💢💢 مثالهای واقعی از استفاده از BI در کسبوکارها
۱.شرکت HelloFresh گزارشدهی بازاریابی دیجیتالی را در رأس کار خود قرار داد تا تبدیلات را افزایش دهد
مشکل: گزارشدهی بازاریابی دیجیتالی وقتگیر، دستی و ناکارآمد بود.
راه حل: برای شرکت مواد غذایی HelloFresh راه حل هوش تجاری متمرکز توانست روزانه 10 تا 20 ساعت کاری را برای تیم تحلیل بازاریابی ذخیره کند زیرا فرآیندهای گزارشدهی را بصورت خودکار انجام داد. همچنین به تیم بازاریابی بزرگتر قدرت داد تا کمپینهای بازاریابی دیجیتالی منطقهای و انفرادی را به راه بیندازد.
شرکت HelloFresh براساس تحلیل انبوه رفتار مشتریان سه شخصیت خرید را ایجاد کرد. توانایی مشاهده و ردیابی دادههای زمان واقعی به این معنا است که تیم میتواند به رفتارهای مشتریان واکنش نشان دهد و کمپینهای بازاریابی را بهینه کند. در نتیجه آنها با افزایش نرخ تبدیل و بهبود بقای مشتریان مواجه میشوند.
۲.شرکت REI نرخ عضویت در خرده فروش تعاونی را افزایش داد
مشکل: دشواری در ردیابی معیارهای عضویت با 90 تترابایت داده
راه حل: در این مثال خرده فروشی تعاونی REI از بستر هوش تجاری برای تحلیل عضویت در تعاونی استفاده میکند. اعضای تعاونی برای بیش از 90 درصد از خریدهایش از حساب کاربری REI استفاده میکنند، بنابراین باید معیارهایی مثل اکتساب، بقا (حفظ) و فعالسازی مجدد ردیابی شوند. تمام این اطلاعات بیش از 90 تترابایت داده را تشکیل میدهد. توانایی تجزیه تمام این دادهها به این معنا است که تیمهای عملیاتی میتوانند مشخص کنند که آیا باید سرمایهگذاری بیشتری در خردهفروشی آجر و ملات انجام شود یا بر کسب تجربیات دیجیتالیِ اعضای شرکت سرمایهگذاری شود. این امر باعث رضایت بیشتر مشتری میشود و روابط مثبتی با برند برقرار میکند.
کلینتون فولر، رئیس بخش تحلیل پیشرفته و مشتریان در REI گفت: «با جذب اعضای جدید در سال 2017 شاهد چرخش کاملی بودیم»
این تیم همچنین از بستر BI برای تحلیل بخشبندی مشتریان استفاده میکند که به تصمیمگیری در زمینه روشهای حمل و نقل، مدیریت چرخه حیات اعضا و طبقهبندی محصولات کمک میکند.
۳.شرکت بطری سازی کوکاکولا بهرهوری عملیاتیاش را به حداکثر رساند
مشکل: فرآیندهای گزارش دهی دستی دسترسی به فروشهای زمان واقعی و دادههای عملیاتی را محدود میکردند
راه حل: تیم هوش تجاری کوکاکولا به گزارشدهی تمام فروشها و عملیات تحویل در شرکت میپردازد. این تیم به کمک بستر BI توانست فرآیندهای گزارشدهی دستی را به حالت خودکار دربیاورد و بیش از 260 ساعت در سال ذخیره کند – بیش از شش هفته کارِ 40 ساعته.
اتوماسیون گزارش و یکپارچه سازیهای دیگر سیستم تشکیلات باعث شد دادههای مربوط به مدیریت رابطه مشتریان (CRM) از طریق داشبوردهای موبایل به دستان تیمهای فروش برگردانده شوند؛ این داشبوردها اطلاعات بموقع و قابل اجرا و یک مزیت رقابتی متمایز را عرضه میکنند.
اجرای شخصی BI درواقع مشارکتهای کارآمد بین کاربران تجاری و IT را تقویت میکند و در نتیجه تخصص شرکتکنندگان را به حداکثر میرساند. تحلیلگران و IT میتوانند بر استراتژی تصویر بزرگ و ابداعات طولانی مدت مثل مدیریت داده تشکیلات تمرکز کنند، تا تحقیق و گزارشدهی دستی.
۴.شرکت چیپوتل یک نمای یکپارچه از عملیات رستوران ایجاد کرد
مشکل: منابع داده مختلف مانع از آن شدند که تیمها یک نمای یکپارچه از رستورانها داشته باشند.
راه حل: شرکت غذای مکزیکی چیپوتل یک رستوران زنجیرهای آمریکایی با بیش از 2400 مکان در سراسر دنیا است. چیپوتل راهحل BI سنتیاش را با یک بستر BI سلفسرویس مدرن جایگزین کرد. این کار موجب شد این شرکت یک نمای متمرکز از عملیات بوجود آورد، به گونهای که توانست اثربخشی عملیاتی رستوران را در یک مقیاس ملی ردیابی کند.
حالا که کارکنان دسترسی بیشتری به دادهها دارند، سرعت تحویل گزارش برای پروژههای استراتژیک از سه ماه یکبار به ماهیانه تبدیل شده (سه برابر شده) و هزاران ساعت را ذخیره کرده است. زاک سیپل رئیس بخش هوش تجاری گفت: «این بلیطِ انتقال تمام معیارها و درک به مرحله بعدی بود».
منبع: وب رمز
🔎 #business_intelligence
🔎 #bi