اعتبار یک تجارت ایجاد می‌کند. مشتریان انتظار دارند که یک کسب و کار قانونی حضور آنلاین و حساب‌های رسانه‌ای و اجتماعی قوی داشته باشد. یک وب‌سایت در استراتژی بازاریابی دیجیتال چهره کسب و کار شما است. به طوری که اولین برداشت از کسب و کار شما را ایجاد می‌کند و اعتبار و اعتماد را در ذهن مشتریان به وجود می‌آورد.

تصور کنید شما در حوزه خدمات طراحی سایت فعالیت دارید، و کاربری قصد سفارش طراحی سایت فروشگاهی را دارد. در چنین حالتی کسب و کار شما می‌بایست صاحب اعتبار و برندی باشد تا بتواند اعتماد مشتری را به خود جذب کند.

2- امکان ثبت نظرات حقیقی و تعامل با سایر کاربران

مردم دوست ندارند به راحتی پول خرج کنند. از آنجایی که رقابت زیادی در هر جایگاهی وجود دارد، افراد قبل از خرید محصول یا دریافت خدمات، نظرات یا رتبه‌بندی‌ها را بررسی می‌کنند. از این رو، مردم به صورت آنلاین به جستجوی اطلاعات می‌پردازند. وب‌سایت‌ها باید حاوی مقالات و مطالبی باشند که موضوعات رایج یا تصورات نادرست در مورد کسب و کار شما را پوشش دهد.

با گذشت زمان، کاربران وب‌سایت شما را به اشتراک می‌گذارند و اگر اطلاعات را مفید بدانند، در وب‌سایت شما ثبت‌نام می‌کنند. همچنین با ارائه تخفیف‌ها همراه با پیشنهادات شگفت انگیز، می توانید از طریق ایمیل با آنها ارتباط برقرار کنید و کاربران را به مشتریان دائمی تبدیل کنید.

3- بهبود تجربه کاربری

اهمیت داشتن سایت

یک کسب‌وکار تماس‌های ساده‌ای از مشتریان احتمالی دریافت می‌کند که در مورد ساعات کار، آدرس دفتر و غیره سؤال می‌کنند. گاهی اوقات، کارکنان شما وقت لازم برای شرکت در تماس‌ها را ندارند. این ممکن است یک مشتری را ناراضی کند و ممکن است یک مشتری احتمالی را از دست بدهید. پاسخگویی به تماس‌های زیاد می‌تواند بهره‌وری کارکنان را مختل کند زیرا زمان زیادی برای حضور در تماس‌ها تلف می‌شود.

یک وب سایت با کیفیت می تواند بهره وری را با کاهش تعداد تماس ها افزایش دهد. بنابراین برای به حداکثر رساندن تجربه مشتری، کسب و کارها به ایجاد برنامه های کاربردی وب با رابط کاربری پویا معروف هستند. اشکال مختلف تعامل، مانند نظرسنجی ها، آزمون ها یا بازی های مارک دار، می توانند ارتباط بهتری با مشتریان برقرار کنند.

4- جذب ترافیک ارگانیک سایت

چرا باید سایت داشته باشیم؟

اگر به دنبال توسعه یک وب‌سایت جذاب با تکنیک‌های متعدد بهینه‌سازی موتورهای جستجو بوده‌اید، احتمال اینکه وب‌سایت شما در رتبه بندی جستجوی گوگل در رتبه بالایی قرار گیرد، بسیار زیاد است.

رتبه بالا در موتورهای جستجو به این معنی است که افراد می‌توانند محصول یا خدمات شما را زمانی که محصولات یا خدمات مشابه را جستجو می‌کنند، پیدا کنند. در این صورت شما فقط باید به وب‌سایت مراجعه کنید و اطلاعات کسب کنید. در‌واقع این به شما فرصتی می‌دهد تا مشتریان خود را افزایش دهید.

اهمیت وب‌سایت‌ها در بازاریابی دیجیتال را نمی‌توان نادیده گرفت. اگر وب‌سایت ندارید، دسترسی به مشتریان احتمالی دشوار خواهد بود. یک وب‌سایت می‌تواند به یک کسب و کار کمک کند. کسب و کاری که سعی می‌کند در کسب و کار مدرن، نامی برای خود دست و پا کند نیاز به داشتن یک سایت با ترافیک ارگانیک دارد.

بنابراین، یک وب‌سایت حرفه ای برای کسب و کار خود ایجاد کنید و می‌توانید آن را بر اساس نیازهای کسب و کار خود بهینه کنید. توسعه دهندگان و طراحان با تجربه، شما را قادر می‌سازند تا یک وب‌سایت خلاقانه ایجاد کنید.

نتیجه گیری

با ظهور اینترنت، جهان به یک مکان کوچک تبدیل شده است. هر گونه اطلاعات با یک کلیک ساده ماوس در نوک انگشتان ما در دسترس است. این دنیای شگفت انگیزی است و همچنان تاثیرات مثبتی در نحوه ارتباط و اشتراک گذاری اطلاعات در زندگی ما دارد.

در این دنیای دیجیتال حضور یک وب‌سایت حیاتی است و نداشتن آن به معنای از دست دادن فرصت‌های تجاری است. هر کسب و کاری باید در نظر داشته باشد که یک وب‌سایت داشته باشد زیرا ساخت یک وب‌سایت بسیار کاربردی است.

البته توجه داشته باشید که شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام نقش مهمی در پیشبرد اهداف کسب و کار شما ایفا می‌کنند. بنابراین داشتن سایت در کنار سوشیال مدیا می‌تواند نقش بسزایی در هر حرفه‌ای داشته باشد.


نویسنده:

لیلا رادمنش

1 مقاله

نظر

مقالات مرتبط: