آموزش های تخصصی در

آموزشـــــــــگاه روبرد

با اکانت حرفه ای روبرد نامحدود آموزش ببین!

برنامه نویسی نرم افزار توسعه فردی
مشاهده آموزش ها

برگزاری نشست مشترک دانشگاه مازندران، دادگستری کل استان و پژوهشگاه قوه قضاییه

به میزبانی دادگستری کل استان مازندران انجام شد:

برگزاری نشست مشترک دانشگاه مازندران، دادگستری کل استان و پژوهشگاه قوه قضاییه

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، نشست سه‌جانبه‌ای با حضور مسوولان دانشگاه مازندران، دادگستری استان و پژوهشگاه قوه قضاییه به شکل حضوری و مجازی صبح روز دوشنبه هفتم شهریور 1401 در محل دادگستری کل استان مازندران برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این نشست که در راستای پیش‌بینی تمهیدات لازم برای انعقاد تفاهم‌نامه سه‌جانبه و تأسیس مرکز پژوهشی مشترک دانشگاه مازندران و قوه قضاییه برگزار شد، مسوولان پژوهشگاه به صورت مجازی حضور داشتند.

دکتر حشمت‌اله علی‌نژاد رییس دانشگاه مازندران در این نشست، ضمن تاکید بر ظرفیت‌های دانشگاه مازندران در انجام پژوهش‌های کاربردی مورد نیاز دستگاه‌های اجرایی و به ویژه قوه قضاییه، آمادگی دانشگاه مازندران و دانشکده حقوق و علوم سیاسی را برای انعقاد تفاهم‌نامه سه‌جانبه و تشکیل مرکز پژوهشی مشترک و هدایت پژوهش‌های دانشگاهی به سمت رفع نیازهای قوه قضاییه اعلام کرد.

دکتر جمال قاسمی معاون پژوهشی دانشگاه نیز با تاکید بر ضرورت کاربردی کردن و استفاده پژوهش‌های صورت گرفته در دانشگاه، استفاده از ظرفیت‌های تمام دانشکده‌های موجود در دانشگاه برای رفع نیازها و حل مسایل قوه قضاییه را مورد اشاره قرار داد.

سپس حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین محمدصادق اکبری رییس دادگستری کل استان مازندران نیز با برشمردن مشکلاتی که دستگاه قضا و دادگستری با آن روبه‌رو هستند، بهره‌گیری از ظرفیت‌های پژوهشی دانشگاه را برای حل مشکلات و به ویژه مسایل مربوط به حفظ اراضی و منابع ملی در استان مورد توجه ویژه قرار داد.

دکتر مهدی هادی، رییس پژوهشگاه قوه قضاییه ضمن معرفی بخش‌های مختلف این نهاد و وظایف آن‌ها، با اشاره به تشکیل مرکز پژوهشی مشترک قوه و دانشگاه شیراز به عنوان اولین مرکز پژوهشی مشترک با هدف رفع نیازها و حل مشکلات قوه قضاییه در جنوب کشور، ابراز امیدواری کرد دومین مرکز پژوهشی مشترک در استان مازندران و با محوریت دانشگاه مازندران برای رفع مشکلات و پاسخگویی به نیازهای قوه در شمال کشور به زودی افتتاح شود.

در پایان این نشست، طرفین ضمن تاکید بر تسریع همکاری برای انعقاد تفاهم‌نامه سه‌جانبه و تاسیس مرکز مذکور، مقرر داشتند این مهم هرچه زودتر محقق شود.

یادآور می‌شود: در نشست مذکور ، دکتر حشمت‌الله علی‌نژاد، رییس دانشگاه، دکتر جمال قاسمی معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه، دکتر اسماعیل هادی‌تبار مدیر حقوقی دانشگاه، دکتر محمد رادمرد معاون پژوهشی دانشکده حقوق و علوم سیاسی و دکتر مهدی مرادی برلیان عضو هیات علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی، از دانشگاه مازندران، دکتر مهدی هادی رییس پژوهشگاه، دکتر محمد بارانی، قائم مقام و معاون پژوهشی پژوهشگاه، دکتر فاطمه بداغی رییس پژوهشکده مطالعات حقوقی، دکتر زرینی معاون اجرایی پژوهشگاه و دکتر ابوذر تواضع مدیر همکاری‌های علمی پژوهشگاه و جمعی دیگر از مسوولان قوه قضاییه به صورت مجازی از پژوهشگاه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین محمدصادق اکبری رییس کل دادگستری استان، دکتر سیدناصر احمدی، معاون منابع انسانی دادگستری کل و دکتر علی‌اکبر شیرسوار معاون فناوری و برنامه‌ریزی دادگستری کل و حسین خالق‌زاده مدیر آموزش دادگستری در این نشست حضور داشتند.

image