428 ساعت آموزش تخصصی در

آموزشـــــــــگاه روبرد

با اشتراک حرفه ای روبرد به همه آموزش ها دسترسی داشته باش!

برنامه نویسی نرم افزارهای کاربردی توسعه فردی
مشاهده آموزش ها
محمد جواد پورکاظمی
 عاشق دنیای تکنولوژی
10 ماه قبل  قبل

انواع کاربرد های سی شارپ در حوزه های مختلف
هوش مصنوعی
یکی از شاخه‌های پرکاربرد هوش مصنوعی، یادگیری ماشین است. یادگیری ماشین یعنی کامپیوترها بتوانند بدون برنامه‌ای با دستورات واضح، چیزهای جدیدی را با استفاده از نمونه‌ها و تجربیات خود یاد بگیرند. یادگیری ماشین یا ML که مخفف Machine Learning است، در زمینه‌های گوناگون کاربرد دارد، مانند موتورهای جستجو، فیلتر کردن ایمیل‌های دریافتی، تشخیص چهره، تشخیص پزشکی و زبان شناسی. با استفاده از سی شارپ و بسته‌ی نرم‌افزاری ML.Net می‌توانید با زبان سی شارپ و در حوزه یادگیری ماشین، برنامه‌نویسی کنید.

این بسته به زبان
#c و ++C نوشته شده است و در سال 2018 توسط مایکروسافت معرفی شد. مایکروسافت حتی در محصولاتش مانند ویندوز، بسته نرم‌افزاری آفیس و موتور جستجوی Bing از این کتابخانه استفاده کرده است. در حال حاضر، فقط سیستم‌های 64 بیتی می‌توانند از ML.Net استفاده کنند و حتما باید Net Core 3.0. را روی سیستم خود نصب کرده باشید تا بتوانید از آن استفاده کنید. ویژگی‌های ML.Net عبارتند از: Cross-Platform بودن، قابلیت اتصال #c به کتابخانه‌ی معروف Tensorflow، استفاده از هر نوع سیستم مدیریت پایگاه داده ی رابطه‌ ای (RDBMS) مانند Oracle ،SQLite ،PostgreSQL، قابلیت الگوسازی و یادگیری ماشینی خودکار و آموزش شبکه عصبی عمیق با GPU.
یکی دیگر از کاربردهای سی شارپ در هوش مصنوعی، مربوط به فریمورک Accord.Net است که در حوزه‌های متعددی به کار می‌رود، از جمله طبقه‌بندی، رگرسیون، خوشه‌بندی، کار با تصاویر و فایل‌های صوتی. این فریمورک کاملا با زبان سی شارپ نوشته شده است و برای اولین بار در سال 2010 منتشر شد



در توسعه صفحات وب
برای کدنویسی سمت سرور وبسایت‌ها با استفاده از سی شارپ، می‌توانید از تکنولوژی محبوب ASP.Net استفاده کنید. ASP مخفف Active Server Page است. برای کار با این فریمورک، باید ابتدا زبان سی شارپ را به خوبی یاد بگیرید، چون بسیاری از کدهای مورد استفاده در ASP.Net به زبان سی شارپ هستند. همچنین، پایگاه داده مورد استفاده، Microsoft SQL Server و وب سرویس مورد نیاز جهت اجرای صفحاتی که با ASP نوشته شده باشند، IIS می‌باشد. منحنی یادگیری دشوار و هزینه‌های بیشتر برنامه نویسی سمت سرور یک وب سایت با استفاده از ASP.Net از معایب این تکنولوژی است.