#شفافیت 3 پست

🔳⭕️نتایج یک تحقیق مک کینزی: شفافیت گاهی نتیجه عکس دارد.

🔴شفافیت در پرداخت و پاداش منجر به افزایش حس بی‌اعتمادی به کارفرما و افزایش حس بی عدالتی در بین کارکنان می‌شود.

شاید از این مطلب تعجب کرده باشید، چون این روزها از شفافیت پاداش‌ها و پرداخت‌ها بیشتر صحبت می‌شود. مک کینزی با مطالعه روی یک شرکت مهندسی که به تازگی پرداخت و پاداش را شفاف کرده بود، متوجه شد که این شفافیت منجر به کاهش بی‌اعتمادی و ایجاد حس نابرابری شده است.

تنها در صورتی می‌توان به این پیامد دچار نشد که مبنای محاسبه پرداخت ها و پاداش ها بسیار قوی باشد که به تجربه حتی اگر مبنای قوی ای برای پرداخت ها وجود داشته باشد، افرادی که دریافتی پایین تری در یک سطح داشتند منطق پرداخت را نخواهند پذیرفت و شرکت دچار یک تنش ناخواسته می شود.

بنابراین منطق پرداخت ها را قوی و شفاف کنید، ولی میزان دستمزد و پاداش های پرداخت شده به افراد را خیر.

#شفافیت
#پرداخت


🔳⭕️نتایج یک تحقیق مک کینزی: شفافیت گاهی نتیجه عکس دارد.

🔴شفافیت در پرداخت و پاداش منجر به افزایش حس بی‌اعتمادی به کارفرما و افزایش حس بی عدالتی در بین کارکنان می‌شود.

شاید از این مطلب تعجب کرده باشید، چون این روزها از شفافیت پاداش‌ها و پرداخت‌ها بیشتر صحبت می‌شود. مک کینزی با مطالعه روی یک شرکت مهندسی که به تازگی پرداخت و پاداش را شفاف کرده بود، متوجه شد که این شفافیت منجر به کاهش بی‌اعتمادی و ایجاد حس نابرابری شده است.

تنها در صورتی می‌توان به این پیامد دچار نشد که مبنای محاسبه پرداخت ها و پاداش ها بسیار قوی باشد که به تجربه حتی اگر مبنای قوی ای برای پرداخت ها وجود داشته باشد، افرادی که دریافتی پایین تری در یک سطح داشتند منطق پرداخت را نخواهند پذیرفت و شرکت دچار یک تنش ناخواسته می شود.

بنابراین منطق پرداخت ها را قوی و شفاف کنید، ولی میزان دستمزد و پاداش های پرداخت شده به افراد را خیر.

#شفافیت
#پرداخت


🔳یک مدیر شفاف باشید

شفافیت در کار و زندگی یکی از مهمترین واژگان مرتبط با موفقیت است. در یک نظرسنجی که از هزاران کارمند به عمل آمد ویژگی‌های بهترین روسا پرسیده شد. همه آن‌ها در سراسر جهان معتقد بودند که:
«همیشه می‌دانستم رئیسم چه انتظاری از من دارد».

دلیل شفافیت در نتایج کلیدی و معیارهای عملکرد این است که بدون آن‌ها نه شما و نه کارمندانتان نمی‌توانید عملکردی عالی داشته باشید. اگر نتوانید کار را به شکلی عالی انجام دهید، نمی‌توانید به شهرت و پیشرفت دست یابید. نمی‌توانید متمایز عمل کنید. افرادی که زیردست شما کار می‌کنند نمی‌توانند بهترین آنچه در توان دارند را ارائه دهند، مگر اینکه دقیقا بدانند کارشان چیست و چگونه ارزیابی می‌شوند.

مهربانانه‌ترین کار در حق کارمندان آن است که به آن‌ها کمک کنید بفهمند دقیقا چه انتظاری از آن‌ها دارید و معیار عملکردشان چیست. وقتی افراد دیدی شفاف نسبت به هدف داشته باشند، اغلب شما را با کیفیت، کمیت تولید و نتایج شگفت‌زده خواهند کرد.

#شفافیت
#عملکرد