#بازاریابی_آنلاین 1 پست

🎯 #هوش_تجاری و #بازاریابی_آنلاین

1. تبلیغات

✅ارائه کامل داده‌های مخاطبان هدف در سیستم‌های آنلاین و آفلاین می‌تواند به کمپین‌هایی که هدف گرا هستند کمک کند. هوش تجاری به شرکت‌ها اجازه می‌دهد که الگوهای ایده‌آل مخاطبان خود را در سراسر طیف متنوعی از رسانه‌ها نظیر تلویزیون، رادیو، نسخ چاپی و بستر آنلاین دنبال کنند.

✅این نوع از تحقیق و جستجو اغلب به نقطه‌ی شروعی برای ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی آنلاین تعبیر می‌شود. در امتداد این مسیر، معمولا تبلیغات آنلاین می‌تواند نتایج گزارشات را سریعتر ایجاد کند. چرا که این نتایج بر مبنای برداشت‌ها، کلیک‌ها و خریدهای آنلاین می‌باشد.

✅داده‌های ابتدایی برای یک کمپین تبلیغاتی آنلاین می‌تواند از طریق نگاهی اجمالی به اثر کمپین‌های فصلی، رنگ‌های نام تجاری یا تبلیغات یک محصول جدید مفید باشد.

2. تحلیل‌های جمعیت شناسی و رفتاری

✅شرکت‌های فعال در حوزه هوش تجاری، تحلیل‌های زمان واقعی را بر مبنای تلاش‌های بازاریابی آنلاین ارائه می‌کنند. چنین تحلیل‌هایی برای تحلیل‌گران وب که بیشترین حضور را در چنین محیط‌های آنلاینی دارند، مناسب می‌باشد. هم رسانه‌های اجتماعی و هم مراکز تحقیق کمپین‌های بازاریابی می‌توانند از تحلیل‌هایی که متخصصان هوش تجاری ایجاد کرده‌اند بهره ببرند.

✅موتورهای تحقیق بازاریابی به کندی در حال تبدیل شدن به یک قابلیت تحلیلی‌اند در حالیکه تعداد زیادی از پلتفرم‌های تحلیلی (نظیر گوگل آنالیتیک) در حال ارائه داده‌های عمیقی هستند که شامل مبناهای جمعیت شناسی و همچنین رفتار کاربران آنلاین می‌باشد. برای مثال اگر 90 درصد از کاربران امریکایی سایت شما به یک صفحه خاص یا محصول خاص شما مراجعه کنند، چنین عملی باعث توسعه بازاریابی و تبلیغات آن محصول خاص در امریکا خواهد شد.