آموزش های تخصصی در

آموزشـــــــــگاه روبرد

با اکانت حرفه ای روبرد نامحدود آموزش ببین!

برنامه نویسی نرم افزار توسعه فردی
مشاهده آموزش ها

💢چرا مردم جذب قمار، لاتاری و کلاهبرداری پانزی می‌شوند؟
رویافروشی در شرایط بد اقتصادی

▪️سایت‌های قمار با بهره‌گیری از درگاه‌های پرداخت داخلی، انواع طرح‌هایی که افراد را به سرمایه‌گذاری و کسب سود ثابت ماهانه دعوت می‌کنند (پانزی) و حالا هم یک سایت برای خرید بلیط‌های بخت‌آزمایی؛ نقطه اشتراک همه آنها در این است که رویای یک‌شبه پولدار شدن یا کسب سود بدون زحمت را به مخاطبان خود می‌فروشند.

💬علی‌اصغر سعیدی، جامعه‌شناس اقتصادی و استاد دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران:

در مورد انواع قرعه‌کشی و لاتاری، معمولا میزان تمایل در اقشار ضعیف‌تر جامعه بیشتر است. به ویژه زمانی که تبلیغات این سایت‌ها روی داستان‌ افراد برنده متمرکز می‌شود، افراد بیشتر به آزمودن آنها گرایش پیدا می‌کنند. اما مساله قمار فرق می‌کند و ممکن است دهک‌های بالای جامعه نیز به سمت آن کشیده شوند.

گرایش به قمار، طرح‌های پانزی و لاتاری، در جوامع مختلف با توجه به میزان توسعه‌یافتگی آنها می‌تواند تبعات متفاوتی داشته باشد. اما به طور کلی اگر میزان مشارکت افراد جامعه در این نوع بازی‌ها از حدی بیشتر شود، نشان می‌دهد که آنها برای رسیدن به اهداف خود راه آسانی در پیش ندارند.

▫️اینگونه گرایش‌ها در جامعه در حالی رواج یافته است که به موازات آن، کلاهبرداری و مالباختگی افراد نیز در حال افزایش است. چندی پیش، علیرضا بزرگمهری، کارشناس فناوری اطلاعات به تجارت‌نیوز گفته بود که در شرایط اقتصادی بد، همیشه احتمال فریب خوردن افراد وجود دارد.|

✍ تجارت‌نیوز