#یک_فنجان_تفکر 11 پست

#یک_فنجان_تفکر ☕️


چگونه سطح فکری و فرهنگی خودمون ارتقا بدیم؟

1- انعطاف پذیری توی زمینه‌های مختلف مخصوصا توی روابط عاطفی
2- ریسک پذیری منطقی
3-تشکیل یک فضای کاری و زندگی آروم برای طبقه بندی مسائل
4- حرف زدن با الگوهای زندگی مثل والدین
5- گوش کنید! سعی کنید بیشتر از حرف زدن گوش کنید.
6-  سطح ارتباطات و مهارت  ارتباطی خودتون تقویت کنید.
7- افق دید خودتون در مورد مسایل مختلف وسیع کنید.
8 - دانش خودتون در مورد زبان مادری بیشتر کنید و اصطلاحات غیر ادبی از میان گفتگوها روزمره خارج کنید این کار حتی نیازه که به یک زبانی، غیر از زبان مادری مسلط باشید.
9 - از تجاوز افراد به حریم شخصیتون محافظت کنید، هر شخصی.
10 - سعی کنید در یک مهارت متخصص شوید.


#یک_فنجان_تفکر ☕️

چگونه سطح فکری و فرهنگی خودمون ارتقا بدیم؟

1- انعطاف پذیری توی زمینه های مختلف مخصوصا توی روابط عاطفی
2- ریسک پذیری منطقی
3-تشکیل یک فضای کاری و زندگی آروم برای طبقه بندی مسائل
4- حرف زدن با الگوهای زندگی مثل والدین
5- گوش کنید! سعی کنید بیشتر از حرف زدن گوش کنید..
6-  سطح ارتباطات و مهارت  ارتباطی خودتون تقویت کنید
7- افق دید خودتون در مورد مسایل مختلف وسیع کنید
8 - دانش خودتون در مورد زبان مادری بیشتر کنید و اصطلاحات غیر ادبی از میان گفتگوها روزمره خارج کنید این کار حتی نیازه که به یک زبانی ,غیر از زبان مادری مسلط باشید
9 - از تجاوز افراد به حریم شخصیتون محافظت کنید،هر شخصی...
10 -  سعی کنید در یک مهارت متخصص شوید.


#یک_فنجان_تفکر ☕️

همیشه بگوئید من برنده خواهم شد. 👌🏻

هنگام رقابت با دیگران به خود بگوئید "من از بهترینها هستم". فکر کردن به موفقیت ذهن شما را عادت می دهد تا برنامه هایی طراحی کنید که منجر به موفقیت می شوند و فکر شکست دقیقا بر عکس عمل می کند.

مرتبا به خود یاد آوری کنید که شما از آنچه که فکر می کنید بهتر هستید.افراد موفق از آسمان نیامده اند. برای موفقیت نیازی به نبوغ خارق العاده نیست. هیچ چیز اسرارآمیزی هم در مورد آن وجود ندارد. به شانس هم ربطی نداره.

افراد موفق، جماعت عادی هستند که فقط باور به خویشتن و اعتقاد به اعمال خویش را در خود پرورش داده اند. هرگز تحت هیچ شرایطی خودتان را به بهای اندکی نفروشید. باورهای بزرگ داشته باشید. میزان موفقیت شما، بستگی به میزان اعتقادتون داره. با اهداف کوچک، انتظار دستاوردهای بزرگ نداشته باشید. به اهداف بزرگ فکر کنید تا به نتیجه های بزرگ برسید. فقط آن چیزی را در ذهنتان راه بدهید که دوست دارید اتفاق بیافتد

#آنتونی_رابینز


#یک_فنجان_تفکر ☕️

کتاب بخوانیم

🔹اگر 1 جلد کتاب بخوانید ممکن است به کتاب خواندن علاقه مند شوید.

🔸اگر 2 جلد کتاب بخوانید حتما به کتاب خواندن علاقه مند می شوید.

🔹اگر 3 جلد کتاب بخوانید به فکر فرو می روید.

🔸اگر 4 جلد کتاب بخوانید در خلوت با خودتان حرف می زنید.

🔹اگر 5 جلد کتاب بخوانید سیاهی ها را سفید و سفیدی ها را سیاه می بینید.

🔸اگر 6 جلد کتاب بخوانید نسبت به خیلی عقاید و نظرات بی باور میشوید و به توده های مردم و باورهایشان خشم می گیرید.

🔹اگر 7 جلد کتاب بخوانید کم کم عقاید و نظرات جدید پیدا می کنید.

🔸اگر 8 جلد کتاب بخوانید در مورد عقاید جدیدتان با دیگران بحث می کنید.

🔹 اگر 9 جلد کتاب بخوانید در بحث ها یتان کار به مجادله می کشد.

🔸اگر 10 جلد کتاب بخوانید کم کم یاد می گیرید که با کسانی که کمتر از ده جلد کتاب خوانده اند بحث نکنید.

🔹 اگر 100 جلد کتاب بخوانید دیگر با کسی بحث نمی کنید و سکوت پیشه می گیرید.

🔸اگر 1000 جلد کتاب بخوانید آن وقت است که یاد گرفته اید دیگر تحت تاثیر مکتوبات قرار نگیرید و با مهربانی در کنار دیگر مردمان زندگی می کنید و اگر کمکی از دستتان بر بیاید در حق دیگران و جامعه انجام میدهید و در فرصت مناسب سراغ کتاب هزار و یکم می‌روید ...


#یک_فنجان_تفکر ☕️


قانون پارکینسون چیست؟

چرا وقتی انجام پروژه‌ای را یکساله تعریف می‌کنیم، در یک سال انجام می‌شود و اگر همان را هشت ماه تعیین کنیم در هشت ماه انجام می‌شود؟

چرا وقتی برای انجام كاری يكساعته سه ساعت وقت داريم انجام آن سه ساعت طول می كشد؟

پاسخ همه این سوالات در "قانون پارکینسون" نهفته است: بر اساس قانون پارکینسون در مدیریت، "ذهن، کار را به مدت زمانی که به آن اختصاص داده شده کش می‌دهد"؛

در واقع می‌توان این‌گونه بیان کرد، براساس قانون پارکینسون:

وقت بیشتر = اتلاف وقت بیشتر
کارمند بیشتر = بیکاری بیشتر
دخل بیشتر = خرج بیشتر

لذا به ‌عنوان مدیر، مهم است بتوانیم بر قانون پارکینسون غلبه کنیم که مهم‌ترین تکنیک برای غلبه بر آن نیز گزاره زیر است: "تعیین مهلت زمانی و ضرب‌الاجل معقول، و پایبندی به انجام کارها در زمان تعیین شده‌."