439 ساعت آموزش تخصصی در

آموزشـــــــــگاه روبرد

با اشتراک حرفه ای روبرد به همه آموزش ها دسترسی داشته باش!

برنامه نویسی نرم افزارهای کاربردی توسعه فردی
مشاهده آموزش ها
کسری دلاوری
 متولد آذربایجان غربی ـمیاندوآب
2 ماه قبل  قبل

کاربرد نرم افزار GISدر منابع آب:
سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) سیستمی است برای ثبت ، ذخیره ، کنترل ، بررسی ، نظارت و ارائه اطلاعات مکانی یا جغرافیایی در نظر گرفته شده است. نرم افزار های GIS تکنولوژی هایی هستند که به مشتریان اجازه می دهند از طریق شهود (کارهای ساخته شده توسط مشتری) اقدام به تجزیه و تحلیل اطلاعات مکانی ، تغییر اطلاعات در نقشه ها و پیامدهای هر یک از این وظایف نمایند.
GIS ابزاری موثر و کارآمد برای مدیریت ، ذخیره و نمایش داده های چند بعدی است که معمولاً توانایی مدیریت منابع آب را دارند. کاربرد GIS در منابع آب به طور خودکار در حال افزایش است. به منظور تأکید بر اهمیت سیستم های اطلاعات جغرافیایی در مدیریت منابع آب ، برنامه های کاربردی مربوط به این حوزه برای تحقیق و توسعه در آینده مورد خطاب قرار گرفته و محاسبه می شوند.

مبانی GIS در حال جمع آوری است و پس زمینه تاریخی توسعه GIS در دارایی های آب به راحتی قابل رد است. برنامه های فعلی GIS شامل آبهای زیرزمینی با نمایش هیدرولوژی سطحی ، نشان دادن آبرسانی و چارچوب فاضلاب ، نشان دادن آلودگی منبع طوفان و منبع غیر نقطه ای برای مناطق مركز شهر و كشاورزی و سایر كاربردهای مرتبط است.
موارد استفاده از GIS در منابع آب:

جمع آوری و مدیریت داده های مکانی – مکانی:

سیستم های داده جغرافیایی اطلاعات و سوابق مربوط به منابع آب را نگهداری می کنند. اطلاعات جمع آوری شده در مورد دارایی های آب در سرورهای مختلف جهان قرار داده می شود. به عنوان یک قاعده ، بخشی از داده ها به دلیل کار با اطلاعات جمع آوری شده توسط GIS انجام می شود. بنابراین معیارهای عظیم اطلاعاتی که با دارایی های آب شناسایی شده اند ، می توانند برای دستیابی به کمک GIS کنار گذاشته شوند.

image
image