428 ساعت آموزش تخصصی در

آموزشـــــــــگاه روبرد

با اشتراک حرفه ای روبرد به همه آموزش ها دسترسی داشته باش!

برنامه نویسی نرم افزارهای کاربردی توسعه فردی
مشاهده آموزش ها
محمد جواد پورکاظمی
 عاشق دنیای تکنولوژی
10 ماه قبل  قبل

کاربرد های زبان سی شارپ
در اینترنت اشیاء
با استفاده از سی شارپ و کتابخانه‌های مورد نیاز برای IoT یا Internet of Things، می‌توانید برنامه های بر پایه IoT را توسعه دهید. دو بسته‌ای که باید برای توسعه اینترنت اشیاء با سی شارپ مورد استفاده قرار بگیرند عبارتند از:
System.Device.Gpio
Iot.Device.Bindings
برای توسعه پروژه های مبتنی بر اینترنت اشیاء که از سنسورهای متعددی استفاده می‌کنند،
#c یک زبان ایده‌آل به حساب می‌آید. از آنجایی که سی شارپ مستقیما می‌تواند از حافظه RAM استفاده کند، قدرت پردازش زیادی نیاز ندارد و نحو ساده‌ای دارد، می‌توان از آن در اینترنت اشیاء بهره برد.

در توسعه برنامه های ویندوز
یکی از بهترین گزینه‌ها برای توسعه برنامه های دسکتاپ، استفاده از سی شارپ است. با استفاده از Visual Studio می‌توانید از Windows Forms App برای توسعه برنامه های دارای GUI یا رابط کاربری گرافیکی برای دسکتاپ استفاده کنید.

البته از تکنولوژی WPF مخفف( Windows Presentation Foundation) نیز می‌توان برای توسعه برنامه‌های دارای رابط گرافیکی استفاده کرد و امکانات جدیدتر و ویژه‌تری را به شما ارائه می‌دهند؛ به عنوان مثال، با استفاده از WPF می‌توانید برنامه‌هایی با UI منعطف‌تر و قوی‌تر ایجاد کنید، در حالی که فرم‌های ویندوز این‌گونه نیستند و ساده ترند. به لحاظ امنیت و سرعت نیز WPF از فرم‌های ویندوز عملکرد بهتری دارد. غیر از این دو مورد می‌توانید با استفاده از Console Applications برنامه‌هایی را بنویسید که در محیط کنسول اجرا می شوند و فاقد هرگونه اجزای گرافیکی هستند. همچنین با استفاده از (UWP (Universal Windows Platform می‌توانید برنامه‌های Client را برای ویندوز 10 و 11 طراحی کنید.
در الکترونیک
سی شارپ همچنین به علت داشتن کتابخانه‌ها و کلاس‌هایی برای کار با انواع پورت‌های سخت‌افزاری و همچنین کار با انواع میکروکنترلرها از جمله Arduino و Raspberry Pi، کاربرد زیادی در حوزه الکترونیک دارد. حتی در حوزه رباتیک و برنامه‌نویسی برای آن‌ها می‌توانید از سی شارپ استفاده کنید.