#یوتیوب 4 پست

📚 آموزش جدید: ترجمه چندزبانه ویدیو با یوتیوب

یوتیوب به ابزار هوشمندی مجهز شده است که می‌تواند به صورت همزمان زیرنویس فارسی برای هر ویدیویی تولید کند. امکانی جذاب برای دانشجویانی که در یوتیوب آموزش می‌بینند

برای دیدن این آموزش به این لینک بروید:
🌐
https://daneshjooyaneh.com/0171
🌐 https://daneshjooyaneh.com/0171

📚 از سری مقالات «نرم‌افزار و اپلیکیشن»
🎓دانشجویانه🎓، آموزه‌های ناب توانمندسازی دانشجویان 👨🏻‍🎓👩🏻‍🎓

✅ دانشجویانه را به دانشجوها معرفی کنید😇
#daneshjooyaneh #youtube #subtitle #دانشجویانه #یوتیوب #زیرنویس #آموزش

image

📣اولین گزارش شفافیت یوتیوب: ۲.۲ میلیون ادعای نادرست کپی رایت علیه ویدیوها


🔰یوتیوب برای اولین بار در گزارشی اعلام کرده که بیش از ۲.۲ میلیون ویدیو در بازه زمانی ماه ژانویه (دی) تا ژوئن (خرداد) ۲۰۲۱ با ادعای نقض کپی رایت روبرو شده بودند، اما در نهایت این درخواست‌ها نادرست شناخته شدند.

🔹یوتیوب به‌تازگی گزارشی منتشر کرده که آن را تحت عنوان «گزارش شفافیت کپی رایت» معرفی می‌کند و قرار است هر شش ماه به اشتراک گذاشته شود. این گزارش می‌گوید در نیمه نخست ۲۰۲۱ بیش از ۲.۲ میلیون درخواست نادرست کپی رایت دریافت کرده که معادل کمتر از ۱ درصد از ۷۲۹ میلیون درخواست کپی رایت بوده است. وقتی تولیدکنندگان محتوا این درخواست‌ها را به چالش کشیده‌اند، یوتیوب در ۶۰ درصد موارد با بررسی پرونده به نفع محتواسازان رای داده است.

بر اساس اطلاعات این گزارش، ۹۹ درصد از درخواست‌ها توسط سیستم خودکار یوتیوب موسوم به Content ID صادر شده است. افزون بر این، یوتیوبرها در مجموع نسبت به ۳٫۶۹۸٫۰۱۹ درخواست کپی رایت اعتراض کرده‌اند و در ۴۰ درصد مواقع درخواست آن‌ها رد شده است.

🔹یوتیوب به دنبال بهبود مشکلات سیستم کپی رایت
در گزارش شفافیت کپی رایت یوتیوب ذکر شده که هیچ سیستمی بی‌نقص نیست. خطا می‌تواند حتی با وجود اندیشیدن تمهیدات مناسب برای مقابله با سوء استفاده از مکانیزم‌ها به وجود بیاید. با این حال، انتظار می‌رود که سازوکارهای بهتری برای بررسی درخواست‌های کپی رایت در نظر گرفته شود.

اگرچه آمار درخواست‌های نادرست کپی رایت در مقایسه با حجم عظیم بقیه درخواست‌ها بسیار اندک به نظر می‌رسد، اما یوتیوبرها مدت‌هاست نسبت به چگونگی مدیریت این درخواست‌ها انتقاد دارند. درخواست کپی رایت می‌تواند ویدیوها را از دسترس خارج کند، باعث قطع صدا شود یا درآمد آن‌ها را به مدعی اثر بدهد.

🔹«سوزان وجیسکی» مدیرعامل یوتیوب در سال ۲۰۱۹ در پستی در وبلاگ این شرکت گفته بود که انتقادات تولیدکنندگان محتوا را شنیده است. در آن زمان اعلام شد که یوتیوب به دنبال روش‌هایی برای ایجاد تعادل میان حقوق مالکان اثر و محتواسازان خواهد بود.
منبع خبر:
www.digiato.com
#اخبار_تکنولوژی #یوتیوب

image

📣تیک‌تاک از نظر متوسط زمان مشاهده ویدیو در آمریکا و بریتانیا از یوتیوب پیشی گرفت

🔰گزارش منتشر شده از سوی «App Annie» نشان می‌دهد در رقابت بین تیک تاک و یوتیوب، کاربران در آمریکا و بریتانیا زمان بیشتری را صرف مشاهده ویدیو در تیک‌تاک می‌کنند که دستاوردی بزرگ برای این شبکه اجتماعی به حساب می‌آید.

🔹این بررسی در شرایطی انجام شده که اواسط ۲۰۲۰ گفته شده بود تعداد کاربران تیک تیک از مرز ۷۰۰ میلیون نفر عبور کرده است. طی همه‌گیری کرونا، میزان استفاده از شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های مختلف افزایش پیدا کرد و در این بین ویدیوهای کوتاه طرفداران بسیاری دارد.

آمارها نشان می‌دهند که یوتیوب و تیک تاک در بخش ویدیوی آنلاین مورد توجه کاربران قرار دارند. اما ظاهرا در این رقابت تیک تاک توانسته در ایالات متحده و بریتانیا کاربران را بیشتر از یوتیوب به خود مشغول کند و متوسط زمان مشاهده ویدیوها در تیک تاک توسط کاربران آمریکایی و بریتانیایی بیشتر از یوتیوب گزارش شده است.
براساس گزارش منتشر شده از سوی App Annie، در ماه ژوئن ۲۰۲۱ در بریتانیا بطور متوسط نزدیک به ۱۵ ساعت مشغول استفاده از یوتیوب بوده که این زمان برای تیک تاک نزدیک به ۲۵ ساعت بوده است. در ایالات متحده اما این اختلاف کمتر است. کاربران در ژوئن بطور متوسط ۲۲ ساعت از یوتیوب استفاده کرده‌اند، در حالی که سهم تیک تاک به ۲۴ ساعت می‌رسد.

🔹یوتیوب زمان صرف شده توسط هر کاربر را به صورت مجزا ارائه نمی‌دهد و بجای چنین کاری به سراغ یک تصویر کلی می‌رود. در گزارش App Annie تنها گوشی‌های اندرویدی مورد بررسی قرار گرفته‌اند و همچنین داده‌های کاربران چینی نیز در این بررسی وارد نشده‌اند.

«جیمی مک ایوان»، تحلیلگر این وبسایت می‌گوید این آمار می‌تواند نقطه عطفی در عملکرد تیک تاک محسوب شود و موفقیت بزرگی برای این پلتفرم خواهد بود.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که اواسط مردادماه در گزارش دیگری گفته شده بود که اپلیکیشن تیک تاک با پشت سر گذاشتن فیسبوک، اینستاگرام، واتس‌اپ و سایر پلتفرم‌های پیام‌رسان به پردانلودترین برنامه رسانه اجتماعی دنیا تبدیل شده است.
منبع خبر:
www.digiato.com
#اخبار_تکنولوژی #یوتیوب #تیک‌تاک

image

یوتیوب ویژگی Super Thanks را برای حمایت مالی از تولیدکنندگان محتوا معرفی کرد


بازدیدکنندگان ویدیوهای یوتیوب از این پس می‌توانند به کمک قابلیت «Super Thanks» از تولیدکنندگان محتوا حمایت مالی کنند. در حال حاضر حداقل میزان قابل اهدا ۲ دلار و حداکثر آن هم ۵۰ دلار اعلام شده و کاربران ۶۸ کشور به آن دسترسی خواهند داشت.

در ابتدای سال جاری میلادی، یوتیوب از قابلیت جدید خود با نام «Applause» به صورت آزمایشی رونمایی کرد که جهت حمایت مالی از تولیدکنندگان محتوا در این پلتفرم اشتراک‌گذاری ویدیو، طراحی شده است. اکنون گوگل قابلیت گفته شده را در قالب جدیدی با برخی بهبودها به صورت گسترده‌تر در اختیار فراهم‌کنندگان ویدیوها قرار داده است. همچنین نام ویژگی مذکور به «Super Thanks» تغییر یافته است و در کنار «Super Chats» می‌تواند به عنوان روش‌های نوین جهت کسب درآمد در یوتیوب مورد استفاده قرار گیرد.

برای سال‌های طولانی، کسب درآمد در یوتیوب تنها از طریق دریافت سهمی از تبلیغات گوگل امکان‌پذیر بود؛ البته صاحبان کانال‌های پربازدید می‌توانستند از اسپانسرهای دیگری نیز برای ویدیوهای خود بهره ببرند اما بیشتر کاربران به تبلیغات گوگل وابسته بودند. حالا بازدیدکنندگان می‌توانند از تولیدکنندگان محتوای محبوب خود در قالب «Super Thanks» حمایت مالی به عمل آورند. پرداخت مبلغی به تولیدکنندگان موجب می‌شود تا اپلیکیشن یوتیوب انیمیشنی از بالون‌ها را نمایش دهد و از کاربر تشکر کند. همچنین نظر وی تغییر رنگ پیدا می‌کند تا صاحب ویدیو و سایر بازدیدکنندگان از حمایت مالی صورت گرفته باخبر شوند.
قابلیت «Super Chats» نیز جهت حمایت مالی از برگزارکننده‌های استریم‌های زنده در گذشته معرفی شده بود. اگرچه بسیاری از تولیدکنندگان محتوا علاقه‌ای به برگزاری استریم‌های زنده ندارند و سهم بسیار کمی از محتوای ارائه شده در یوتیوب را تشکیل می‌دهد. همچنین حدود یک سال از معرفی رسمی قابلیت «Applause» و ارائه نسخه آزمایشی آن می‌گذرد؛ اما تنها در دسترس تعداد محدودی از تولیدکنندگان محتوا قرار گرفته بود و بسیاری از کاربران با آن آشنایی نداشتند. اکنون با وجود این که ویژگی «Super Thanks» نیز به صورت آزمایشی منتشر شده است ولی به لطف ارائه گسترده برای کاربران ۶۸ کشور، می‌تواند فرهنگ حمایت مالی از سوی بازدیدکنندگان را هم در نسخه موبایل و هم دسکتاپ در یوتیوب گسترش دهد.

در حال حاضر برای حمایت مالی از تولیدکنندگان محتوا در قالب «Super Thanks» می‌توان بین مقادیر ۲ دلار تا ۵۰ دلار انتخاب به عمل‌ آورد و معادل آن نیز برای ارز رایج محلی در سایر کشورها در دسترس است. هنوز بسیاری از تولیدکنندگان محتوا به چنین قابلیتی دسترسی ندارند اما یوتیوب وعده داده است که به مرور طیف حساب‌های کاربری پشتیبانی شده را افزایش می‌دهد و در نهایت تمامی افراد موجود در طرح Partner Program تا انتهای سال جاری میلادی از آن بهره‌مند می‌شوند.
منبع خبر:
www.digiato.com
#اخبار_تکنولوژی #یوتیوب

image