استعدادت رو بشناس، شغل مناسبش رو پیدا کن!
اینجا تست بده، با مشاغل مختلف آشنا شو و مسیر شغلیت رو بساز!
💡 چگونه یک استارت آپ را ارزشگذاری کنیم؟ ✅ارزش یک استارتآپ، موضوعي مجازی و شاید تا حدی یک تئوری است و تا زمانی که فردی براساس ارزش تعیین شده اقدام به سرمایه گذاری نکرده، به واقعیت تبدیل نمیشود. در واقع این کارآفرین نیست که قیمت را تعیین میکند، بلکه ارزش شرکت عددی است که هر دو طرفِ کارآفرین و سرمایهگذار به توافق میرسند و هر دو از آن راضی هستند. ✅ به عبارت سادهتر ارزش شرکت عددی است که معامله براساس آن انجام میشود. ارزش براساس یک فرمول نیست، بلکه ترکیبی از فرمول، معاملههای مشابه، تجربه و البته در نهایت ارزشی است که سرمایهگذاران آن را میپذیرند. ✅در ارزش گذاری استارت آپي كه هنوز درآمدی ندارد و حتی در برخی موارد، محصول آماده نیست، ارزشگذاری بسیار مشکل است. پارامترهایی که در اینگونه شركتها مورد توجه قرار میگیرند عبارتند از : 🚩 ماهیت ایده و شرایط بازار که ریسک رقابت و حضور موفق را کاهش میدهد. 🚩 آماده بودن نمونه محصول، این مورد ریسک فنی و تکنولوژی را کاهش میدهد. 🚩 کیفیت و کمیت تیم کارآفرینی، این مورد ریسک اجرا را کاهش میدهد. 🚩 داشتن روابط استراتژیک در بازار که ریسک بازاریابی را کاهش میدهد. 🚩داشتن فروش و یا تضمین فروش که ریسک فروش و درآمد را کاهش میدهد.
مجتبی کاشانی مقدم
حذف نظر
آیا از حذف این نظر اطمینان دارید؟