مهندس صنایع هستم
مهندس صنایع هستم

مهندس صنایع هستم

@industrialengineer

🔳تعویض شیفت یه واحد صنعتی در چین


🔳زمان سنجی MOST


✅عمده ترين تلاش ها برای تدوين سیستم های زمانسنجی برای اولین بار توسط تیلور از سال 1856 تا 1915 و مخصوصا توسط گیلبرت از سال 1868 تا 1924 انجام گرفت. اين تلاشها نقش عمده ای در پیدايش سیستم های زمانسنجی که امروزه هم از آنها اساتفاده می شود،دارند.


✅ تکنیک MOST یکی از روشهای پیشرفته برای زمان سنجی می باشد این تکنیک خانواده زمان سنجی با داده های از پیش تعیین شده (PTS) است یعنی در تکنیک MOST از داده های استاندارد استفاده می شود.

✅این تکنیک اولين بار بوسيله مينارد در سوئيس طراحي و از سال 1974 در ايالات متحده بكار گرفته شد موارد استفاده آن در فعاليت هائي نظير ماشين كاري ، ساخت ، مونتاژ ، حمل و نقل مواد و تعميرات و نگهداري مي باشد.

✅خاصیت اصلی روش داده های استاندارد این است که می توان با سرعتی بیشتر از زمان سنجی با کرنومتر، زمان های از پیش تعیین شده و نمونه برداری از کار، زمان استاندارد را بدست آورد.

✅در این سیستم به جای آنکه توجه تحلیل گر روی اپراتور باشد، به روی قطعه کار و حرکت آن و فرایندهای وارد بر آن می باشد. طیف عملیات مورد تحلیل می تواند از عملیات با سیکل کوتاه بسیار تکراری تا عملیات با سیکل طولانی و با تعداد کم باشد.

✅در میان خانواده زمان سنجی MOST، تکنیک Basic most بسیار پر کاربرد است این تکنیک در بسیاری از عملیات دستی و معمول در صنعت کاربرد دارد. واحد زمان سنجی در سیستم های MOST برابر با TMU است که هر TMU برابر با 0.036 ثانیه می باشد.


✅سیستم Mini MOST بر اين اساس طرح گرديد که عملیات بسیار تکراری و دارای سیکل زمانی کوتاه بسیار دقیق زمان سنجی شوند،در اين سیستم از يکسری انديس هايی که به نحوی با زمان ارتباط دارند با توجه به حرکات موجود در زير فعالیت استفاده می شود.

✅انديس گذاری پارامتر ها را می توان از کارت داده ها تعريف نمود. اين روش از بین روش های MOST مشروح ترين و کامل ترين روش تجريه و تحلیل را ارائه میکند.

image

🔳 مدیریت فرآیندهای کسب و کار (BPMS)



به زبان ساده BPMS شامل امکانات و قابلیت های متنوع و کاربردی جهت تعریف فرآیندهای کسب و کار سازمانی بدون نیاز به کد نویسی است.

🔴 زیر ساخت نرم افزاری سازمان ها در حال حاضر به صورت زیر است:

✅ سیستم های جزیره ای:

نرم افزار های تخصصی که مربوط به کسب و کار بخش خاصی از سازمان است

✅ سیستم های عمومی:

مانند اتوماسیون اداری که بخش وسیعی از سازمان از آن ها استفاده می کند

✅ سیستم های یک پارچه:

این سیستم ها که با هزینه بالایی ایجاد شده اند مشکلات بسیاری را حل می نمایند ولی هنوز برخی از نیاز های سازمان را پوشش نمی دهند

✅ سیستم های ارتباطی:

ارتباط دهنده سازمان با دنیای خارج

🔴 این سیستم ها دارای صفات زیر هستند:

✅ تکنولوژی های متفاوت
✅ ساختارهای داده ای متفاوت
✅ زیرساخت های ارتباطی متفاوت
✅ مهارت های متفاوت برای نگهداری
✅ هزینه ی کنترل و مانیتورینگ بالا برای سازمان
✅ هزینه ی بالای کپی رایت، راه اندازی، مشاوره و نگهداری
✅ تغییرات فیزیکی در محل نرم افزارها به صورت Hardcode

🔴 با توجه به موارد ذکر شده:

✅ چابکی و انعطاف پذیری سازمان کاهش می یابد
✅ تغییر وضعیت سازمان از رویکرد وظیفه گرا به فرایند گرا غیر ممکن می باشد
✅ نیاز های جدید سازمان پوشش داده نمی شود یا با هزینه بالایی انجام خواهد شد
✅ سیستم هایی که روزی بر کارکرد سازمان اثر مثبت داشتند اکنون مانع پیشرفت سازمان خواهد شد

🔴 راهکاری با نام BPMS

✅ کاهش ریسک‌ها در سازمان
✅ استفاده بهینه از منابع سازمان
✅ افزایش رضایت مندی مشتریان
✅ بهینه سازی ارتباط با سازمان های همکار
✅ بهینه سازی زمان اجرای فرآیندها در سازمان
✅ کاهش هزینه و افزایش بهره وری در سازمان
✅ ایجاد چابکی در سازمان در مقابل تغییرات مورد نیاز
✅ نظم بخشیدن به فعالیت های سازمانی در راه رسیدن به اهداف
✅ بهینه سازی ارتباط بین واحد های یک سازمان با حرکت فرآیندها در عرض سازمان
✅ روشی منعطف برای مکانیزه کردن و کنترل فرآیندهای عملیاتی و غیر عملیاتی سازمان
✅ برقراری ارتباط با تمامی سیستم های داخلی سازمان و تولید سیستم های جدید با ترکیب آن ها


🔳 چهار ویژگی منحصر به فرد داده

1⃣ تمام شدنی نیست

بیشترین ارزش از
#داده نه درزمان استفاده بلکه در زمان استفاده مجدد از آن حاصل می شود

2⃣ در طول زمان تنزل نمی یابد

درصورت نگهداری درست #دارایی_های_دیجیتال، بر خلاف سایر دارایی های سازمان تنزل نمی یابند

3⃣ با دوام است

قادر به تولید جریانی از #محصولات و سرویس ها در طول زمان است

4⃣ راهبردی است

#دارایی_های_داده باید برای نیل به آینده نگهداری شوند. بدون دارایی های راهبردی آینده سازمان به خطر می افتد.

image

🔳مديريت كيفيت

1️⃣کیفیت یعنی مطابقت با مشخصات و نیازمندی‌ها
2️⃣کیفیت یعنی رضایت مشتری
3️⃣کیفیت یعنی به وجد آوردن مشتری
4️⃣کیفیت یعنی مناسب بودن برای منظور
5️⃣کیفیت یعنی مشتری برگردد اما محصول برنگردد.

#کیفیت
#مدیریت_کیفیت