#بازی 4 پست

کارگاه تخصصی بازی‌سازی – مقدماتی

ایدهٔ ساخت یک بازی را دارید؟ نمی‌دانید از کجا شروع کنید؟ یا کسی را پیدا نکرده‌اید ایده‌تان را به بازی تبدیل کند؟ حالا وقتش خودتان دست به کار شوید.
در این دورهٔ آموزشی با ساخت بازی دیجیتال بیشتر آشنا می‌شویم. از اینکه چطور و از چه مسیری باید ایدهٔ مدنظرمان را تبدیل به یک بازی کنیم، شروع می‌کنیم. بعد وارد فرایند‌ تولید بازی می‌شویم و با استفاده از موتور بازی‌سازی GameMaker Studio، ساخت یک بازی دو بعدی را شروع می‌کنیم. مرحله به مرحله که با ویژگی‌های مختلف موتور بازی‌سازی آشنا شدیم، پروژهٔ بازی را هم تکمیل می‌کنیم.
در پایان دوره شما می‌توانید گیم‌پلی بازی دوبعدی مدنظر خودتان را بسازید.


استاد:
مریم طباطبایی
| مدیر و بنیانگذار استودیو بازی‌سازی مندی | کسب عنوان بازی برگزیده فناوری در جشنواره بازی‌سازان مستقل ایرا ن | منتخب رویداد ایده‌های برتر بازی رابین گیمز | کسب مقام سوم کشوری در جشنواره بازیهای واقعیت مجازی و افزوده |


سرفصل‌های کارگاه:
1- پروسه‌ی تولید بازی (چگونه یک ایده به بازی تبدیل می‌شود؟)
2- موتور بازی‌سازی چیست؟
3- معرفی موتور GameMaker Studio
4- نصب موتور بازی‌‌سازی GameMaker Studio
5- Object
6- Event
7- Sprite
8- Room
9- Movement
10- Enemies
11- Collision
12- Camera
13- Animation
14- UI
15- Sound


زمان:
یکشنبه‌ها و سه‌شنبه‌ها، ساعت 16 تا 18

مکان:
خانه خلاق فحوا: قم، بلوار جمهوری، خیابان حافظ.


مزایا:
- هنرجو در صورتی که دوره مقدماتی و پیشرفته را با موفقیت بگذراند، به‌عنوان انیماتور به تیم تولید بازی‌سازی معرفی می‌شود.
- اعطای مدرک معتبر وزارت فرهنگ و ارشاد و باشگاه هنر اسلامی یونسکو


شهریه کارگاه:
2,800,000 تومان

+ تخفیف ویژه دانشجویان
+تقسیط شهریه


مدرسه اسلامی هنر
با همکاری خانه خلاق فحوا

#بازی #بازی_سازی # گیم_پلی #مدرسه_اسلامی_هنر

image

حامد دستفروشان  
 منتور توسعه کسب و کار
2 سال قبل  قبل

سلام از علاقمندان به بازی دعوت می شود برای همکاری در یک رویداد بازی محور در شهر تهران
علاقمندان در قالب تیم های سه نفره می توانند حضور پیدا کنند
علاقمندان مشخصات تیم خود را در پیام رسان های سروش ، ایتا ، بله ، تلگرام به شما ه 09126646353 ارسال نمایند.
توضیحات تکمیلی برای متقاضیان ارسال می شود.
متقاضیان مشاوره رایگان در خصوص راه اندازی کسب و کار دریافت می کنند.
#بازی
#رویداد
#استارتاپ
#دانشجو


📣چرا سریال بازی مرکب به این سرعت معروف شد؟

🔰همان‌طور که می‌دانید سریال بازی مرکب(Squid game) محصول کره جنوبی و در ژانر درام ساخته شده و مدتی است به شدت محبوب شده و در ۹۰ کشور دنیا به نمایش درآمده است اما سوال این است که این سریال به چه علت به این سرعت پیشرفت کرده است؟ این سریال به حدی محبوب شد که یکی از بازیگران زن این سریال (جونگ هو- یون) بعد از پخش این سریال دنبال‌ کنندگان بسیاری در اینستاگرام پیدا کرد به نحوی که بالاترین میزان دنبال‌ کنندگان را در بازیگران کره کسب کرده است. این متن حاوی اسپویل (بازگو کردن بخشی از این سریال) است، اگر این سریال را مشاهده نکردید توصیه می‌کنیم بعد از تماشای آن این متن را بخوانید.

🔹 موضوع سریال بازی مرکب
در این سریال، موضوع یک بازی ۶ مرحله‌ای است که در ازای بازی آن به شرکت‌کنندگان مبلغ کلان (۴۵۶ میلیون دلار) تعلق می‌گیرد. در ابتدا هیچ‌کس نمی‌داند که تقاص بازندگی در این بازی مرگ است و هر نفر طمع پول وارد می‌شود اما در بازی اول مشخص می‌شود هر کس در هر مرحله ببازد خواهد مرد و نفرات آخر برنده این بازی صاحب جایزه بازی می‌شوند.

🔹در ابتدای سریال با نقش اول سریال آشنا می شویم مردی که در شرایط مالی بسیار بدی قرار دارد از همسرش جدا شده و دارای دختری ۱۰ ساله است که توان به سرپرستی او را ندارد. همسر این مرد ازدواج مجدد کرده و بازیگر این سریال متوجه می‌شود هرچه زودتر باید شرایط مالی‌اش را بهبود دهد در غیر این‌صورت تا سال آینده اگر نتواند حضانت دخترش را بگیرد دخترش با مادر و ناپدری‌اش به آمریکا مهاجرت خواهد کرد. سایر شرکت کنندگان در این بازی نیز دارای مشکلات مالی بزرگی هستند که در دنیای معمولی نمی‌توانند آن‌ها را حل کنند.

شاید برایتان جالب باشد: پخش آنلاین سریال بازی مرکب در فیلیمو

نکات جالب سریال که باعث معرفیت آن شد
یکی از مهم‌ترین علت‌های معروف شدن این سریال به تصویر کشیده شدن تاثیری است که پول روی شخصیت انسان‌ها می‌گذارد جوری‌که حتی نسبت خونی در آن بی‌معنی است. حتی بنیان‌گذار این بازی‌ها (پیرمرد شماره ۱) پسرش (بازیکن شماره ۴۵۶) را در کودکی به علت درگیر شدن داخل این بازی رها کرده بود و بعدها پسرش را وارد همین بازی کرد و جانش را در معرض خطر قرار داد و خود نیز از این موضوع لذت می‌برد.
از دیگر نمونه‌های تاثیر پول روی شخصیت انسان که به کررات در این سریال به آن پرداخته شده است می‌توان به این مورد اشاره کرد: یکی از بازیکنان این مسابقه (شرکت‌کننده ۴۵۶) با شخصی که در کودکی خود هم‌بازی بودند و تا حدی به او مدیون بوده است مواجه می‌شود اما مشاهده می‌کند با وجود آنکه دوست کودکی‌اش موفق به حدس یکی از بازی‌ها از پیش شده است موضوع آن را به او نمی‌گوید. اتفاقا در همین بازی‌ جان او به خطر می‌افتد و متوجه می‌شود شخصیت دوست قدیمی‌اش چنان تغییر کرده که حتی برای رسیدن به پول حاضر نیست کوچکترین کمکی به کسی که بیشتر از ۲۰ سال می‌شناسد بکند.

🔹اگر به سریال های کره ای علاقمند هستید، میتوانید در وب سایت فیلیمو نمونه های بیشتری را تماشا کنید.
یکی از اصلی‌ترین دلایل به شهرت رسیدن این سریال: تاثیر پول خیلی زیاد و خیلی کم بر انسان
انتهای سریال متوجه می‌شویم که صاحب اصلی بازی پیرمرد بازیکن شماره یک است و به پسرش (بازیکن ۴۵۶) توضیح می‌دهد که به خاطر پولداری زیاد و بیماری‌اش و درخواست برای هیجان بیشتر این بازی را راه انداخته است! او در جایی از سریال می‌گوید هم افراد فقیر و هم افراد پولدار هیجانی در زندگی خود ندارند و به این صورت می‌خواسته به زندگی خود هیجان بیاورد. این بیان‌گر یک فاصله طبقاتی بزرگ است.

درس بزرگ دیگری که در این سریال نشان می‌دهد این است که انسان‌ها در هنگام قرارگیری در شرایط سخت برای بقا نه تنها دوستی‌های خود را از یاد می‌برد بلکه می‌تواند به کارهای وحشتناکی دست بزند و طمع برای قدرت و پول زیاد می‌تواند انسان‌ها را به چنین موجوداتی تبدیل کند. گرچه در این سریال شاهد افرادی بودیم که نگذاشتند این محیط روی آن‌ها تاثیر بگذارد و در نتیجه توسط محیط از بین رفتند.

🔹همچنین این نکته قابل تامل که افراد نیازمند تا چه حد حاضر به تحمل حقارت شدند در این سریال بسیار مورد بحث قرار گرفت، در صحنه‌های بسیاری شاهد این موضوع بودیم، از بازیکنی گرفته که مغازه کوچک مادرش را در گرو بدهی‌های قمارش گذاشت هنگامی که مادرش تصور می‌کرد برای تحصیل خارج از کشور است تا مادری که تازه زایمان کرده بود و حتی اسم کودکش را انتخاب نکرده بود اما برای جبران بدهی‌هایش به فردی تبدیل شد که شبانه قصد گرفتن جان افراد دیگر را داشت.


نکاتی که از چشم دور ماندند و در انتها بیننده توانست مفهوم آن‌ها را درک کند هر تماشاگری را مجذوب خود کرد. بعنوان مثال در سریال بازی مرکب تمامی بازی‌ها پشت تخت‌های خوابگاه طراحی شده بود و بازیکن‌ها در صورت جا به جایی تخت‌ها می‌توانستند آن‌ها را بینند. در سکانسی دیگر به دلیل کارگروهی قوی‌تر درگروهی با توانایی جسمی ضعیف‌تر به‌ کمک تجربیات پیرمرد شماره ۱ در طناب‌کشی این گروه برنده شدند، وقتی دقت کنید می‌بینید بعد از این بازی وقتی بازیکنان از خستگی دراز کشیده بودند به دستبند دست پیرمرد ۱ قفلی وصل نشده است که در صورتی‌که در بازی باختند بتواند خود را نجات دهد چون او جز برگزارکنندگان است! همچنین یک پلیس که برادرش گم شده بود و توانست در این سازمان نفوذ کند وقتی در پرونده‌های شرکت‌کنندگان دنبال نام برادرش می‌گشت در تصویر دیده شد پرونده‌ها از شماره ۲ شروع شده‌اند که یعنی شماره ۱ چون برگزارکننده است آن‌جا پرونده ندارد. همین پلیس توسط برادرش که یکی از برگزارکنندگان بود کشته شد که نشان می‌داد انسانیت در چه حد در این افراد از بین رفته است.
منبع خبر:
www.digiato.com
#اخبار_تکنولوژی #بازی مرکب

image

♨️۳۲ میلیون ایرانی کاربر بازی‌های رایانه‌ای هستند / ۴۶ درصد بازی‌ها بومی است

🔰جواد راستی، مدیر مرکز صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان و دبیر ششمین کنفرانس بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها، با بیان اینکه شاخه بازی‌های رایانه‌ای به دلیل تنوع خود از منظر پژوهشی رشته‌های دانشگاهی زیادی را با خود درگیر می‌کند، گفت: در همین راستا کارگروهی در سال ۹۲ در دانشگاه اصفهان تشکیل و از سال ۹۵ نیز مرکز نوآوری تخصصی صنایع سرگرمی دانشگاه نیز تأسیس شد و از آن زمان تا امروز برنامه‌های مختلفی را برگزار کرده است.

🔰وی افزود: آموزش و پژوهش از جمله اقدمات مرکز تخصصی نوآوری صنایع سرگرمی است و از سال ۹۸ نیز یک دوره کارشناسی به صورت مشترک با دانشگاه کنیانگ کره جنوبی برگزار می‌شود.


🔰معاون پژوهشی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به برگزاری ششمین کنفرانس بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای از وجود ۳۲ میلیون کاربر ایرانی برای این بازی‌ها خبر داد و گفت: ۴۶ درصد از بازی‌هایی که کاربران ایرانی استفاده می‌کنند، بازی‌های بومی ایران است.


🔰به گزارش خبرنگار ایکنا، نشست خبری آنلاین ششمین کنفرانس بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها، ۲۶ بهمن‌ماه برگزار شد.

🔰در این نشست حامد نصیری، معاون پژوهشی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نیز با بیان اینکه در جهان بیش از دو میلیارد بازیکن بازی‌های رایانه‌ای در جهان وجود دارد، گفت: آمار‌های بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نشان می‌دهد حدود ۳۲ میلیون نفر روزی ۹۳ دقیقه بازی کرده‌اند. از این منظر ما بازی را یک رسانه به شدت تعاملی می‌بینیم.

🔰وی بیان کرد: گردش مالی بازی‌های رایانه‌ای ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۸ بوده و نزدیک به چهار هزار بازی روی گوگل پلی داریم و با احتساب بازی‌های قدیمی و جدید بالغ بر میلیون‌ها بازی نیز وجود دارد. از این منظر نیز ما بازی را یک صنعت می‌دانیم.

🌐منبع خبر: iqna
#خبر #اخبار #بازی #ویدیوگیم #بنیادملیبازیهایرایانهای