#هوش_تجاری 13 پست

🎯 #هوش_تجاری و #بازاریابی_آنلاین

1. تبلیغات

✅ارائه کامل داده‌های مخاطبان هدف در سیستم‌های آنلاین و آفلاین می‌تواند به کمپین‌هایی که هدف گرا هستند کمک کند. هوش تجاری به شرکت‌ها اجازه می‌دهد که الگوهای ایده‌آل مخاطبان خود را در سراسر طیف متنوعی از رسانه‌ها نظیر تلویزیون، رادیو، نسخ چاپی و بستر آنلاین دنبال کنند.

✅این نوع از تحقیق و جستجو اغلب به نقطه‌ی شروعی برای ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی آنلاین تعبیر می‌شود. در امتداد این مسیر، معمولا تبلیغات آنلاین می‌تواند نتایج گزارشات را سریعتر ایجاد کند. چرا که این نتایج بر مبنای برداشت‌ها، کلیک‌ها و خریدهای آنلاین می‌باشد.

✅داده‌های ابتدایی برای یک کمپین تبلیغاتی آنلاین می‌تواند از طریق نگاهی اجمالی به اثر کمپین‌های فصلی، رنگ‌های نام تجاری یا تبلیغات یک محصول جدید مفید باشد.

2. تحلیل‌های جمعیت شناسی و رفتاری

✅شرکت‌های فعال در حوزه هوش تجاری، تحلیل‌های زمان واقعی را بر مبنای تلاش‌های بازاریابی آنلاین ارائه می‌کنند. چنین تحلیل‌هایی برای تحلیل‌گران وب که بیشترین حضور را در چنین محیط‌های آنلاینی دارند، مناسب می‌باشد. هم رسانه‌های اجتماعی و هم مراکز تحقیق کمپین‌های بازاریابی می‌توانند از تحلیل‌هایی که متخصصان هوش تجاری ایجاد کرده‌اند بهره ببرند.

✅موتورهای تحقیق بازاریابی به کندی در حال تبدیل شدن به یک قابلیت تحلیلی‌اند در حالیکه تعداد زیادی از پلتفرم‌های تحلیلی (نظیر گوگل آنالیتیک) در حال ارائه داده‌های عمیقی هستند که شامل مبناهای جمعیت شناسی و همچنین رفتار کاربران آنلاین می‌باشد. برای مثال اگر 90 درصد از کاربران امریکایی سایت شما به یک صفحه خاص یا محصول خاص شما مراجعه کنند، چنین عملی باعث توسعه بازاریابی و تبلیغات آن محصول خاص در امریکا خواهد شد.


🎯 #هوش_تجاری و #فرآیندهای_سازمانی

🖌ادغام یک راه حل هوش تجاری با فرآیندهای سازمان به شرکت ها این امکان را می دهد تا با استفاده از داده های حیاتی کسب و کار ، گام های عظیمی بردارند.

🖌این ادغام به شرکتها این امکان را می دهد که براساس بینش حاصله شده از داده های و اطلاعات در زمان واقعی، سریع تصمیم بگیرند.

🖌همگام سازی هوش تجاری با فرآیندهایی نظیر فروش و بازاریابی به یک عامل مؤثر در تغییر تبدیل شده است و به شرکت ها امکان درک عمیق از مشتریان، رفتار آنها و سودآوری بوسیله آنها را امکانپذیر کرده است.


🎯 #هوش_تجاری و #crm

💡یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) داده های خام حاصل از تعامل با مشتری را در یک پایگاه داده واحد جمع آوری و ادغام می کند. سیستم های CRM سپس این داده های خام و متنی را برای ارزیابی و طبقه بندی مشتریان ترکیب می کنند.

💡از آنجا که یک سیستم CRM تجزیه و تحلیل محدود را ارائه می دهد، اجرای یک راه حل هوش تجاری همراه با سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان، ابزاری قدرتمند برای شرکتهای مشتری محور ایجاد می کند.

💡به عنوان مثال ، نظارت بر داده های مشتری مانند تعداد دفعاتی خرید مشتری، هزینه خدمات به مشتری از جمله داده هایی است که با تجزیه و تحلیل آن توسط هوش تجاری، می توانید تاکتیک های فروش و ارائه خدمات به مشتری را برای هر مشتری بصورت شخصی تر ارائه کنید.


🎯 #نمونه_کاربردی در #هوش_تجاری

💠هوش تجاری به شما نشان می دهد که چرا اتفاقات رخ داده و چگونه می توان عملکرد اقتصادی را در آینده بهبود بخشید.

💠هوش تجاری اغلب با استفاده از چندین منبع داده، به شما امکان می دهد روابط داده ای را که هرگز نمی دانید وجود داشته باشد کشف کرده و فرصت های جدید تجاری را کشف کنید.

💠به عنوان مثال ، با تجزیه و تحلیل عملکرد حمل و نقل در طول زمان، بررسی رضایت مشتری و تغییرات فصلی در تقاضا ، شما می توانید بین اینکه چه زمان و چگونه تیم های حمل و نقل باید افزایش یابد تا سودآوری ، رقابت پذیری و وفاداری مشتری بیشتر شود، هماهنگی های لازم را ایجاد کنید.