محیط کاری شاد نه تنها برای سازمان (برای افزایش بهره وری) بلکه برای کارمندان نیز لازم است. برای اینکه محیط کاری مفرح تری داشته باشیم باید از خودمان شروع کنیم و با انجام کارهای کوچک، که ممکن است زمان و هزینه ی زیادی از ما نگیرد؛ محیط کاری را هر روز بیشتر از روز قبلش، شادو پرانرژی کنیم.
فراموش نکنید زمانی که تمام تکه های پازل بتوانند به خوبی عمل کنند میتوانند تصویر زیبایی را خلق کنند.
✅ هر روز صبح قبل از کار کمی ورزش کنید.
✅ بیست دقیقه در روز را به برنامهریزی کارهایتان اختصاص دهید تا از اضطراب برای رسیدن به کارها جلوگیری کنید.
✅ بعد از انجام درست کاری به خودتان پاداشهای سرگرمکننده بدهید.
✅ در محیط کار یک وسیله شخصی مانند لیوان را به همراه داشته باشید.
✅ گلدانی روی میز کارتان بگذارید تا از آن انرژی بگیرید.
✅ مدیتیشن کنید.
در محل کار برای 5 تا 10 دقیقه مسئولیتهایتان را روی زمین بگذارید و در آرامش نفس عمیق بکشید.
✅ زمانی که از کار خسته می شوید کمی قدم بزنید.
✅ آب بیشتری بنوشید.
شما با نوشیدن آب میتوانید بهتر تمرکز کنید و فکرتان هم بهتر عمل میکند. حتما این توصیه را به کار بگیرید تا ببینید چقدر احساس بهتری خواهید داشت.
✅ کارهایی انجام دهید که شما را به چالش میکشند و مجبورتان میکنند کمی نوآوری و خلاقیت داشته باشید.
✅ لبخند بزنید.
✅ به سه اتفاق خوبی که برایتان رخ داده، فکر کنید.
✅ قدر خود را بدانید.
زمانی که اشتباهی را انجام میدهید، وقتی به عقب بر میگردید تا ببینید کجای کار درست انجام نشده است؛ کارهایی که باید به خاطرشان به خودتان افتخار کنید را نیز به یاد بیاورید.
✅ از آخر هفتهتان بهینه استفاده کنید
✅ برنامهی هیجانانگیزی با همکارانتان داشته باشید
✅ با همکارانتان ارتباط موثر برقرار کنید.
✅ به اندازه کافی بخوابید.
✅ به تعطیلات بروید.
✅ برای اینکه درگیر روزمرگی نشوید در کنار وظایف شغلیتان، یک پروژه جانبی انجام دهید.
#روبرد #شبکه_اجتماعی_روبرد #محیط_کاری #استخدام
🔹در محیط کاری چطور باید رفتار کنم؟
#قسمت_دوم
✅انتقاد پذیر باشید!
به تعهدات و وعدههای خود عمل کنید.
در انجام وظایف خود مسئولیت پذیر باشید.
از هر توصیه، انتقاد و حمایتی استقبال کنید و نقاط ضعف خود را بهبود دهید.
✅شفاف و راستگو باشید!
از شفافیت کارها و فعالیت های خود نترسید.
در هر شرایطی با همکارانتان راستگو باشید.
✅در کار کیفیت را به جای کمیت، اولویت قرار دهید!
از منابع و ابزار در اختیار جهت ارتقاء کیفیت کار استفاده کنید.
بر نقاط قوت خود تمرکز کنید و روی آنها مانور دهید و با تمام توان خود برای بهتر انجام شدن کارها تلاش کنید.
✅منصف باشید!
نظرات شخصی را در کار دخیل نکنید.
عادلانه رفتار کنید و موضع گیری نداشته باشید.
خود محور نباشید.
فرصت ها را با با همکارانتان شریک شوید.
✅محیط کار را آرام و امن نگه دارید!
مشکلات شخصیتان را در کار دخیل نکنید و به اعصاب خود مسلط باشید.
کار خارج از توان خود را نپذیرید و به دیگران نیز محول نکنید.
همکارانتان را به دلیل اشتباه در کار یا ویژگی های شخصیتی تحقیر نکنید.
از استعمال دخانیات، مواد مخدر و الکل خود در محل کار خودداری کنید.
از خشونت در محل کار به هر شکل و در قبال هر فرد یا موقعیتی بپرهیزید.
✅یادگیرنده خوبی باشید!
همواره آموزش و یادگیری را جزءی از کار خود قرار دهید.
#روبرد #شبکه_اجتماعی_تخصصی_روبرد #محیط_کاری #استخدام #robord
🔹در محیط کاری چطور باید رفتار کنم؟
#قسمت_اول
این سوالی است که هر کسی قبل از ورود به محیط کار جدید باید پاسخی برای آن داشته باشد.
✔️ در هر محیط کاری علاوه بر قوانینی که توسط حکومت وضع میشود، قوانین نانوشته ای بین افراد نیز وجود دارد که وقت شناسی و احترام به دیگران از جمله این قوانین هستند. برخی از قوانین نانوشته دیگر را نیز با هم مرور میکنیم.
1️⃣ در تعامل با همکاران، مشتری و سایر افرادی که به نحوی در محیط کار با آنها ارتباط دارید باید احترام و در دسترس بودن را ویژگی اصلی خود قرار دهید.
2️⃣ مؤدب و قابل اعتماد باشید.
3️⃣ با همدلی با دیگران برخورد کنید.
4️⃣ به رشد همکارانتان کمک کنید و دانشتان را با آن ها به اشتراک بگذارید.
5️⃣ هم شنونده خوب و هم سخنور خوب باشید.
6️⃣ به مشکلات دیگران گوش دهید. از زبان و بیان معمولی استفاده کنید.
6️⃣ تلاش کنید با دیگران ارتباط موثر و موفق برقرار کنید.
7️⃣ به حریم خصوصیشان احترام بگذارید و از تعارض و بحث تا حد ممکن دوری کنید.
#روبرد #شبکه_اجتماعی_تخصصی_روبرد #محیط_کاری
محمدامین محمدی
حذف نظر
آیا از حذف این نظر اطمینان دارید؟