#مشتری 4 پست

محمدمهدی مسائلی  
 کارشناس حقوق | شاعر و نویسنده | کارشناس بازار های مالی
8 ساعت قبل  قبل

#آینده_وکالت

با وجود #قانون_تسهیل، #هوش_مصنوعی، #بلاکچین و غیره مشاغل حقوقی با چالش های مختلفی رو به رو شده‌اند.

🔻 اینکه آیا اساساً وکالت یک کسب و کار تلقی می‌شود یا خیر؛ هنوز هم محل اختلاف است.

▫️ اگر وکالت را کسب و کار حساب کنیم؛ اغلب آموزه های ما دچار تحول خواهد شد تا جایی که ما دیگر با #موکل سر و کار نداشته و #مشتری جای او را خواهد گرفت...

▫️ با ظهور فناوری های جدیدی چون هوش مصنوعی، باید به این سوال نیز جواب داد که: «آیا در آینده شغلی به نام وکالت وجود خواهد داشت؟»

⭕ از شما عزیزانِ جامعه بزرگ عدالت پرور و دادخواه حقوقی تمنا دارم نظرات خود را درباره آینده وکالت بنویسید تا اندیشه های شما رهنمود مسیر حقوق‌خواندگانِ جوان باشد...

image

پنج حقیقت درباره شما و مشتری شما

۱. مشتری رییس است.

تمام چیزهای که متعلق به شماست با پول مشتری تهیه شده است. هر ترفیعی که در تمام طول زندگی به دست می آورید با پول مشتری میسر شده است

۲. مشتری سود‌آور است.

مشتری تنها غازی است که تاابد هر روز یک تخم طلا می گذارد ،بنابراین باید مراقب او باشید. به مشتری تازه کمی بیشتر سرویس بدهید،چون انها بهترین مخاطبان شما برای فروش بیشتر خواهند بود.

۳. باید خود را به‌جای مشتری بگذارید.
هر روز ده دقیقه را به فکر کردن درباره ی این که چگونه خود را جای مشتری بگذارید اختصاص دهید. به حرف های مشتری خود گوش کنید. از آن ها سوال هایی بپرسید؛ به چشمان آنها نگاه کنید.

۴. چرا مشتری ها شما را ترک می‌کنند.
سه درصد محل زندگی خود را عوض می کنند.
پنج درصد دوستی های دیگری ایجاد می‌کنند.
نه درصد به دلایل رقابتی ما را ترک می‌کنند.
چهارده درصد به دلیل عدم رضایت از محصول، دیگر محصول ما را نمی‌خرند.
شصت و هشت درصد به دلیل بی‌تفاوتی فروشندگان و کارمندان هستند.

۵. شما فقط وظیفه فروشندگی ندارید.
اگر مشتری نباشد، تجارتی در کار نخواهد بود به همین سادگی. برای مشتری‌ها قابل اعتماد باشید.

#مشتری


سيستم بازخورد گرفتن از مشتريان و كاركنان را با يكديگر تركيب كنيد.

معمولا شركت ها از مشتريان در مورد كالاها و خدمات خود بازخورد مي‌گيرند. ولي معدود شركت‌هايي همان سوالات را از كاركنان خود مي‌پرسند. این از دست دادن یک فرصت استثنائی است. شهود زیادی می تواند از مربوط کردن سیستم بازخوردهای مشتریان و کارکنان بدست بیاید بویژه در زمانی که دیدگاه کارکنان و مشتریان با یکدیگر همگرا نیست.

اگر از مشتریان خود می‌پرسید: "آیا مشکل شما حل شد؟" یا "آیا ما توانستیم مشکل شما را به راحتی حل کنیم؟" از کارکنان تان همزمان بپرسید" آیا توانستی مشکل مشتری را حل کنی؟" یا " آیا منابع و ابزارهای لازم را برای حل مشکل مشتری در اختیار داشتی؟".

توجه به ترکیب پاسخ‌ها به این سوالات شهود جدیدی در مورد مشتریان به شما خواهد داد. همینطور مدیران می‌توانند از این داده‌ها استفاده کنند تا نیروی انسانی خود را بهتر هدایت کنند، دسترسی‌های بیشتری به ابزارها، منابع و اطلاعات مورد نیاز برای حل مشکلات مشتریان فراهم کنند و کارکنانی را که پتانسیل‌های رهبری و ایده های نوآورانه دارند، شناسایی کنند.

ترکیب این دو سیستم یک حلقه یادگیری قدرتمندی در سازمان ایجاد می‌کند و باعث می‌شود تا کارکنان، بیشتر درگیر کار شوند و شرکت با سرعت بیشتری به نیازها و انتظارات در حال تغییر مشتریان پاسخ دهد.

برگرفته از کتاب:Listen to Your Employees, Not Just Your Customers
نویسنده: Beth Benjamin


#مشتری


❇️معرفی تعدادی از شاخص های سنجش عملکرد در حوزه مشتری :

امتیاز ترویج مشتری:
مشتریان به سه دسته تقسیم می شوند:
👈 ترویج دهنده (آن دسته از مشتریان راضی که در هر شرایطی از شما خرید می‌کنند)
👈مشتریان منفعل(آن دسته از مشتریانی که از شما راضی هستند، ولی از خرید رقبای شما نیز اجتناب نمی‌کنند)
👈مشتریان مخالف و ناراضی (آن دسته از مشتریانی که از شما ناراضی هستند و به برند شما صدمه وارد می‌کنند)
نرخ حفظ مشتری
شاخص میزان رضایت مشتری
امتیاز میزان سوددهی مشتری
ارزش طول عمر مشتری
نرخ گردش مالی مشتری
میزان تعامل مشتری
شکایات مشتری

#ارزیابی_عملکرد
#شاخص
#مشتری