1402·دانشگاهی و فنی مهندسی-مهندسی صنایع·دقیقه10

مدیریت زنجیره تامین: مسائل در scm

  • نوع ویدئو: ویدئو خارجی
  • ارائه دهنده : Eddie Davila
  • بازدید 8

80%

جهت مشاهده ویدئو ابتدا وارد شوید ورود
مدیریت زنجیره تامین: مسائل در scm

توضیحات:

زنجیره تامین به ترتیب مراحل و فرایندهایی اطلاق می‌شود که یک محصول یا خدمت از زمان تولید یا ایجاد تا زمان رساندن به مصرف‌کننده یا مشتری، از مراحل مختلف عبور می‌کند. این مفهوم در زمینه‌های مختلف از جمله صنعت، تولید، خدمات، فروش، و حتی مواردی مانند مواد غذایی، پزشکی، فناوری اطلاعات، و حمل و نقل به کار می‌رود.

زنجیره تامین شامل مراحل زیر می‌شود:

تأمین مواد اولیه:

در این مرحله، مواد اولیه برای تولید محصول تأمین می‌شود. این مواد می‌توانند از تامین‌کنندگان مختلف، کشاورزان، یا تولیدکنندگان دیگر باشند.
تولید:

مرحله تولید شامل فرایند تبدیل مواد اولیه به محصول نهایی است. این مرحله ممکن است شامل فرآیندهای تولید، مونتاژ، و غیره باشد.
توزیع:

در این مرحله، محصولات از محل تولید به نقاط فروش یا مراکز توزیع منتقل می‌شوند. این شامل فرآیندهای حمل و نقل، انباردهی، و توزیع نهایی به مشتریان است.
فروش و بازاریابی:

مرحله فروش شامل فعالیت‌های بازاریابی، فروش مستقیم به مصرف‌کننده یا به فروشندگان عمده فروش (عرضه به کسانی که در زنجیره تامین بعدی قرار دارند) می‌شود.
خدمات پس از فروش:

این مرحله شامل خدمات پس از فروش می‌شود که ممکن است شامل تعمیر و نگهداری، تحویل قطعات یدکی، و مشاوره به مشتریان باشد.
زنجیره تامین به عنوان یک مفهوم اساسی در مدیریت کسب و کارها به منظور بهینه‌سازی فرآیندها، کاهش هزینه‌ها، افزایش کیفیت، و افزایش رضایت مشتریان مورد استفاده قرار می‌گیرد. از ابزارها و تکنیک‌های مدرن اطلاعاتی و فناوری اطلاعات برای بهبود این زنجیره‌ها استفاده می‌شود.

نظر
ویدئوهای مشابه