آموزش های تخصصی در
آموزشـــــــــگاه روبرد
با اکانت حرفه ای روبرد نامحدود آموزش ببین!
🔴▪️ نردبان وفاداری مشتری ✅ یک شرکت باید قادر باشد فروش یک باره را به رابطهای طولانی مدت و مثمرثمر تبدیل کند. هدف بازاریابی رابطهای، حفظ مشتریان موجود است زیرا جذب مشتریان جدید، ۶ برابر بیشتر از حفظ مشتریان قدیمی هزینه به دنبال دارد. ✅ نردبان وفاداری مشتری دربرگیرنده روابط وفاداری مشتریان به کسب و کار است. ۵ گام در نردبان وفاداری مشتری وجود دارد، که هر گام نشاندهنده یک نوع از مشتری بر اساس وفاداریاش به کسب و کار میباشد. 🔴 اهمیت نردبان وفاداری مشتری ✅ مفهوم نردبان وفاداری مشتری زیرمجموعه بازاریابی رابطهای و مدیریت برند است که با ایجاد روابط بلندمدت با مشتریان سروکار دارد. گفته میشود که هزینه جذب مشتریان جدید ۴-۶ برابر بیشتر از نگهداری مشتریان فعلی میباشد؛ ✅ از این رو، برای هر سازمانی ارزش دارد که مشتریان فعلی خود را راضی نگه دارد تا کسب و کار سودآورتری داشته باشد. بنابراین، نردبان وفاداری مشتری به سازمان کمک میکند تا استراتژی تعامل را هوشمندانه برنامهریزی کند تا مشتریان وسوسه شوند که از نردبان بالا بروند. 🔴 چه کار کنیم تا مشتریان از نردبان وفاداری بالا بروند؟ ▪️مشتریان مناسب را هدف قرار دهید. همه مشتریان به مشتریان وفادار تبدیل نمیشوند. تلاش خود را روی افراد مناسب متمرکز کنید. ▪️یک رابطه صادقانه با مشتریان خود برقرار کنید. سعی نکنید آنها را فریب دهید. به بهترین شکل ممکن زندگی را برای آنها آسان تر کنید. ▪️تصویری پیرامون برند خود بسازید. برند شما هرگز نباید یک لوگوی ساده باشد. باید پشت آن معنایی جالب ایجاد شود. ▪️از داستانسرایی در تبلیغات خود استفاده کنید. این تبلیغات باید تصویر مرتبط با برند شما را تقویت کنند. ▪️به دنبال بینش مشتری باشید. در هنگام انتخاب یک محصول خاص، متوجه شوید که واقعاً چه چیزی مشتریان شما را هدایت میکند.