آشنایی با ارزش های خبری
هر رویدادی را نمی توان خبر نامید، زیرا بسیاری از رویدادها ارزش انتقال به مخاطب را ندارند.
معیارها و شرایطی که در ماهیت یک رویداد موجودند و بر مبنای آنها می توان رویداد را ارزشیابی کرد ارزش های خبری نام دارند.
اهمیت این ارزش ها به دلیل آن است که خبرنگار را هم در سوژه یابی و تنظیم خبر یاری می دهد، هم به عنوان معیار مقایسه، ارزش گذاری و گزینش رویدادها برای انتشار توسط رسانه مورد استفاده قرار می گیرد.
1 - دربرگیری
2 - شهرت
3 - برخورد وتضاد
4 - تازگی
5 - عجیب واستثنا
6 - فراوانی تعدادومقدار
7 - مجاورت جغرافیایی
8 - مجاورت معنوی
نظر