583 ساعت آموزش تخصصی در

آموزشـــــــــگاه روبرد

با اشتراک حرفه ای روبرد به همه آموزش ها دسترسی داشته باش!

مشاهده آموزش ها
مجتبی قلی زاده
فناوري اطلاعات AUC آمستردام }
30 روز قبل  قبل

پژوهش های معتبر نشان داده است که ترویج #گفتگو و اطمینان از اینکه کارکنان احساس می کنند در یک سازمان شنیده می شوند، نقش مهمی در پرورش #خلاقیت و #نوآوری دارد.
چند یافته از پژوهش های معتبر:
۱. #فرهنگ_نوآوری: مطالعه ای که توسط هاروارد بیزینس ریویو انجام شد نشان داد که سازمان هایی با فرهنگ قوی #گفتگوی_باز، #بازخورد و به #اشتراک_گذاری ایده، احتمال بیشتری برای هدایت نوآوری دارند.
۲. #صدای_کارکنان و نوآوری: یک مقاله تحقیقاتی منتشر شده در مجله روانشناسی پرسنل ایالات متحده کشف کرد که سازمان هایی با سطح بالاتری از صدای کارکنان – محیطی که در آن کارکنان احساس #آزادی برای به اشتراک گذاشتن ایده ها و نظرات خود دارند – نوآوری و عملکرد خلاقانه تری را تجربه می کنند. .
۳. #تنوع و خلاقیت: مطالعه ای که در مجله رفتار سازمانی ایالات متحده منتشر شد نشان داد که تیم های متنوع با شیوه های ارتباط باز احتمال بیشتری برای تولید ایده های خلاقانه و راه حل های نوآورانه دارند.
۴. #ایمنی_روانشناختی: تحقیقات پروژه #گوگل ارسطو نشان داد که ایمنی روانشناختی که از طریق گفتگوی باز و گوش دادن فعال تقویت می شود، مهم ترین عامل در نوآوری و خلاقیت تیم است.
۵. #یادگیری_سازمانی: مطالعه ای توسط مجله #مدیریت_تغییر سازمانی نشان داد که تقویت گفتگوی باز و #مشارکت کارکنان در فرآیندهای تصمیم گیری، یادگیری سازمانی را بهبود می بخشد و منجر به افزایش خلاقیت و نوآوری می شود.
این یافته‌های پژوهشی اهمیت ایجاد یک #فرهنگ_سازمانی را نشان می‌دهد که به گفتگو، گوش دادن فعال و صدای کارکنان در ایجاد خلاقیت و نوآوری در محیط کار اهمیت می‌دهد.