توییتر؛ آسیبپذیر در برابر بایکوت تبلیغاتی
👁🗨 از ایلان ماسک درباره احساسش نسبت به شرکتهایی پرسیده شد که تبلیغاتشان را از ایکس بیرون کشیدهاند؛ او در پاسخ گفت: «اگر کسی میخواهد سعی کند که من را تهدید کند، برود به جهنم!»
👁🗨 تبلیغدهندگان نگرانی جدی درباره انتشار محتوای ناخوشایند روی این پلتفرم دارند. شبکههای اجتماعی برای گفتن «بروید به جهنم» نسبت به رسانههای جریان اصلی آزادی عمل بیشتری دارند. در حالی که یک شبکه تلویزیونی بیشترین درآمد تبلیغاتیاش را از کمتر از صد مشتری بزرگ به دست میآورد، شبکههای اجتماعی میتوانند میلیونها مشتری کوچک داشته باشند.
👁🗨 در اول دسامبر والمارت اعلام کرد که به دنبال نتایج ضعیف تبلیغاتش روی ایکس، این پلتفرم را ترک کرده است. این اتفاق تاثیر شدیدی بر جریان درآمدی ایکس داشته است. در ماه سپتامبر ایلان ماسک گفت که تجارت تبلیغات ایکس در آمریکا تا ۶۰ درصد کاهش یافته است. تبلیغدهندگان در دیگر مناطق احتمالا تحتتاثیر جنگهای فرهنگی ماسک قرار گرفتهاند.
#دنیای_اقتصاد #توییتر #ایکس