428 ساعت آموزش تخصصی در

آموزشـــــــــگاه روبرد

با اشتراک حرفه ای روبرد به همه آموزش ها دسترسی داشته باش!

برنامه نویسی نرم افزارهای کاربردی توسعه فردی
مشاهده آموزش ها
محمد جواد پورکاظمی
 عاشق دنیای تکنولوژی
10 ماه قبل  قبل

انواع کاربرد های سی شارپ در حوزه های مختلف
در برنامه نویسی موبایل
زامارین (Xamarin) یک فریمورک از زبان
#c است و مشابه فلاتر (Flutter) و React Native برای توسعه برنامه‌های چندسکویی یا Cross-Platform استفاده می‌شود. یعنی کافیست فقط یک بار برنامه را بنویسید و برای دستگاه های مختلف خروجی بگیرید و دیگر نیازی نیست برنامه‌ی نوشته شده را برای هر پلتفرم بازنویسی کنید. با استفاده از این فریمورک هم می‌توان برای دستگاه‌های اندروید و هم دستگاه‌های iOS برنامه نویسی کرد. البته به یاد داشته باشید برای این که بتوانید برای دستگاه های iOS برنامه بنویسید و خروجی بگیرید، باید حتما از دستگاهی استفاده کنید که سیستم عامل MacOS روی آن نصب شده باشد. زامارین می‌تواند در هر پلتفرمی که استفاده می‌شود، با ویژگی‌های برنامه‌های Native آن پلتفرم، سازگاری خوبی پیدا کند. حتی سخت افزار و سنسورهای هر پلتفرمی توسط زامارین به راحتی پشتیبانی می شود. زامارین کتابخانه‌های متعددی جهت توسعه برنامه‌های موبایل دارد.
زامارین برای اولین بار توسط گروهی از توسعه دهندگان مطرح شد که هدف آنها برنامه نویسی چند سکویی بر مبنای Net. بود. اولین بار چنین موضوعی در سال 2001 مطرح شد و کمپانی زامارین سال 2011 تاسیس شد. مایکروسافت در سال 2016 زامارین را خرید و آن را مجانی و Open Source به Visual Studio اضافه کرد.
زامارین معایبی نیز دارد از جمله اینکه برنامه‌های توسعه داده شده، حجم بالایی دارند. به نسبت پلتفرم‌های دیگر جامعه توسعه دهندگان آن کوچکتر است و همچنین، در صورتی که قصد توسعه بازی‌هایی با گرافیک سنگین را دارید استفاده از زامارین توصیه نمی‌شود.