چه نکاتی در نوشتن متن تجربه کاربر حیاتی است؟ قبل از نوشتن بدانید «هدف» چیست قبل از نوشتن از مسیر کاربر باخبر شوید (کجا، چطور، در چه صورتی، کِی پیام را دریافت میکند؟) ساده بنویسید کوتاه بنویسید (مگر مجبور شوید) از نوشتن متنی که کژتابی یا دوگانگی معنایی دارد پرهیز کنید از نوشتن کلماتی که بار منفی دارند، منعکننده هستند، اخطاری هستند، هشداردهنده بهنظر میرسند پرهیز کنید یکپارچه بنویسید (بخشهای مختلف محصول نباید از نظر کلامی و ساختار جملهبندی ساز خودشان را بزنند) اصطلاحات تخصصی را فراموش کنید چیزهایی بنویسید که به کاربر احساس تعامل و ارادهمندی را منتقل میکند تاریخهای نزدیک را با عدد نشان ندهید. (دیروز، امروز بهجای اعداد) نویسنده تجربه کاربر تنها نیست، گاهی میتوانید برای بیان بهتر مفهومهای پیچیده، از تصاویر هم کمک بگیرید (منظور تصاویرِ مثالی است)
نویسنده یو ایکس با چه کسانی همکار است؟ ▪استراتژیست محتوا ▪طراح UI ▪طراح UX ▪برنامهنویسان ▪مدیران محصول
مهارتهای لازم در ux writing چیست؟؟؟ ✅توانایی درک استراتژی محتوای محصول ✅توانایی همکاری گروهی و تعامل با طراح UX ✅توانمندی در حدسزدن واکنش مخاطب (کاربر) به کلمات انتخابی ✅توانمندی در تشخیص موقعیتهای خاص (گاهی باید تصمیم بگیرد کوتاهی متن را فدای رساندن مفهومِ ضروری کند یا برعکس) ✅توانایی رساندن پیام در کوتاهترین جملات ✅توانایی تشخیص اینکه گفتن چه چیزی حیاتی است و گفتن چه چیزی لازم نیست ✅توانایی بهرهگیری از نرمافزارهای مناسب طراحی
یو ایکس رایتر چه چیزی مینویسد؟ ✔متن دکمهها ✔پیغامهای خطا ✔صفحات Empty state ✔صفحات No Result ✔صفحات Callback بانک ✔صفحه ثبتنام ✔صفحات خطا ✔صفحات Onboarding ✔متن پیامهای Notification ✔توضیحات آیکنهای Tab Bar ✔صفحه تنظیمات ✔منوی ناوبری ✔نوشتههای مودالها ✔اعلانها ✔راهنما ✔متن place holder ✔توصیهنامهها (Testimonial) ✔فرمها ✔صفحات فرود (Landing Page) ✔صفحه قیمتگذاری(Pricing Page)
مأموریت یو ایکس رایتر بهعبارت دیگر نویسنده یو ایکس (ux writer) قلم میچرخاند تا مسیر تعیینشده توسط طراح UX را برای کاربر هموارتر کند. هیچ چیز اضافه و دکوری نباید مانع از طی مسیر کاربر در سناریوی طراحیشده توسط طراح UX شود. اینجاست که نویسنده تجربه کاربر میباید ذهن مشارکتجویش را به کار بیاندازد.
یکی از صفحات را انتخاب کن