استعدادت رو بشناس، شغل مناسبش رو پیدا کن!
اینجا تست بده، با مشاغل مختلف آشنا شو و مسیر شغلیت رو بساز!
چرا دانش آموزان از ریاضیات فراری هستند؟ علت فاصله گرفتن دانشآموزان از ریاضیات بیش از آنکه ناشی از دشواری ذاتی این علم باشد، به شیوههای نادرست آموزش آن بازمیگردد. در بسیاری از موارد، ریاضی بهصورت حفظی و مبتنی بر فرمولها آموزش داده میشود، بدون آنکه بر درک مفهومی تأکید شود (Bruner, 196. این رویکرد، در صورت نفهمیدن مطالب، زمینهساز ترس از اشتباه و تضعیف اعتمادبهنفس دانشآموزان میشود. ضعف در پایههای آموزشی، نبود پیوند میان مفاهیم ریاضی و کاربردهای روزمره، و شکلگیری باورهای منفی مانند «ناتوانی ذاتی در ریاضی» یا «انحصار این درس برای افراد نابغه»، این نگرش منفی را تشدید میکند. در نتیجه، ریاضیات به یکی از نخستین دروسی تبدیل میشود که دانشآموزان در آن احساس ناتوانی شناختی میکنند، حتی در حالیکه توانایی لازم را دارا هستند. با این حال، در صورت ارائهی آموزش مبتنی بر فهم، صبوری و معنا، ریاضیات میتواند به ابزاری مؤثر برای پرورش تفکر منطقی و تحلیلی و یادگیری معنادار تبدیل شود (Ausubel, 1968). ارائه دهنده: نیلوفر عظیمی