636 ساعت آموزش تخصصی در

آموزشـــــــــگاه روبرد

با اشتراک حرفه ای روبرد به همه آموزش ها دسترسی داشته باش!

مشاهده آموزش ها

⁉چالش پنجم) مدیریت تعارضات و مناقشات درون سازمان:
در یک دنیای خیالی تیم کاری شما با هم خیلی خوب کار میکنند و برای یکدیگر همکاران فوقالعاده ای هستند، این همکاری منجر به خلاقیت بیشتر شده و کاملا اجتماعی بنظر میرسد. اما متاسفانه این رویا همیشه محقق نمیشود. زمانی که درگیری یا چالشی بین دو همکار بوجود بیاید این موضوع در کل تیم نمود پیدا کرده و احساس میشود.

زمانی شرایط بحرانی تر میشود که تعارضات حل نشود. این موضوع بسرعت روی بهره وری و روحیه آن دو نفر و تمام تیم تاثیر گذاشته و حتی گاهی منجر به اخراج یا ترک شرکت توسط برخی از افراد میشود. از وظایف اصلی هر مدیری از بین بردن هرگونه جوانه تعارض و درگیری بین کارمندان است قبل از اینکه به نگرانی های بزرگتری تبدیل شوند.

✅راه غلبه بر این چالش:
هنگامی که بین اعضای تیم یا شرکت درگیری رخ میدهد، قبل از انجام هر اقدامی مهمترین مسئله این است که کاملا موضوع پیش آمده را درک و نسبت به آن آگاهی پیدا کنید. تعارض یا چالش گاهی بر سر نقطه ای از کار میتواند سالم و منجر به تفکر و ارائه راه حل های نوآورانه تر شود اما وظیفه شما کنترل و جهت دهی به این تعارضات است.

وقتی درگیری بین همکاران بر سر یک موضوع شخصی است، باید پیش از شروع تاثیر گذاری بر روابط کاری و سایر اعضای تیم، وارد عمل شده و پایان دهنده موضوع باشید.

یکی از راه های پیشگیری از تعارضات و درگیری ها یادآوری ارزش ها و اصول شرکت خود به تیم است. وقتی ارزش های شرکت شما بر اساس اعتماد، احترام و مثبت اندیشی ساخته شود و استخدام ها توسط شما نیر براساس این چارچوب باشد، تعارضات شخصی مبتنی بر شخصیت کارمندان به حداقل میرسد.

برقراری ارتباط با انتظارات برآمده از ارزش های شرکت شما، از همان ابتدا نوع رفتاری که انتظار دارید از کارمندان را روشن کرده و تحمل آن را پس از استخدام آسان تر میکند. این بدان معنی است که فضای انحراف شخصیتی در محل کار کم با استخدام درست، کم میشود.

اگر درگیری و تعارض بین کارمندان ایجاد شد، شما به عنوان مدیر یک صحبت منصفانه را با طرفین انجام دهید. در آنجا با صحبت و دلایل منطقی میتوانید کارمندان را در رسیدن به یک راه حل درست یاری کنید.

#کار_تیمی #فرهنگ_سازمانی #تعارضات_سازمانی