#دیجی‌کالا 2 پست

📣 گزارش سال ۱۳۹۹ شرکت سرآوا منتشر شد

🔰شرکت سرآوا گزارشی از عملکرد خود را در سال ۱۳۹۹ در وبسایت خود به شرح زیر منتشر کرده است:

🔹 ۱ – حمایت از پورتفولیو به‌منظور ورود به بازار سرمایه
سرآوا در سال ۱۳۹۹ یکی از محورهای اصلی فعالیت خود را کمک به عرضه اولیه سهام (IPO) برخی از شرکت‌های پورتفولیوی خود مانند دیجی‌کالا و کافه‌بازار با هدف ورود به بازار سرمایه گذاشت. بخش عمده‌ای از اقدامات مالی و حقوقی و بازآفرینی ساختارهای حاکمیت شرکتی برای نیل به این هدف، به کمک تیم‌های سرآوا محقق شد. همچنین سرآوا کمک‌هایی به تغییر ساختار هلدینگ این شرکت‌ها به‌منظور آماده‌سازی مقدمات برای ورود به بورس انجام داد.

🔹۲– سرمایه‌گذاری در شرکت‌های پورتفولیو
سرآوا در سال ۹۹ سرمایه‌گذاری‌هایی در قالب “افزایش سرمایه” در شرکت‌های پورتفولیو به‌ هنگام نیاز آنها انجام داد. این شرکت‌ها عبارتند از: تخفیفان، نوار و تسکولو.

🔹۳ – تغییر ساختار سهامداری سرآوا
در سال ۹۹ فرآیند خروج کامل شرکت IIIC (سرمایه‌گذار اروپایی سرآوا) از سرآوا نهایی شد و هم‌اکنون در حال اجراست. با پایان این فرآیند که به زودی به سرانجام می‌رسد، مالکیت و سهام سرآوا ۱۰۰ درصد متعلق به سهامداران ایرانی خواهد بود.

🔹۴ – مدیریت شرکت‌های پورتفولیو
طی ۹ سال فعالیت و سرمایه‌گذاری جسورانه، سرآوا بیش از ۳۰۰ میلیون دلار روی کارآفرینان ایرانی و در بیش از ۳۵ استارتاپ کشور سرمایه‌گذاری کرد که منجر به اشتغال‌زایی برای بیش از ۱۰ هزار نفر شده است. برخی از شرکت‌های پورتفولیوی سرآوا طی این سال‌ها با ادغام، انحلال و یا واگذاری سهام به کارآفرین (صلح سهام) مواجه شدند که امور مرتبط با آنها توسط سرآوا در حال انجام است.

🌐منبع خبر:startup360
#شرکت _سرآوا #پورتفولیو #دیجی‌کالا #کافه‌بازار #سهامداری _سرآوا# کارآفرینان #استارتاپ #سهام

image

📣 پیندو؛ورود دیجی کالا به مارکت نیازمندی‌های آنلاین

🔰 پیندو نام سرویس جدید دیجی‌کالاست که در زمینه online classifieds یا نیازمندی‌های آنلاین راه‌اندازی شده است

🔹دیجی‌کالا می‌گوید پلتفرم پیندو را برای رفع نیاز کاربران برای خرید و فروش کالاهای دست دوم و همچنین کالاهایی که از دیجی‌کالا یا هر فروشگاه دیگری خریداری کرده‌اند و ممکن است دیگر تمایلی به نگهداری آن نداشته باشند راه اندازی کرده است.

🔹کاربران پیندو امکان چسباندن رایگان آگهی خود را به ۴ میلیون تنوع کالایی در دیجی‌کالا دارند. در نتیجه آگهی کاربران علاوه بر پیندو، در دیجی‌کالا هم نمایش داده شود. به عبارت دیگر، آگهی در دسترس ۴۰ میلیون بازدید‌کننده‌ی ماهانه‌ دیجی‌کالا نیز قرار می‌گیرد و بازدیدکنندگان می‌توانند در کنار کالاهای نو، آگهی کاربران را نیز برای همان کالا مدنظر قرار دهند.

🔹با این امکان کاربران می‌توانند همان جا از قیمت کالای مشابه نو مطلع شوند و به راحتی بهترین قیمت را برای کالای خود تعیین کنند؛ همچنین اگر قصد خرید کالای دست دومی را از پیندو داشته باشند که به دیجی‌کالا چسبیده است، می‌توانند قیمت‌ها را مقایسه کنند و بهترین تصمیم را بگیرید.

🔹مزیت دیگر وصل شدن آگهی‌ها به کالاهای دیجی‌کالا، عدم نیاز به وارد کردن اطلاعات و مشخصات برای کالاها و تسهیل دسترسی به مشخصات یک محصول و همچنین مشاهده و بررسی نظرات کاربران در مورد آن محصول در دیجی‌کالا عنوان شده است.

🔹پیندو علاوه بر امکان ثبت آگهی آنلاین خرید و فروش کالا در زمینه ارائه خدمات نیز فعالیت می‌کند؛ یعنی برای کسانی که به جای محصول، خدمت ارایه می‌دهند بستری فراهم کرده است تا با توجه به گروه‌های کالایی دیجی‌کالا خدمات خود را معرفی و در معرض فروش بگذارند. این قابلیت بازه گسترده‌ای از ارائه خدمات خیاطی در دسته مد و پوشاک یا تعمیر موبایل در دسته کالاهای الکترونیک را در برمی‌گیرد.

🌐منبع خبر:
https://startup360.ir?p=7772
#خبر #اخبار #اخبار# پیندو #دیجی‌کالا# کاربران #کالا# محصول# آنلاین# قیمت_ کالا# مشخصات# کالا

image