♨️۳۲ میلیون ایرانی کاربر بازیهای رایانهای هستند / ۴۶ درصد بازیها بومی است
🔰جواد راستی، مدیر مرکز صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان و دبیر ششمین کنفرانس بینالمللی بازیهای رایانهای؛ فرصتها و چالشها، با بیان اینکه شاخه بازیهای رایانهای به دلیل تنوع خود از منظر پژوهشی رشتههای دانشگاهی زیادی را با خود درگیر میکند، گفت: در همین راستا کارگروهی در سال ۹۲ در دانشگاه اصفهان تشکیل و از سال ۹۵ نیز مرکز نوآوری تخصصی صنایع سرگرمی دانشگاه نیز تأسیس شد و از آن زمان تا امروز برنامههای مختلفی را برگزار کرده است.
🔰وی افزود: آموزش و پژوهش از جمله اقدمات مرکز تخصصی نوآوری صنایع سرگرمی است و از سال ۹۸ نیز یک دوره کارشناسی به صورت مشترک با دانشگاه کنیانگ کره جنوبی برگزار میشود.
🔰معاون پژوهشی بنیاد ملی بازیهای رایانهای با اشاره به برگزاری ششمین کنفرانس بینالمللی بازیهای رایانهای از وجود ۳۲ میلیون کاربر ایرانی برای این بازیها خبر داد و گفت: ۴۶ درصد از بازیهایی که کاربران ایرانی استفاده میکنند، بازیهای بومی ایران است.
🔰به گزارش خبرنگار ایکنا، نشست خبری آنلاین ششمین کنفرانس بینالمللی بازیهای رایانهای؛ فرصتها و چالشها، ۲۶ بهمنماه برگزار شد.
🔰در این نشست حامد نصیری، معاون پژوهشی بنیاد ملی بازیهای رایانهای نیز با بیان اینکه در جهان بیش از دو میلیارد بازیکن بازیهای رایانهای در جهان وجود دارد، گفت: آمارهای بنیاد ملی بازیهای رایانهای نشان میدهد حدود ۳۲ میلیون نفر روزی ۹۳ دقیقه بازی کردهاند. از این منظر ما بازی را یک رسانه به شدت تعاملی میبینیم.
🔰وی بیان کرد: گردش مالی بازیهای رایانهای ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۸ بوده و نزدیک به چهار هزار بازی روی گوگل پلی داریم و با احتساب بازیهای قدیمی و جدید بالغ بر میلیونها بازی نیز وجود دارد. از این منظر نیز ما بازی را یک صنعت میدانیم.
🌐منبع خبر: iqna
#خبر #اخبار #بازی #ویدیوگیم #بنیادملیبازیهایرایانهای