آموزش های تخصصی در

آموزشـــــــــگاه روبرد

با اکانت حرفه ای روبرد نامحدود آموزش ببین!

برنامه نویسی نرم افزار توسعه فردی
مشاهده آموزش ها

حضور دکتر آخوندعلی در اجلاس روسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور

دکتر علی‌محمد آخوندعلی رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز در اجلاس روسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور با حضور آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور، دکتر محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری شرکت کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز، به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، دکتر سیدابراهیم رئیسی در این اجلاس که در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد یکی از اصلی‌ترین مؤلفه‌های قدرت را علم و دانایی دانست و گفت: هر کشوری که به مدارج بالاتری از دانش در عرصه‌های مختلف دست‌یافته قدرتمندتر است و می‌تواند نقش‌آفرینی جدی‌تری در معادلات جهانی داشته باشد.

رئیس‌جمهور با تأکید بر ضرورت توسعه علم نافع و اهمیت این مسئله در پیشرفت و تعالی کشور، اظهار داشت: ما در جمهوری اسلامی دانشگاهی می‌خواهیم که ثمره و نتیجه آن ساخته‌شدن انسان عالم، دانشمند و موحد باشد که بتواند هم خودش و هم جامعه را نجات دهد؛ رسالت دانشگاه‌های ما تربیت انسان‌های موحدِ نجات‌یافتهِ‌ی نجات‌بخش است.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه تفکر استکباری تا دیروز به دنبال غارت زمین و منابع ملت‌های دیگر بود و امروز به دنبال دست‌اندازی به استعدادهای انسانی و نخبگان ملت‌ها است، تصریح کرد: اولین مسئولیت دانشگاه‌های ما تلاش برای ارتقای فضای علمی و میدان دادن به نوآوری، خلاقیت و تولید دانش است چراکه تداوم پیشرفت و رشد علمی مهم‌ترین نیاز نخبگان است و تمهید آن در داخل می‌تواند انگیزه ماندن در کشور برای آنان را افزایش دهد.

آیت‌الله رئیسی تولید علم را مسئولیت دیگر دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی کشور برشمرد و خاطرنشان کرد: از پدیدآورندگان و تولیدکنندگان سطوح جدید دانش در عمل و نه صرفاً در عرصه سخن قدردانی کنید. مؤثرترین روش قدردانی از دانشمندان و پدیدآورندگان علوم و دانش‌های جدید ایجاد بستر عملی شدن یافته‌های آنان است.

image