🔴 زنی که می‌تواند هر چیزی را بفروشد

👈 هوآنگ وی، ملکه شبکه‌های اجتماعی چین است که تقریبا هر چیزی را می‌تواند به راحتی بفروشد و از این راه سالانه بیش از 4 میلیون دلار درآمد به دست بیاورد

💯 عجیب‌ترین چیزی که هوآنگ فروخته، یک موشک فضایی به قیمت 40 میلیون یوآن معادل حدود 6 میلیون دلار بود. او یک بار 1750 دستگاه خودروی شاسی‌بلند به مبلغ کل 337 هزار دلار را در عرض 7 دقیقه فروخت

💯 اوج هنر او، فروش محصولاتی به ارزش کل بیش از 3 میلیارد یوآن، معادل 424 میلیون دلار در روز مجردهای سال 2019 بود؛ رقمی که از تولید ناخالص داخلی برخی کشورهای کوچک هم بیشتر است

👈 هوآنگ هر روز عصر در شبکه‌های اجتماعی مختلف به صورت زنده حاضر می‌شود و ضمن گفتگو با طرفدارانش، محصولات مختلفی را معرفی می‌کند که هر کدام در همان روز بیش از چند میلیون دلار می‌فروشند

👈 ماه گذشته تعداد افراد حاضر در لایو هوآنگ به رکورد 37 میلیون نفر رسید که از تعداد بینندگان بسیاری از فیلم‌های پرفروش تاریخ سینما هم بیشتر است

🔵 خرید در لایو (Livestream shopping) روشی است که هوآنگ و خیلی دیگر از اینفلوئنسرهای شبکه‌های اجتماعی در پیش گرفته‌اند و پیش‌بینی می‌شود ظرف چند سال آینده به یکی از شبکه‌های اصلی بازاریابی و فروش در دنیا تبدیل خواهد شد

🔵 خرید در لایو در حقیقت ترکیبی از چهار استراتژی مختلف است: ویدیوها و چت‌های لایو، بازاریابی با کمک اینفلوئنسرها، شبکه‌های اجتماعی و تجارت الکترونیکی

🔵 میزان فروش در فروشگاه‌های فیزیکی که قبلا به دلیل گسترش نفوذ اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، کاهش یافته بود، امروزه با گسترش خرید در لایو در معرض خطر جدی قرار گرفته است؛ به خصوص این که شیوع کرونا باعث شد تا استقبال مردم از این روش خرید افزایش یابد. پیش‌بینی می‌شود میزان فروش‌های آفلاین در سال جاری میلادی حدود 20% کاهش پیدا کند