آموزش های تخصصی در

آموزشـــــــــگاه روبرد

با اکانت حرفه ای روبرد نامحدود آموزش ببین!

برنامه نویسی نرم افزار توسعه فردی
مشاهده آموزش ها
الهه سلیمانی
حقوق دانشگاه علامه طباطبایی }

اصطلاحی در روان‌شناسی اجتماعی به نام «اثر کانونی» وجود دارد که به تمایل ما برای بیش از حد برآورد کردن میزان تفکر دیگران در مورد ما یا توجه به ما اشاره دارد. واقعیت این است که هر کس آنقدر نگران مشکلات زندگی خود است که به ندرت، یا هرگز، زمان زیادی را صرف فکر کردن به زندگی ما می کند.

چند بار به دلیل ترس از قضاوت یا انتقاد، خود را کوچک کرده اید؟

من یک پوشه در لپ‌تاپم دارم که در آن پیام‌های تشویقی و نشاط‌بخش برای خودم ادامه می‌دهم. آنها مرا مستقر و متمرکز نگه می دارند. می‌خواستم یکی را به اشتراک بگذارم که اغلب به آن بازمی‌گردم زیرا مرتبط است: اجازه ندهید دیگران مانع موفقیت شما شوند. افراد زیادی وجود خواهند داشت که تصمیم خواهند گرفت شما نمی توانید کاری را انجام دهید. این افراد همه جا هستند و ممکن است در لحظه حال احساس کنند که تأثیرگذار هستند، اما با پیشرفت در سفر خود به این زودی اهمیتی نخواهند داد. این زندگی شماست، پس اجازه ندهید دیگران برای شما تصمیم بگیرند.

بسیاری از ما تمایل داریم که ایمن بازی کنیم زیرا از شکست خوردن یا طرد شدن می ترسیم. ما به خود می گوییم "من نمی توانم این کار را انجام دهم" یا "من به اندازه کافی خوب نیستم" یا "رقابت زیادی وجود دارد". من فکر می کنم این نشانه شجاعت و اعتماد به نفس است که به دنبال چیزی ترسناک، نامطمئن و دشوار بروید. بنابراین، اگر قلب شما به انجام کاری که واقعاً به آن اعتقاد دارید، میل دارد، آن را انجام دهید. اگر کار نمی کند، حداقل شما سعی کرده اید. از اشغال فضا نترسید. این قدرت را پیدا کنید که واقعاً باور کنید که متعلق به هر اتاقی هستید که وارد آن می شوید. آنچه شما باید بگویید به اندازه هر کس دیگری در آن اتاق مهم است. مهمتر از همه، به خود یادآوری کنید که اعتماد به نفس یک مهارت است. به صورت جهشی اتفاق نمی افتد. به آرامی در گام های کوچک کودک یاد می شود. هیچ شرمی وجود ندارد که خود را به روش های کوچک ابراز کنید. آگاهانه کار را هر روز انجام دهید تا زمانی که واقعاً باور کنید که متعلق به هر اتاقی هستید که وارد آن می شوید.

همان کاری را که برای دیگران انجام می‌دهید،برای خودتان انجام دهید. به بهترین ویژگی‌های خود فکر کنید، نقاط قوت خود را جشن بگیرید، خودتان را بخندانید، با چیزهایی رفتار کنید، شادی خود را پرورش دهید. نور مثبت شما به اطرافیانتان کمک می‌کند احساس کنند که به آنها اهمیت می‌دهید. فقط به یاد داشته باشید که هر از گاهی به همان شیوه ایثارگرانه که به دیگران خدمت می کنید، به خودتان خدمت کنید. برای اینکه واقعاً بهترین های خود را به دنیا بدهید، باید با خود به عنوان بهترین خود رفتار کنید.