428 ساعت آموزش تخصصی در

آموزشـــــــــگاه روبرد

با اشتراک حرفه ای روبرد به همه آموزش ها دسترسی داشته باش!

برنامه نویسی نرم افزارهای کاربردی توسعه فردی
مشاهده آموزش ها

مقدمه #سئو با پاسخ به سه سوال اصلی .

سوال اول : سئو چیست؟
سئو مخفف کلمات Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی برای موتورهای جستجو است. از آنجا که گوگل بزرگ‌ترین موتور جستجو در دنیاست، سئو بر اساس معیارها و قوانین رتبه‌بندی گوگل انجام می‌شود.
هر بار که کلمه‌ای را در گوگل جستجو می‌کنید با یک لیست بلند از نتایج مرتبط با جستجو مواجه می‌شوید که اصطلاحا آن را SERP یا Search Engine Results Pages -به معنای صفحه نتایج جستجو- می‌نامند. بیشتر مخاطبان از صفحه اول نتایج فراتر نمی‌روند و در همان صفحه به خصوص در سه ردیف اول لیست، به پاسخ سوال خود می‌رسند و ادامه نتایج را بررسی نمیکنند. بنابراین شما به عنوان صاحب یک کسب‌و‌کار آنلاین باید تمام تلاش‌تان را به‌کار ببرید تا وب‌سایت شما با کلمات جستجوی مرتبط در صفحه نخست و حتی در اولین ردیف نتایج موتور جستجو گوگل ظاهر و مشتری و فروش شما زیاد شود. سئو در واقع مجموعه تلاشی است که شما برای رسیدن به ابتدای لیست گوگل انجام می‌دهید.

سوال دوم : چرا سئو مهم است؟
چند دلیل زیر برای مهم بودن سئو کافیست:
1- بیشتر کاربران موتورهای جستجو به‌احتمال‌زیاد بر روی یکی از 5 پیشنهاد اول در صفحه نتایج(SERPS) کلیک می‌کنند.
2- کاربرانی که از طریق گوگل وارد سایت شما می‌شوند مشتریان و کاربران واقعی شما هستند زیرا با کلمه کلیدی مربوط به کسب‌وکارتان وارد سایت شما شده‌اند.
3- سئوی سایت ارزان است؛ درواقع اگر شما خودتان سئو سایتتان را به عهده داشته باشید هزینه‌ی چندانی برای شما نخواهد داشت.
4- اگر شما در موتورهای جستجو در موقعیت‌های بالا قرار داشته باشید، اعتماد کاربران به وب‌سایت شما بیشتر می‌شود.
5- تعداد افرادی که وب‌سایت شما را با جستجو در گوگل یا یاهو پیدا می‌کنند خیلی بیشتر از شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام، توییتر و دیگر کانال‌های رسانه‌های اجتماعی است.
6- اگر دو وب‌سایت مختلف یک‌چیز یکسان را به فروش برسانند، سایتی که برای موتورهای جستجو بهینه‌سازی شده است و سئو مناسبی دارد، بازدیدکننده بیشتری به دست می‌آورد و درنتیجه فروش بیشتری نیز خواهد داشت و اینجا به طور کامل درک خواهید کرد مفهوم سئو چیست و با چه هدفی انجام می‌گیرد.

سوال سوم: چطور سایتم رو سئو کنم؟
سئو سه مرحله اصلی داره:
1- سئو فنی یا تکنیکال سئو(Technical SEO)
2- سئو داخلی یا آن‌پیج سئو(Onpage SEO)
3- سئو خارجی یا آف‌پیج سئو(Offpage SEO)

تا اینجا با مفهوم سئو آشنا شدیم داخل پست های بعدی بصورت کااااامل با تمام ابعاد سئو آشنا میشیم .
#سئو #seo